Co te hoog clio Rs HELP!/Spoed.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Hallo hier een vraag namens een vriend van mij,

Clio Rs met race uitlaatsysteem incl sportkat!
Co blijft helaas 0.8 geven en is helaas veel te hoog.
Moet 0.3/0.5 zijn er is van alles geprobeert om de co omlaag te krijgen maar geen resultaat!

Verschillende keuringsstations geprobeert maar helaas............. :@

Wie kan helpen????????
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

even weer tijdelijk de standaardkat ertussen gooien?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:even weer tijdelijk de standaardkat ertussen gooien?
Was dat maar zo makkelijk! Het is een compleet systeem waar de standaard kat niet tussen past.

Is er niets anders te bedenken......................Is namelijk een aardig werkje bij een rs om uitlaat te vervangen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Misschien kan Menno jullie tijdelijk helpen met een Emissie arme chip
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kun je geen temp sensor faken o.i.d.?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Riël schreef:Kun je geen temp sensor faken o.i.d.?
Heb net met fastchip contact gehad en zegt dat een Rs zelfs zonder kat een waarde van 0.5 kan halen.

Waar kan het toch aan liggen........?

Auto is uitgelezen en geen foutcode's? Hebben vanalles geprobeert maar geen effect.

Blijft raar allemaal
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Marcel GTT schreef:
Riël schreef:Kun je geen temp sensor faken o.i.d.?
Heb net met fastchip contact gehad en zegt dat een Rs zelfs zonder kat een waarde van 0.5 kan halen.

Waar kan het toch aan liggen........?

Auto is uitgelezen en geen foutcode's? Hebben vanalles geprobeert maar geen effect.

Blijft raar allemaal
Als ik de lambdasonde loskoppel en gaat hij in de noodloop gaat co dan ook naar bededen?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

De kat doet niets. Zo'n motor hoort 0.8% CO te leveren, dat klopt perfect, alleen de kat moet dit omzetten.
De kat is defect, of blijft te koud. Je zou het eens kunnen proberen om ff een stukje VOLUIT te knallen, en eens kijken wat ie dan doet.

Andere opties zijn veranderen van de lambdaregeling instellingen in de ecu, of de sonde truuken.
rev it like a rental
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Menno schreef:De kat doet niets. Zo'n motor hoort 0.8% CO te leveren, dat klopt perfect, alleen de kat moet dit omzetten.
De kat is defect, of blijft te koud. Je zou het eens kunnen proberen om ff een stukje VOLUIT te knallen, en eens kijken wat ie dan doet.

Andere opties zijn veranderen van de lambdaregeling instellingen in de ecu, of de sonde truuken.
Sonde truuken? Wat als ik hem los koppel?
Of word hij in nood loop niet minder?
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Marcel GTT schreef:
Menno schreef:De kat doet niets. Zo'n motor hoort 0.8% CO te leveren, dat klopt perfect, alleen de kat moet dit omzetten.
De kat is defect, of blijft te koud. Je zou het eens kunnen proberen om ff een stukje VOLUIT te knallen, en eens kijken wat ie dan doet.

Andere opties zijn veranderen van de lambdaregeling instellingen in de ecu, of de sonde truuken.
Sonde truuken? Wat als ik hem los koppel?
Of word hij in nood loop niet minder?
Zit natuurlijk weer te denken............ en kan het zijn dat de lamdasonde dichter bij de kat geplaatst moet worden zodat hij warmer wordt?
Lamdasonde zit nu ongeveer 35cm van kat vandaan maar er is een mogelijkheid om hem 5cm van kat te plaatsen waar nu een afsluit bout in zit. Het systeem is namelijk zonder kat en later is er die sportkat tussen gezet! Lijkt onmogelijk dat die kat defect is dus hoop dat dit gaat werken!

Menno wat denk je hiervan..........? Bedankt weer.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

des te heter het spul wordt des te beter wordt er geregeld
ga hem idd maar lekker gloeiend heet rijden
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

de sonde moet zo dichtmogelijk bij de motor geplaatst worden om hem zo snel mogelijk heet te krijgen
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:de sonde moet zo dichtmogelijk bij de motor geplaatst worden om hem zo snel mogelijk heet te krijgen
Waarschijnlijk werkt die metaalkat niet goed , begrijp niet hoe zo'n ding stuk kan gaan?
Door loodhoudende bezine maar die word nooit getankt!

Hoe kan je zien dat zo'n ding defect is? Binnenwerk is niets aan te zien namelijk.

Sonde is goed, Kan het aan de pipercross viperkit liggen (denk het niet maar je gaat vanalles bedenken :(
Plaats reactie