R9 Turbo op GAS/LPG !!!
Hi Guys,
Ben lang op zoek geweest maar heb het toch uiteindelijk voorelkaar, en het werkt als een tierelier.
Ik zal hier ook een verslag uitbrengen wat er allemaal moest gebueren om de Turbo op gas te krijgen, en de aktuele kosten, maar dat is voor later.
Hieronder een paar foto's van de inbouw.
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw71.JPG[/img]
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw72.JPG[/img]
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw77.JPG[/img]
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw78.JPG[/img]
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw82.JPG[/img]
Als iemand meer info wil, stel gerust je vragen.
rob
Ben lang op zoek geweest maar heb het toch uiteindelijk voorelkaar, en het werkt als een tierelier.
Ik zal hier ook een verslag uitbrengen wat er allemaal moest gebueren om de Turbo op gas te krijgen, en de aktuele kosten, maar dat is voor later.
Hieronder een paar foto's van de inbouw.
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw71.JPG[/img]
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw72.JPG[/img]
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw77.JPG[/img]
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw78.JPG[/img]
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw82.JPG[/img]
Als iemand meer info wil, stel gerust je vragen.
rob
Wil ik ook wil ik ook 
Verdorie, ideaal voor op n 5je gtt zo

Verdorie, ideaal voor op n 5je gtt zo

Wat heeft het totaal nu gekost, zonder dat flesje prut?
wat de hell is dat flesje prut? 

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
aan menno's commentaar te zien flashlube
en dan ga ik weer denken aan een extra smering doordat een gtt normaal nog lood moet hebben tegen extra slijtage van de klepzittingen
en dan ga ik weer denken aan een extra smering doordat een gtt normaal nog lood moet hebben tegen extra slijtage van de klepzittingen
Is idd extra smering voor de kleppen, is zover ik weet wel bij elke lpg-installatie aan te bouwen.
aha..ok 
maar neem aan dat dat dan alleen voor auto's met loodhoudende benzine is? Mijne heeft het niet namelijk..

maar neem aan dat dat dan alleen voor auto's met loodhoudende benzine is? Mijne heeft het niet namelijk..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja hoor het zal 

wel cool zo'n bidon
Ik rijdt al 10 jr op gas maar ik heb er nog nooit van gehoord
Ik denk dat je een15 tot 1800 euro lichter bent?.
Zit je nog wel financieel gezien een paar jaartjes aan je auto vast.Wel om de 10.000 klepjes stellen (is mij altijd voorgehouden)
Heb je een pica van je bekabeling? FF kijken hoe ze het weggewerkt hebben

Ik rijdt al 10 jr op gas maar ik heb er nog nooit van gehoord

Ik denk dat je een15 tot 1800 euro lichter bent?.
Zit je nog wel financieel gezien een paar jaartjes aan je auto vast.Wel om de 10.000 klepjes stellen (is mij altijd voorgehouden)
Heb je een pica van je bekabeling? FF kijken hoe ze het weggewerkt hebben

Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
15 18 is btje ruim genomen denk ik...
vectra uit 98 G3 inbouwen was 1550 incl alles
vectra uit 98 G3 inbouwen was 1550 incl alles

Jap, dat flesje prut is een klepsmering systeem dat druppel gewijs de kleppen smeert en werkt via vacuum.
En dus ook geen LOOD VERVANGER meer nodig!!!! sorry mr. WYNN'S.
Dus werkt ook op een turbo motor want die hebben ook VACUUM lol.
Dat flesje Prut heet Flash Lube en komt met een 1/2 liter vloeistof kost 85 pleuries. Inclusief inbouw.
De gehele inbouw inclusief alle materiaalen nodig heeft 1350.00 pleuries gekost let wel normale prijs voor de turbo versie zou rond de 1600 euries geweest zijn, maar omdat we bij Renault Tuning Club aangesloten zijn heb ik maar meteen een deal gemaakt voor iedereen die een instalatie wil minimaal 150 euries korting krijgt. Je moet alleen wel zeggen als je belt, dat je van Renault tuning club bent en dat de de speciale korting wil.
Het bedrijf is 'Holland Autotechniek' in Purmarend, te bereiken onder tel. nummer 0299-414103 vragen naar Willem of Gerard.
Maar ik ga er van uit dat ik ongeveer tussen de 80 en de 120 ueries per maand bespaar rekening houdend met extra wegen belasting voor de LPG.
BTW de auto weegt 819 kilo en is op gas 132 euries per 3 maanden.
Dus in een jaar heb ik hem er uit, houd ik de auto langer dan een jaar, verdien ik tussen de 80 en de 120 per maand
.
Maar meer over de berekeningen in mijn op komende verslag met nog meer foto's.
rob

