5 km. is idd snel gereden.
momenteel let ik er nog niet zo op hoe snel m'n kachel warm is, maar wat betreft de motor weet ik dit wel. het duurt enkele minuten, voordat het metertje in z'n vertrouwde stand staat. dat is wel 's avonds, na 6 of 8 uur stilstand. dan sta ik ondertussen een paar keer met draaiende motor te wachten bij stoplichten, voordat ik op kruissnelheid van m'n werk naar huis kan gaan rijden.
ik blijf er verder bij, dat ongeveer 5 minuten normaal is. toen ik m'n vorige auto net kocht, duurde het een half uur voordat die lauwe lucht enigszins warm begon aan te voelen! met de kachel voluit...
uit een oud topic:
Edward(ForeverYoung) schreef:Michiel Zijlma schreef:Mijn kachel blijft eigenlijk altijd lauwtjes.
Soms geeft hij heel even echt warme lucht en daarna weer lauwe.
Heb de kachelradiator al door geblazen met perslucht en de het koelsysteem gespoeld totdat er helder water uitkwam.Nu zit er nieuwe koelvloeistof in en het lijkt maar ietjes beter.
Wie weet hoe ik de kachel kan uitbouwen of controleren en heeft nog tips over wat ik nog meer kan proberen.
Michiel
Ik heb een 1.8i van 1993, en had eerder ook nooit veel aan mijn kachel. Na 30 minuten was er soms nog steeds niet veel van de kachel te merken.
Op een gegeven moment ging er een koelvloeistofslangetje (T-stukje) kapot achter het spruitstuk, al m'n koelvloeistof eruit enzo. Met water bijvullen thuisgekomen toen...
Na 2 weken wachten was het slangetje uit Frankrijk gearriveerd

, en sindsdien is de kachel altijd binnen 5 a 10 minuten warm.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt ofzo, ik wou alleen ff aankaarten dat het soms dieper kan zitten dan je denkt. De slangetjes in kwestie zijn ook niet goedkoop ofzo, en wat ik nu schrijf is ook geen reden om dan maar de boel te gaan vervangen.
Bovendien: op de sloop vind je ze haast niet, daar snijden ze ze door, of ze zijn net zo poreus als die bij mij was voordat ik m'n koelvloeistof achter de auto zag verdwijnen....

waarschijnlijk verdween bij mij toen de warmte via dat poreuze T-slangetje.. ik geloof niet dat de boel heel erg verstopt was toen.