2 / 3 Stekkertjes aan de lambdasonde????????

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
egbertja
Berichten: 43
Lid geworden op: do 31 aug 2006 14:00

Momenteel ben ik het c3g motorblok van mijn '93 Twingo aan het vervangen door een c3g blok uit een '95 Twingo. Bij het inbouwen van het nieuwe blok bleek dat mijn lambdasonde op de uitlaat een twee polige stekker heeft, maar dat het stekkertje op de kabelboom van het nieuwe blok plaats heeft voor een driepolige stekker, ook zijn de kleuren van de draden anders. Weet iemand hoe ik mijn lambdasonde goed kan aansluiten?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dan de 3 polige erin draaien :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

idd ff een nieuwe lambda sonde erin
veel mensen weten het niet maar een lambda sonde gaan ook niet het eeuwige leven mee
de meeste houden toch wel een beetje op met werken tussen de 120 en de 160 d km (vooral de nieuwere steeds geavanceerde modellen)
egbertja
Berichten: 43
Lid geworden op: do 31 aug 2006 14:00

Dank voor de reacties :biertjuh: , er was nog iemand die me vertelde dat het verschil tussen een twee en een drie draads sensor is dat de 3draads versie verwarmd is. De 3draads versie heeft 2 plus-draden(zwart) en een min(wit), dus 1 extra plusdraad voor de verwarming. Je kan een 2draads sensor aansluiten op een 3draads kabelboom, en 1 van de plusdraden laten voor wat het is (maakt niet uit welke, ze zijn beide gewoon plus).

Weet alleen niet of bovenstaand verhaal een broodje aap verhaal is of niet, ga de sensor proberen aan te passen en zodra de auto rijdt haal ik de goede sensor uit de sloop Twingo.

Vroeg me nog af of de ECU ook anders is bij een driedraads lambdasensormotor?
Plaats reactie