Dus werkt ook op een turbo motor want die hebben ook VACUUM lol.
Dat flesje Prut heet Flash Lube en komt met een 1/2 liter vloeistof kost 85 pleuries. Inclusief inbouw.
De gehele inbouw inclusief alle materiaalen nodig heeft 1350.00 pleuries gekost let wel normale prijs voor de turbo versie zou rond de 1600 euries geweest zijn, maar omdat we bij Renault Tuning Club aangesloten zijn heb ik maar meteen een deal gemaakt voor iedereen die een instalatie wil minimaal 150 euries korting krijgt. Je moet alleen wel zeggen als je belt, dat je van Renault tuning club bent en dat de de speciale korting wil.
Het bedrijf is 'Holland Autotechniek' in Purmarend, te bereiken onder tel. nummer 0299-414103 vragen naar Willem of Gerard.
Maar ik ga er van uit dat ik ongeveer tussen de 80 en de 120 ueries per maand bespaar rekening houdend met extra wegen belasting voor de LPG.
BTW de auto weegt 819 kilo en is op gas 132 euries per 3 maanden.
Dus in een jaar heb ik hem er uit, houd ik de auto langer dan een jaar, verdien ik tussen de 80 en de 120 per maand

Maar meer over de berekeningen in mijn op komende verslag met nog meer foto's.
rob

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Geweldig.
Maarre... hoe zit het met je vermogen ?? Hetzelfde of ietswat gedaald en rij je nog op de originele turbodruk of heb je deze ook verhoogd ??

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hi Arie,
Ja en nog meer, ik bedoel dat VOOR de gas instalatie was de turbodruk opgeschroeved naar 0.9 bar.
Dit is nog steeds het zelfde maar na mijn gevoel heb ik ietsje MEER power.
Men zegt dat het komt doordat de bezine een oktaan gehalte heeft van 92-98 ligt er aan welke peut je er in stopt, maar de oktaan gehalte van GAS ligt op 120 dus denk ik dat DAT DE REDEN IS voor het ietsje MEER power gevoel.
Kan er nog niet veel over zeggen want ben hem eigenlijk vandaag voor het eerst aan het uitproberen geweest.
ROB
Ja en nog meer, ik bedoel dat VOOR de gas instalatie was de turbodruk opgeschroeved naar 0.9 bar.
Dit is nog steeds het zelfde maar na mijn gevoel heb ik ietsje MEER power.
Men zegt dat het komt doordat de bezine een oktaan gehalte heeft van 92-98 ligt er aan welke peut je er in stopt, maar de oktaan gehalte van GAS ligt op 120 dus denk ik dat DAT DE REDEN IS voor het ietsje MEER power gevoel.
Kan er nog niet veel over zeggen want ben hem eigenlijk vandaag voor het eerst aan het uitproberen geweest.
ROB
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nog drie jaar is de gtt wegenbelastingvrij, leuke optie dan
vraag me alleen af of je het onder de kap krijgt bij een gtt

vraag me alleen af of je het onder de kap krijgt bij een gtt

Ik denk dat het wel meevalt om het onder de kap van een GTT te krijgen, het enige wat boven de carb. uit steekt is de ventury die in de aanzuig buis geplaatst wordt waar dan weer de turbo inblaas slang weer op ge zet wordt en dat is denk ik maar een 10 mm of zo.Luco/Alpine-racer schreef:nog drie jaar is de gtt wegenbelastingvrij, leuke optie dan![]()
vraag me alleen af of je het onder de kap krijgt bij een gtt
rob
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Montage verdamper ???
op de plaats van de krik maybe ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arie,Arie van de Hoek schreef:Montage verdamper ???op de plaats van de krik maybe ???
Tuurlijk kan dat maar dan heb je zo een lange weg van de verdamper naar de ventury dat het weer LPI wordt, dus vloeibaar en dat is in deze installatie niet de bedoeling, het moet GAS zijn LOL.
[img]http://www.trainzworld.com/upload/gasinbouw71.JPG[/img]
Dus bouwen op het linker veerpoot huis aan de binnenkant, is ee super oplossingen lkkr dichtbij de Ventury.
rob
Laatst gewijzigd door cooknl op do 6 jul 2006 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat gaat bij onze gt niet passen
daar zit de stuurbekrachtigingspomp
hoe werkt dat nu met gas?
Met bv te warm lopen enzo?
daar zit de stuurbekrachtigingspomp

hoe werkt dat nu met gas?
Met bv te warm lopen enzo?
Ik denk dat het wel kan ergens onder de kap, want die nieuwe Verdampers zijn de HELFT in diameter dan die van vroeger.Luco/Alpine-racer schreef:dat gaat bij onze gt niet passen
daar zit de stuurbekrachtigingspomp
hoe werkt dat nu met gas?
Met bv te warm lopen enzo?
rob
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hoe werkt de afstelling op gas
ivm te Arm lopen met verhoogde druk?
gas is zeker interessant, maar blokkie moet wel heel blijven
ivm te Arm lopen met verhoogde druk?
gas is zeker interessant, maar blokkie moet wel heel blijven

