<font color=blue>Om het motorblok zonder versnellingsbak eruit te halen kan je de bak laten zitten waar hij zit.
De volgende dingen moet je niet vergeten te verwijderen. (o ja met links bedoel ik de kant van de passasier en rechts de bestuurderskant waar de bak zit, ik kijk dus van voor de auto de motor ruimte in

)
-motorkap (handig om hier mee te beginnen
-links zit een poelie (schijf) waar je v-snaar overheenloopt (diameter ca. 12cm) Deze moet je eraf halen anders kan je je motorblok niet uit de bak tillen. (De koppeling en vliegwiel zitten AAN je motorblok maar IN je bak, dus eerst motorblok naar links schuiven en dan omhoog tillen)
-onder de auto zie je tussen de bak en motor (bij de motorsteun aan de voorkant van de auto) een zilver kleurige plaat, deze zit op de bak geschroefd met geloof 4 boutjes. Deze plaat moet je ook verwijderen anders kan je het motorblok niet naar links schuiven (de koppeling+vliegwiel blijft anders achter deze plaat hangen)
-Het kan zijn dat als je de moeren/bouten losdraaid waarmee de bak aan de motor zit, je een stuk draadeind niet mee-uitdraaid maar alleen de moer erafdraaid. Probeer dit draad-einde eruit te krijgen (2 moeren tegenelkaar draaien (VAST) en dan de achterste los draaien) Als je het draad-einde laat zitten moet je je motorblok te veel naar links schuiven en dat is (bijna) niet mogelijk.
- DUS bak los van de motor kan je nog niet de motor omhoog tillen omdat je de motor eerst naar links (van bak af) moet schuiven! Er zitten ook bussen tussen de bak en motor, deze steken ca 5 mm uit, 5mm moet je dus naar links verschuiven en dan kan je het blok draaien, maar nog niet omhoog tillen. Hiervoor moet je de bak nog eens ca. 4 cm naar links schuiven (4cm dikte vliegwiel+koppeling)
Zo, dit schoot mij zo 1,2,3 te binnen...

spreek uit ervaring)