heb je een slagtrekker? eventueel daar zachtjes wat tikjes mee geven...
Niet met een hamer op de schijf slaan in ieder geval (maar dat had je vast zelf ook wel bedacht ) met een kunstof hamer wat tikken kan geen kwaad, maar neit slaan.
Helaas is t niet gelukt. Heb nog geprobeerd met het wiel erop, maar dat mocht niet baten.
Nu zit de boel er weer op met 1 nieuw blokje, maar de schijf moet toch een keer
vervangen worden. Als er nog meer tips zijn, dan zijn ze welkom!
Juist wel met een zware, ijzeren hamer slaan! Hij moet losschrikken. Die schijf sla je echt niet in stukken En flink slaan, da t t pijn doet aan je oren.
Donleben schreef:Als die schij te barsten gaat met een hamer, schiet het ook niet op natuurlijk.
moet je je schijf vervangen of niet? Ik ging er vanuit, dat die heel moest blijven......... Zo niet, idd, net wat riel zegt, rammen als een nieuwe!
ookal als je m niet in 2en, een deuk of een kromme schijf is geen pretje als hij heel moet blijven...
Klinkt alsof het lager vastzit aan de naaf. Slaan heeft dan niet zoveel zin denk ik. Wat je beter kan doen is wrikken tussen de schijf en de achteras. Volgens mij moet je daar net tussen kunnen komen, Beetje kruipolie ertussen wil dan ook nog wel eens helpen. De schijf moet er normaal gewoon makkelijk afschuiven, dus super vast zal hij niet zitten.
Als dat alles niet lukt, zou ik toch even een trommeltrekker lenen ergens, dan heb je hem er zo af.
Ik heb ooit een clio achterschijf met de slijptol in 3 stukken moeten slijpen om m eraf te krijgen. Zelfs met een trommeltrekker kwam ie geen mm.......
De schijf ging er niet af en kon nog niet flink gaan rammen. Het probleem was namelijk dat ik in de middag nog moest gaan rijden. Als de schijf dan stuk is en er niet meer af kan ben je helemaal verder van huis. Toevallig had ik nog een remblokje over, dus die kon er weer tussen.
Er zat zeg maar een kleine speling in de schijf en kon hem gemakkelijk 3mm naar voren terkken. Meer zat er gewoon niet in. Vervolgens ook nog aan de achterijzijde met een sloopbeitel tussen mijn klauw en schijf gezet, maar dat ging ook niet.
Binnnenkort maar weer ff verder... Hoe ziet een trommeltrekker eruit?
je moet wel op deze manier wel opletten dat wanneer het echt heel vast zit, je niet de draad uit de fusee trekt. als je toch je schijven gaat vervangen, gewoon rammen met grote hamer
Menno schreef:Kan je nix met hele lange bouten? Om 'm zo tov de draagarm weg te duwen?
Dan kan het lukken zonder geweld. Beetje bij beetje aandraaien die rotzooi. Paar mm winnen, bout weer eruit en schijf een slag draaien, en opnieuw in een ander boutgat. Lukte bij mij ook, nadat de schijf helemaal lens gemept was.
En met bouten werken kan leuk zijn, maar nogmaals, die ene die ik kapot heb moeten slijpen heb ik eraf geprobeert te krijgen met een speciale trommeltrekker (geharde bouten, fijne schroefdraad, zelfde idee als een GOEDE poelietrekker), en die kwam geen milimeter.
Rammen, rammen, rammen, totdat je er een stuk afslaat, en dan de schoeptol aanslingeren.