Wel ik heb gister van Purmarent naar alphen gereden op de snelweg, en een kleine file gehad maar was geen probleem, de Aux fan kwam wel aan af en toe maar dat is niet abnormaal voor mijn R9 Turbo, die slaat zelfs aan als de auto wordt uyit gezet als ik hem parkeer.Luco/Alpine-racer schreef:dat gaat bij onze gt niet passen
Met bv te warm lopen enzo?
Dus uiteindelijk in 32 -34 graden weer had ik gister echt GEEN problemen, de meter slaat ongeveer een halve wijser dikte verder uit naar de 3/4 temp merk teken maar dat is ook alles wat ik kan detekteren als verschil.
rob
Laatst gewijzigd door cooknl op do 6 jul 2006 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Het werkt op de ouderwetse manier met vapor gas ijectie, behalve dat de verdamper een equalizer slangetje heeft wat van het ene membraam naar de andere membraam gaat, dit is om de inkomende turbo druk die op het dikke membraam naar binnen komt, te equalizeren naar het membraam aan de andere kant van de SPECIALE TURBO verdamper.Luco/Alpine-racer schreef:hoe werkt de afstelling op gas
ivm te Arm lopen met verhoogde druk?
gas is zeker interessant, maar blokkie moet wel heel blijven
rob
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Purmerend is het. 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jep helemaal goed gespelt Arie LOLArie van de Hoek schreef:Purmerend is het.
rob
Hey Menno hardstikke bedankt voor de telefonishe ondersteuning.Menno schreef:Okay dan, mooi dat ie werkt.![]()
Dat flashlube is bij deze motoren helemaal niet nodig, imho. De setjes die ik d'r van ken gaan ook niet werken op een turbo-motor.
Betreffende Flash lube hoop ik dat je ongelijk hebt, want het wordt door de vacuum van de motor gestuurt.
rob
helemaal goed gedaan, met dat Laag Pingelig Goedje 
Heb het ook in mn r5at gebouwd. (>25 jaar
)
Maareh nu moet er voor het mooie natuurlijk waterinjectie in.
ongeveer 15volume % van je brandstof moet je er als water erbij doen.
Alleen boven 0.4 bar ofzo, het waterverbruik is hoogstens een paar liter per lpg tank.
Kan de turbodruk gelijk een tiende ofzo omhoog, en zijn je onderdeeltemperatuurtjes nog prima ok.
okee ik heb het ook nog niet, maar ben aant loeren over hoe en wat. een duur aquamist systeem kopen is de sport niet.

Heb het ook in mn r5at gebouwd. (>25 jaar

Maareh nu moet er voor het mooie natuurlijk waterinjectie in.
ongeveer 15volume % van je brandstof moet je er als water erbij doen.
Alleen boven 0.4 bar ofzo, het waterverbruik is hoogstens een paar liter per lpg tank.
Kan de turbodruk gelijk een tiende ofzo omhoog, en zijn je onderdeeltemperatuurtjes nog prima ok.

okee ik heb het ook nog niet, maar ben aant loeren over hoe en wat. een duur aquamist systeem kopen is de sport niet.
Zit daar nog ergens een terugslagklepje in dan? Anders probeer je ook met turbodruk die fles op te blazen. Dat lukt vaak best aardigcooknl schreef:
Betreffende Flash lube hoop ik dat je ongelijk hebt, want het wordt door de vacuum van de motor gestuurt.
rob

rev it like a rental
yep,
zit een ball check valve in de uitgang aan de zijkant van de BIDON
rob
zit een ball check valve in de uitgang aan de zijkant van de BIDON

rob
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
gas mot je op koken ! 

Hmzz nu, dat scheelt behoorlijk wat voor garage je hebt en wat voor installatie.Haas schreef:15 18 is btje ruim genomen denk ik...
vectra uit 98 G3 inbouwen was 1550 incl alles
Mijn tip is: bel even rond (dat scheelt behoorlijk) Maar ga wel naar een bedrijf die er ervaring mee heeft, dat bespaard je een hoop ellende.
Mijn garagehouder roept dat ook altijd, tot dat ik hem vertel dat gas (G3) al rendabel is vanaf 6000km pjrgas mot je op koken !



Zijn redenatie is dat de kop van een renault op gas rond de 2ton aan een revisie toe is.
So what! met dat geld wat je verdient heb je zo je reparatie terug!
Laatst gewijzigd door ericon op vr 7 jul 2006 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Precies.
Bovendien valt dat wel mee, die 2 ton.
Heb er al diverse over de 3 ton gehad.
Bovendien valt dat wel mee, die 2 ton.
Heb er al diverse over de 3 ton gehad.