Op mijn niet-reno zat een of andere vage opgeplakte antenne op het achterraam, ding ontvangt er alleen geen zak mee. Dus weg ermee.
Omdat de originele antennegaten gedicht zijn zoek ik een antenne die ik tegen het dak kan plakken of ergens tegen het raam ofzo.
Verder moet het gewoon wel een beetje goeie ontvangst hebben, wie heeft er mooie alternatieven en eventuele ervaringen ermee?
Raamantennes
Ik had in mijn Fiat Coupe ook een antenne geplaatst tegen get voorraam (achter de acheruitkijkspiegel).
Deze was +/- 30 x 1/2 cm met een klein kastje waar de antenne verstekker in zat. De antenne moet volgens mij wel aan de stroom, de ontvangs was wel goed.
Deze was +/- 30 x 1/2 cm met een klein kastje waar de antenne verstekker in zat. De antenne moet volgens mij wel aan de stroom, de ontvangs was wel goed.
there is no spoon.
Ah volgens mij weet ik wat je bedoelt, zo'n staafie wat je in het midden vastplakt. Kost zoiets?proximus schreef:Ik had in mijn Fiat Coupe ook een antenne geplaatst tegen get voorraam (achter de acheruitkijkspiegel).
@Tijn, ga jij weer es onder je steen zitten ofzo...

there is no spoon.
Ik dacht zo'n 30 euro, maar het is alweer een tijdje geleden.Steven schreef:Ah volgens mij weet ik wat je bedoelt, zo'n staafie wat je in het midden vastplakt. Kost zoiets?proximus schreef:Ik had in mijn Fiat Coupe ook een antenne geplaatst tegen get voorraam (achter de acheruitkijkspiegel).
@Tijn, ga jij weer es onder je steen zitten ofzo...
Die van Tijn heb ik ook overwogen, maar ik luister niet zoveel naar de AM band.
-
Waarom? Ik ben blij dat Tijn weer eens lekker meepost?Steven schreef: @Tijn, ga jij weer es onder je steen zitten ofzo...
Neem niet een te kleine antenne...
Het principe van een antenne is gebasseerd op golflengte resonantie (antenne werkt als een transmissie-lijn). Met de lengte van de antenne bepaal je dus welke frequenties deze goed kan ontvangen. Zoals je waarschijnlijk met natuurkunde hebt gehad resoneert een lijn niet alleen op de grond frequentie maar ook op 1/2, 1/4, 1/8 enz. Alleen hoe korter de transmissie-lijn hoe minder de groendfrequentie hierop resoneert.
Verder heb je nog van die antenne versterkers met een actief filter (kijk bijvoorbeeld bij antenne versterkers voor boten/caravans).
Modellen en types ken ik allemaal niet... dus zul je zelf ff moeten zoeken
Het principe van een antenne is gebasseerd op golflengte resonantie (antenne werkt als een transmissie-lijn). Met de lengte van de antenne bepaal je dus welke frequenties deze goed kan ontvangen. Zoals je waarschijnlijk met natuurkunde hebt gehad resoneert een lijn niet alleen op de grond frequentie maar ook op 1/2, 1/4, 1/8 enz. Alleen hoe korter de transmissie-lijn hoe minder de groendfrequentie hierop resoneert.
Verder heb je nog van die antenne versterkers met een actief filter (kijk bijvoorbeeld bij antenne versterkers voor boten/caravans).
Modellen en types ken ik allemaal niet... dus zul je zelf ff moeten zoeken