Was ik op weg om mijn vriendin op te halen, komt er een motormuis achter mij aan. Komt ie naast mij rijden en kijkt een beetje naar binnen, toevallig rookte ik net een sigaretje en heel toevallig moest ik hem even aftippen in de asbak.
Nu reed hij een stukje voor mij en toen weer achtermij en kwam daarna weer naast mij rijden. Gaf mij het gebaar van volgen.

Hij had mij aangehouden omdat ik volgens HEM geen gordel om had, terwijl ik hem wel om had. Dus daar werd ik in eerste instantie voor aangehouden. Maar na enig wellus nietus gedoe met de beste man zei ik maar dat het zijn woord tegen de mijne was en toen was ie stil

Hierna vroeg hij mij natuurlijk om de gewenste papieren en na enig zoeken had ik ze voor hem. Hij was even een rondje gaan lopen om de Clio te bewonderen (dacht ik). Toen hij weer terug kwam begon hij met zeuren. Eerst over mijn raamfolie, toen over mijn zonneband en toen over mijn banden.
Nu zitten er spacers tussen en dat mocht niet volgens hem. Ze zouden buiten de auto steken. Ik dus ook uitgestapt om te kijken. Ik zie dat ze er binnen vielen. Keek van boven naar beneden en ze staken er niet buiten.
Mogen Spacer niet gemonteerd zitten???
Kreeg uiteindelijk een boete voor de raamfolie en na een (echt waar!!) een leuk gesprek over motoren en over het motormuis zijn kon ik weer verder.
Ik had nog wel een leuke vraag voor de beste man....
Ik wou altijd al een keer op zo'n politiemotor zitten

Maar goed helaas 95 euro lichter

Maar zijn spacers verboden??