Welke maten speakers in Laguna I hatchback (2000)

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
OmeMies

Weet iemand welke speakermaten er in een Laguna 1 passen? Krijg de auto pas volgende week maar wil wel al een beetje gaan shoppen voor speakers op internet.

En kan iemand me vertellen hoe ik een beetje normaal geluid kan produceren zonder dat ik een subwoofer moet gaan inbouwen? Ik wil namelijk de laadruimte vrij houden en alleen de standaard speakerplaatsen gebruiken. Ik hoef geen knalgeluid maar gewoon een beetje vol geluid om lekker rockmuziek te kunnen draaien op een normaal volume.
jeroentune
Contacteer:

he mies ... 16 /5 cm in de voor deuren .. en tweeters op het dashboard .. sets van pioneer enz doen het goed, voor het betere spul dieper in de buidel .

het gat in de deur is maar een erg kleine klank kast .. ik heb de binnen deur er eens af gehad waarom dat is en of dat aan te passen is .. en dat is betrekkelijk eenvoudig .. de kunstof behuizing is erg makkelijk te vergroten met een klein ijzerzaagje (waar je met tape een handvat om heen maakt aan een kant ) en een boortje 10 . hier en daar wat gaten boren in de kunstof klank kast en dan met het zaagje de achterwand van de klan kast wat groter maken .. nu past de magneet beter en ook de aansluit draden hebben meer ruimte .. en het beste .. vette volle bas zonder sub woofer !

achterin heb ik 10 cm maar ik heb een stationwagen ik weet dus niet wat in de normale past ...

succes !

Jeroen
mr_zippey

aan de achterkant van de 5drs, kun je naast de hoedenplank ook 16 cm speakers kwijt

succes
Rev!

weet iemand hoe je bij de achterspeakers van de Laguna 1 Hatchback komt?
zie ze wel zitten... maar hoe je erbij komt kan ik niet ontdekken
-jacco-
Über-Spammer

Stoel/bank naar voren klappen?
Via de achterklep?

Geen enkel idee hoe het precies zit, maar ben beide varianten wel es tegengekomen :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Rev!

ja ok, maar ze zitten echt helemaal ingebouwd
mr_zippey

Rev! schreef:ja ok, maar ze zitten echt helemaal ingebouwd
klopt Rev!, die 2 plastic delen waar je hoedenplank tussen zit moeten er helemaal af, daaronder zit een speaker bak waar je de speaker in monteert.
mvuem

Jacco Osté schreef:Stoel/bank naar voren klappen?
Via de achterklep?

Geen enkel idee hoe het precies zit, maar ben beide varianten wel es tegengekomen :)
Kijk ook eens op de diverse sites van boxenfabrikanten (b.v. Pioneer), vaak hebben kun je een overzicht opvragen voor de boxen van jouw auto :wink: . Ook staan er vaak plaatjes bij, zodat je helemaal kunt zien waar je (ongeveer) moet zijn.
Via http://www.reeva.be/laguna/Renault%20Laguna/LAGUNA/ is trouwens een handleiding te bekijken van de Laguna, misschien dat je daar ook iets aan hebt?
Jordi - Clio 16V

het grootste gekut is om je speakers vast te boren, er zaten bij mij (n vader) geen gaatjes dus dat moest met een zelf tappertje.
plastic kapjes heb je er trouwens zo af
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Seaworthy

Als je die plastic kapjes achtter er af haal zitten er plastic opbouwracks op voor 16,5 cm speakers.

In een Renault Laguna uit 1997, voor composet 16,5 cm en tweeter en achter 2 weg speakers 16,5cm zonder dat boren of aanpassingen nodig waren.
Alleen draden voor tweeters moet je vervangen omdat die in de ISO stekker verbonden zijn met de speakers in de deuren voor en je daar dus de filterkastjes tussen moet zetten :)
Plaats reactie