Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

als ik de kachel in de auto aan heb duurt het wel erg lang voordat de de motor op bedrijfs tempratuur is.
de kachel is wel snel warm.
en als ik de kachel niet aan heb staan dan is de motor zo op tempratuur.
is er iets mis met de termostaat?.
of is dit normaal.
ik heb de ervaring dat het bij veel andere auto's bijna niets uitmaakt.
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Volgens mij is dit normaal,als de kachel "aan" staat moet het koelwater daar ook doorheen en duurt het langer dat al het water opgewarmd is.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

wees blij dat je kachel warm wordt.

mijn auto is vrij snel warm. maar kep ookgeen kachel. wordt je ookniet blij van
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Inderdaad, bij een Renault werkt de kachel altijd perfect om de auto ook te koelen. Perfect in de file of voor het stoplicht. En al de mensen altijd maar zeuren die bij mij in m'n 11 zaten: wat is het hier warm. Ja, maar anders gaat de motor aan de kook..........
Anonymous

Lekker koken:lol:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Precies!
Mijn ervaring is dat als bij een GTT de temperatuurmeter voorbij het derde streepje gaat, en de vin slaat niet aan, dat het dan voldoende is om je verwarming open te draaien en je ventilator op zŽn hoogste stand te zetten. :smile:
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Was bij mij van de week niet voldoende, werdt zo warm dat ik met open ramen reed. Het regende:cool:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik zit nu echt met het probleem dat de koeling te goed is. Krijg dat ding dus absoluut niet op temp(niet zonder te cheaten). Voordat ik de modificaties heb gedaan was het koelwater na 2 minuten op 70 graden en daar bleef het ook. De kachel gewoon volle kanonnen aan. Nooit problemen mee gehad. Ook de koelvin had een soort vakantie. Die sloeg bijna nooit aan. Nu krijg ik het ding amper warm. Zelfs na 20 km is het koelwater net op of boven de 60 graden. Wordt je niet vrolijk van. Met de kachel dicht is het een stuk sneller. ZOals vandaag na 4 km was het koelwater tegen de 65 graden. Ik zet de kachel aan valt die terug naar 50-55 graden en wil niet meer hoger. Schiet niet op. Ook de lucht wat boven de carburateur komt heeft een te lagen temp denk ik. Hij zwerft tussen de 1.5 graden en de 7 graden(afhankelijk van tijdsstip). Is denk ik iets te gekoeld. Dus zal hem maar eens winter klaar gaan maken en hem inpakken in een deken en een schaaltje om zijn hals doen :smile:

jullie horen het wel

groetjes
Anonymous

Misschien dat je thermostaat helemaal open staat en niet dicht kan.

Moet je daar anders ff naar kijken.

Su6...:wink:
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Je hebt zeker geen themostaatklep meer in de intercooler zitten ?
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

On 2001-11-09 09:37, turbo_arie
wrote:
Je hebt zeker geen themostaatklep meer in de intercooler zitten ?
Dat ook. Maar het is nog erger. heb 2 intercoolers erin zitten. Vanmorgen een inlaat temperatuur van 1 graden. Dus dat moet ik gaan veranderen.

groetjes

b.t.w. in de thermostaat heb ik een gaatje van 3 mm geboord. misschien heeft dat er iets mee te maken

mzzl
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Dat heb ik ook gedaan. Dat is alleen om hem beter te kunnen ontluchten. Ze zeggen over die thermostaat in de intercooler dat je hem gerust weg kunt halen, tenzij je leeft onder arctische omstandigheden. Maar ja, je hebt altijd weer van die mensen die 2 intercoolers op hun auto knallen..........
Plaats reactie