motor revisie
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
hoi ben rob
ben een blok aan het reviseren vraag is wil er wat meer uithalen
de een zegt zuigers afdraaien de ander zegt van niet
geef eens wat tips
heb tarabusi zuigers met bussen en wil straks op 1 1.2 bar rijden
kunnen deze zuigers dat aan en wat moet ik nog meer aanpassen
ben een blok aan het reviseren vraag is wil er wat meer uithalen
de een zegt zuigers afdraaien de ander zegt van niet
geef eens wat tips
heb tarabusi zuigers met bussen en wil straks op 1 1.2 bar rijden
kunnen deze zuigers dat aan en wat moet ik nog meer aanpassen
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
klopt had veel reserve onderdelen liggen en heb alles in elkaar gezet
heb nu een compleet nieuw blok en inderdaad voor de blauwe gtt '86
zzit alllen te twijfelen over een andere nokkeas en zuigers afdraaien
is dit laatste nodig of niet
heb nu een compleet nieuw blok en inderdaad voor de blauwe gtt '86
zzit alllen te twijfelen over een andere nokkeas en zuigers afdraaien
is dit laatste nodig of niet
Voor 1.2 bar kun je prima de originele compressieverhouding aanhouden.
Gezien je boven de 1.2 bar met hoge toeren je effectieve vulling keihard achteruit loopt is het eigenlijk zonde om je compressie te verlagen.
Gewoon kop netjes schoon laten vlakken (0,03mm ofzo) en dan een versterkte 1,9mm koppaking nemen. Had ik ook en reed gewoon dagelijks fluitend op 1.3 bar
Nokkenas, ja schijnt wel iets te schelen, kep er zelf geen ervaring mee.
Doe es wat fotos van je hokkie...
Gezien je boven de 1.2 bar met hoge toeren je effectieve vulling keihard achteruit loopt is het eigenlijk zonde om je compressie te verlagen.
Gewoon kop netjes schoon laten vlakken (0,03mm ofzo) en dan een versterkte 1,9mm koppaking nemen. Had ik ook en reed gewoon dagelijks fluitend op 1.3 bar

Nokkenas, ja schijnt wel iets te schelen, kep er zelf geen ervaring mee.
Doe es wat fotos van je hokkie...
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
komt ie aan
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... ing341.jpg[/img]
wat wil je nog meer weten en zien ???????
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... ing341.jpg[/img]
wat wil je nog meer weten en zien ???????
Laatst gewijzigd door bleu thunder op do 8 feb 2007 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
heb alleen oude foto's
staat in garage heb er de laatste tijd niks meer aangedaan
alleen startmotor vervangen voor een zwaardere
en zijraam vervangen vanwege inbraak
portier is wat beschadigd en moet nog gerepareed worden
zie anders de volgende link voor wa foto's
http://www.renault5gtturbo.web-log.nl
[/img]
staat in garage heb er de laatste tijd niks meer aangedaan
alleen startmotor vervangen voor een zwaardere
en zijraam vervangen vanwege inbraak
portier is wat beschadigd en moet nog gerepareed worden
zie anders de volgende link voor wa foto's
http://www.renault5gtturbo.web-log.nl
[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Heeft dees laatst niet te koop gestaan in alphen a/d rijn ?
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
heb al reeds enkele jaren in bezit is daar wel eens gespot
denk toen nog van de vorige eigenaar
denk toen nog van de vorige eigenaar
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Mmm dan is het toch een andere .....stond tot verkort te koop bij een autohandelaar daar .........
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
deze is wel bekend komt nl van jw
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... ok_025.jpg[/img]
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... ok_025.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door bleu thunder op vr 9 feb 2007 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven schreef:Voor 1.2 bar kun je prima de originele compressieverhouding aanhouden.
Gezien je boven de 1.2 bar met hoge toeren je effectieve vulling keihard achteruit loopt is het eigenlijk zonde om je compressie te verlagen.
Gewoon kop netjes schoon laten vlakken (0,03mm ofzo) en dan een versterkte 1,9mm koppaking nemen. Had ik ook en reed gewoon dagelijks fluitend op 1.3 bar
Nokkenas, ja schijnt wel iets te schelen, kep er zelf geen ervaring mee.
Doe es wat fotos van je hokkie...
dat gebeurt al eerder, ook afhankelijk van de staat van je turbo trouwens. Na 0.9 bar begint je koppel bovenin als een pudding in elkaar te zakken

-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
moet nog een andere turbo komen maar gezien ik nu met het blok bezig ben wil ik alles voorbereiden voordat het erin ligt en nie meer bij kan
heb ook een versterkte koppeling gehaald.
de tuningsdelen koste toch veel geld en als het niet of nauwelijks de moeite loond is het ook zonde
daarom mn advies aan julli
heb ook een versterkte koppeling gehaald.
de tuningsdelen koste toch veel geld en als het niet of nauwelijks de moeite loond is het ook zonde
daarom mn advies aan julli
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
heb hier nog een groep a carburateur liggen (te koop )
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
wat is hier het voordeel van en wat kost zo iets moet je dan nog vedere aanpassingen doen of niet
minder drukverlies door een groter venturie, een een sproeier bezetting voor hogere drukken, dus meer lucht met meer benzine, hij schijnt onderin iets meer koppel te krijgen en koude start schijnt ok beter te gaan
En minder verlies op hoge druk 
En een beetje meer verbruik

En een beetje meer verbruik

-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
wat is het verschil tussen een fase1 en 2 koelsysteem
kan je van een fase 1 fase 2 maken
en wat is t beste sommige zeggen dat t koelsysteem van een fase 1 te lang is???????????????
http://www.renault5gtturbo.web-log.nl
kan je van een fase 1 fase 2 maken
en wat is t beste sommige zeggen dat t koelsysteem van een fase 1 te lang is???????????????
http://www.renault5gtturbo.web-log.nl
Er zijn 4 koelsystemen op de gtt 
Allen werken wel. Bellenvat van de ph2 is wel nuttig.

Allen werken wel. Bellenvat van de ph2 is wel nuttig.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
kan je z'n bellevat bij een fase 1 tussen bouwen
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
heb er een besteld thanks
zoek alleen nog een klemmetje om m vasttezette
heb al wel de slangen liggen
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... _015_1.jpg[/img][/url]
zoek alleen nog een klemmetje om m vasttezette
heb al wel de slangen liggen
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... _015_1.jpg[/img][/url]
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
alleen de 2 kachel slangen heb ik nog nie
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
heb ook veel nodig
2 renaults gtt's onder mn hoede
je blijft er mee bezig
2 renaults gtt's onder mn hoede


je blijft er mee bezig
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Jammer net te laat FlorusFlorus schreef:Weten we gelijk wie die spullen in Harmelen op heeft gehaald![]()

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Voor de zwarte
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
smaken verschillen toch
vind ze best mooi onder de kap ongeacht de kleur
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... inebay.jpg[/img]
vind ze best mooi onder de kap ongeacht de kleur
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... inebay.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
idd mooi zwart in niet lelijk .......verchroomde zooi 
