ook nog maar ff hier gepost rene
Eens ff kijken waar te beginnen.
Als je de stekker van het bedienings paneel er op steekt dan heb je daar een Gele, Witte, Groene, bruine en zwarte draad lopen op de stekker.
* Zet de auto op contact.
* Zet de standen schakelaar van je blower op 0
* Zet de meter op DC 20Volt.
* Zet de zwarte meetpen op een blank stuk metaal van de auto.
Wat ook goed werkt is de rand van de sigareten aansterker. Dat is ook de min
* Vrot de rode meetpen stuk voor stuk achter in de stekker en kijk of je goed kontakt maakt met de draad en je pen.
* Begin bij de Gele. Zo uit mijn hoofd moet hier 12V op staan als hij op contact staat.
* Loop de rest van de kabels na. Als het goed is staat hier geen spanning op. Durf het niet meer met zekerheid te zeggen.
* Als je spaning hebt op de gele dan kun je de standen schakelaar op stand 1 zetten en dan meten of je op 1 van de andere draden nu ook 12V hebt. Let op je moet ook op geel 12V blijven houden.
* Herhaal de vorige stap voor alle standen. Elke keer moet er dan op een andere kleur kabel 12V komen te staan.
* Uit mijn hoofd was stand 1 de Witte, 2 de Bruine en 3 de Groene.
Krijg je geen spanning op geen enkele kabel dan is waarschijnlijk de zekering in de zekeringen kast defect. Heb je wel spanning op 1 van de kabels maar bij het veranderen van de standen geen spaning verandering? dan is waarschijnlijk de schakelaar defect. ff open halen en kijken of er geen los contact op zit en of hij mooi schoon is.
Heb je wel alle spanningen, dan moet je onder je motor kap gaan zoeken.
* Je ziet bij je kachel motor een zwarte en een rode draad lopen volg deze naar het blok waar de "weerstand" op zit en kijk welke contacten hij zit.
* Nu is het handig als je met z'n 2'en bent.
* Pak een 2 losse kabels beetje dikke ( kan luidspreker kabel zijn)
* Houd de 2 kabels tegen de polen op het blok van de rode en zwarte draad. Let op de Volgorde.
* De andere kant van de 2 kabels houdt je op je accu. Let op Rood op Rood (+) en zwart op zwart (-).
Draait de fan nu? Nee dan is waarschijnlijk de fan defect.
Draait hij wel. Pff ff denken

Dan moet je eens kijken naar de stekker verbindingen op de stekker zijn deze mooi schoon? Je kunt ook de stekker aan deze kant even meten. Als je hebt onthouden welke kleur welke stand was. Dan moet je aan deze kant ook spanning kunnen meten op de kleuren. Meet je aan deze kant geen spanning en binnen in de auto op de stekker wel dan heb je draadbreuk. Dit kan ik mij haast niet voor stellen.
* Wat je ook dan nog ff moet chekken is of als je alle stekker hebt gestoken dat je op de Pool (op het weerstand blok) van de zwarte kabel van je fan motor massa hebt. De meter moet dan in de zelfde stand staan als met het meten van de weerstand, de piep stand.
* Geen piep, dan heb je geen massa en dan is deze waarschijnlijk ergens onderbroken. oftewel de onderbreking opsporen en fixen
ppfff krijg een beetje lamme poten van dat getype maar ik hoop dat je nu je oorzaak hebt gevonden. Suc6