Weet iemand welke speakermaten er in een Laguna 1 passen? Krijg de auto pas volgende week maar wil wel al een beetje gaan shoppen voor speakers op internet.
En kan iemand me vertellen hoe ik een beetje normaal geluid kan produceren zonder dat ik een subwoofer moet gaan inbouwen? Ik wil namelijk de laadruimte vrij houden en alleen de standaard speakerplaatsen gebruiken. Ik hoef geen knalgeluid maar gewoon een beetje vol geluid om lekker rockmuziek te kunnen draaien op een normaal volume.
Welke maten speakers in Laguna I hatchback (2000)
-
- Contacteer:
he mies ... 16 /5 cm in de voor deuren .. en tweeters op het dashboard .. sets van pioneer enz doen het goed, voor het betere spul dieper in de buidel .
het gat in de deur is maar een erg kleine klank kast .. ik heb de binnen deur er eens af gehad waarom dat is en of dat aan te passen is .. en dat is betrekkelijk eenvoudig .. de kunstof behuizing is erg makkelijk te vergroten met een klein ijzerzaagje (waar je met tape een handvat om heen maakt aan een kant ) en een boortje 10 . hier en daar wat gaten boren in de kunstof klank kast en dan met het zaagje de achterwand van de klan kast wat groter maken .. nu past de magneet beter en ook de aansluit draden hebben meer ruimte .. en het beste .. vette volle bas zonder sub woofer !
achterin heb ik 10 cm maar ik heb een stationwagen ik weet dus niet wat in de normale past ...
succes !
Jeroen
het gat in de deur is maar een erg kleine klank kast .. ik heb de binnen deur er eens af gehad waarom dat is en of dat aan te passen is .. en dat is betrekkelijk eenvoudig .. de kunstof behuizing is erg makkelijk te vergroten met een klein ijzerzaagje (waar je met tape een handvat om heen maakt aan een kant ) en een boortje 10 . hier en daar wat gaten boren in de kunstof klank kast en dan met het zaagje de achterwand van de klan kast wat groter maken .. nu past de magneet beter en ook de aansluit draden hebben meer ruimte .. en het beste .. vette volle bas zonder sub woofer !
achterin heb ik 10 cm maar ik heb een stationwagen ik weet dus niet wat in de normale past ...
succes !
Jeroen
Kijk ook eens op de diverse sites van boxenfabrikanten (b.v. Pioneer), vaak hebben kun je een overzicht opvragen voor de boxen van jouw autoJacco Osté schreef:Stoel/bank naar voren klappen?
Via de achterklep?
Geen enkel idee hoe het precies zit, maar ben beide varianten wel es tegengekomen
Via http://www.reeva.be/laguna/Renault%20Laguna/LAGUNA/ is trouwens een handleiding te bekijken van de Laguna, misschien dat je daar ook iets aan hebt?
-
het grootste gekut is om je speakers vast te boren, er zaten bij mij (n vader) geen gaatjes dus dat moest met een zelf tappertje.
plastic kapjes heb je er trouwens zo af
plastic kapjes heb je er trouwens zo af
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Als je die plastic kapjes achtter er af haal zitten er plastic opbouwracks op voor 16,5 cm speakers.
In een Renault Laguna uit 1997, voor composet 16,5 cm en tweeter en achter 2 weg speakers 16,5cm zonder dat boren of aanpassingen nodig waren.
Alleen draden voor tweeters moet je vervangen omdat die in de ISO stekker verbonden zijn met de speakers in de deuren voor en je daar dus de filterkastjes tussen moet zetten
In een Renault Laguna uit 1997, voor composet 16,5 cm en tweeter en achter 2 weg speakers 16,5cm zonder dat boren of aanpassingen nodig waren.
Alleen draden voor tweeters moet je vervangen omdat die in de ISO stekker verbonden zijn met de speakers in de deuren voor en je daar dus de filterkastjes tussen moet zetten