als ik de kachel in de auto aan heb duurt het wel erg lang voordat de de motor op bedrijfs tempratuur is.
de kachel is wel snel warm.
en als ik de kachel niet aan heb staan dan is de motor zo op tempratuur.
is er iets mis met de termostaat?.
of is dit normaal.
ik heb de ervaring dat het bij veel andere auto's bijna niets uitmaakt.
Inderdaad, bij een Renault werkt de kachel altijd perfect om de auto ook te koelen. Perfect in de file of voor het stoplicht. En al de mensen altijd maar zeuren die bij mij in m'n 11 zaten: wat is het hier warm. Ja, maar anders gaat de motor aan de kook..........
Precies!
Mijn ervaring is dat als bij een GTT de temperatuurmeter voorbij het derde streepje gaat, en de vin slaat niet aan, dat het dan voldoende is om je verwarming open te draaien en je ventilator op zŽn hoogste stand te zetten.
Mijn ervaring is dat als bij een GTT de temperatuurmeter voorbij het derde streepje gaat, en de vin slaat niet aan, dat het dan voldoende is om je verwarming open te draaien en je ventilator op zŽn hoogste stand te zetten.

-
Was bij mij van de week niet voldoende, werdt zo warm dat ik met open ramen reed. Het regende
Ik zit nu echt met het probleem dat de koeling te goed is. Krijg dat ding dus absoluut niet op temp(niet zonder te cheaten). Voordat ik de modificaties heb gedaan was het koelwater na 2 minuten op 70 graden en daar bleef het ook. De kachel gewoon volle kanonnen aan. Nooit problemen mee gehad. Ook de koelvin had een soort vakantie. Die sloeg bijna nooit aan. Nu krijg ik het ding amper warm. Zelfs na 20 km is het koelwater net op of boven de 60 graden. Wordt je niet vrolijk van. Met de kachel dicht is het een stuk sneller. ZOals vandaag na 4 km was het koelwater tegen de 65 graden. Ik zet de kachel aan valt die terug naar 50-55 graden en wil niet meer hoger. Schiet niet op. Ook de lucht wat boven de carburateur komt heeft een te lagen temp denk ik. Hij zwerft tussen de 1.5 graden en de 7 graden(afhankelijk van tijdsstip). Is denk ik iets te gekoeld. Dus zal hem maar eens winter klaar gaan maken en hem inpakken in een deken en een schaaltje om zijn hals doen 
jullie horen het wel
groetjes

jullie horen het wel
groetjes
Misschien dat je thermostaat helemaal open staat en niet dicht kan.
Moet je daar anders ff naar kijken.
Su6...
Moet je daar anders ff naar kijken.
Su6...
Dat ook. Maar het is nog erger. heb 2 intercoolers erin zitten. Vanmorgen een inlaat temperatuur van 1 graden. Dus dat moet ik gaan veranderen.On 2001-11-09 09:37, turbo_arie
wrote:
Je hebt zeker geen themostaatklep meer in de intercooler zitten ?
groetjes
b.t.w. in de thermostaat heb ik een gaatje van 3 mm geboord. misschien heeft dat er iets mee te maken
mzzl
Dat heb ik ook gedaan. Dat is alleen om hem beter te kunnen ontluchten. Ze zeggen over die thermostaat in de intercooler dat je hem gerust weg kunt halen, tenzij je leeft onder arctische omstandigheden. Maar ja, je hebt altijd weer van die mensen die 2 intercoolers op hun auto knallen..........