Raamantennes

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Op mijn niet-reno zat een of andere vage opgeplakte antenne op het achterraam, ding ontvangt er alleen geen zak mee. Dus weg ermee.
Omdat de originele antennegaten gedicht zijn zoek ik een antenne die ik tegen het dak kan plakken of ergens tegen het raam ofzo.

Verder moet het gewoon wel een beetje goeie ontvangst hebben, wie heeft er mooie alternatieven en eventuele ervaringen ermee?
proximus

Ik had in mijn Fiat Coupe ook een antenne geplaatst tegen get voorraam (achter de acheruitkijkspiegel).

Deze was +/- 30 x 1/2 cm met een klein kastje waar de antenne verstekker in zat. De antenne moet volgens mij wel aan de stroom, de ontvangs was wel goed.
Tijn
Contacteer:

hier , lekker oldschool :)

[img]http://home.hetnet.nl/~w.stuiver/burantnt.jpg[/img]
there is no spoon.
Steven
Car: M536

proximus schreef:Ik had in mijn Fiat Coupe ook een antenne geplaatst tegen get voorraam (achter de acheruitkijkspiegel).

Deze was +/- 30 x 1/2 cm met een klein kastje waar de antenne verstekker in zat. De antenne moet volgens mij wel aan de stroom, de ontvangs was wel goed.
Ah volgens mij weet ik wat je bedoelt, zo'n staafie wat je in het midden vastplakt. Kost zoiets?

@Tijn, ga jij weer es onder je steen zitten ofzo... :p
Tijn
Contacteer:

(U) :slotje:
there is no spoon.
proximus

Steven schreef:
proximus schreef:Ik had in mijn Fiat Coupe ook een antenne geplaatst tegen get voorraam (achter de acheruitkijkspiegel).

Ah volgens mij weet ik wat je bedoelt, zo'n staafie wat je in het midden vastplakt. Kost zoiets?

@Tijn, ga jij weer es onder je steen zitten ofzo... :p
Ik dacht zo'n 30 euro, maar het is alweer een tijdje geleden.

Die van Tijn heb ik ook overwogen, maar ik luister niet zoveel naar de AM band.
André ter Velde

Steven schreef: @Tijn, ga jij weer es onder je steen zitten ofzo... :p
Waarom? Ik ben blij dat Tijn weer eens lekker meepost?
Erix
Contacteer:

Neem niet een te kleine antenne...

Het principe van een antenne is gebasseerd op golflengte resonantie (antenne werkt als een transmissie-lijn). Met de lengte van de antenne bepaal je dus welke frequenties deze goed kan ontvangen. Zoals je waarschijnlijk met natuurkunde hebt gehad resoneert een lijn niet alleen op de grond frequentie maar ook op 1/2, 1/4, 1/8 enz. Alleen hoe korter de transmissie-lijn hoe minder de groendfrequentie hierop resoneert.

Verder heb je nog van die antenne versterkers met een actief filter (kijk bijvoorbeeld bij antenne versterkers voor boten/caravans).

Modellen en types ken ik allemaal niet... dus zul je zelf ff moeten zoeken ;)
Plaats reactie