Hallo daar,
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het bouwen van een turbolader op 1.8 16v clio blok? Is dit eigenlijk wel eens mogelijk?
bvd
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.fastchip.nl" TARGET="_blank">fastchip.nl</A><!-- BBCode End -->


-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Wow, dat is een toffe tuner, zelfs handleidingen voor het ombouwen naar 16v injectie! (niet dat ik dat kan, maar goedOn 2001-10-24 06:54, PLATBEKTERRIER
wrote:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.fastchip.nl" TARGET="_blank">fastchip.nl</A><!-- BBCode End -->
![]()


Er staat dat met dat injectiesysteem je GEEN Turbogat meer hebt, leg mij dat eens uit, je heb namelijk volgens mij ALTIJD een turbogat,
toch?
toch?
Lijkt mij ook Tackie. Je turbogat is afhankelijk van je turbo. Heb je een kleinere turbo dan zal het turbogat kleiner zijn (omdat de rotor sneller op 'gang' is).
Msschien haal je met injectie onderin wel wat meer vemogen uit je auto dan met een carb waardoor je meteen al vermogen voelt en het turbogat minder groot aanvoelt.
Msschien haal je met injectie onderin wel wat meer vemogen uit je auto dan met een carb waardoor je meteen al vermogen voelt en het turbogat minder groot aanvoelt.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Zelfs dan moet je het voelen: de turbo vergroot immers het vermogen aanzienlijk op het moment dat ie in werking treedt.On 2001-10-24 11:13, grossie
wrote:
Lijkt mij ook Tackie. Je turbogat is afhankelijk van je turbo. Heb je een kleinere turbo dan zal het turbogat kleiner zijn (omdat de rotor sneller op 'gang' is).
Msschien haal je met injectie onderin wel wat meer vemogen uit je auto dan met een carb waardoor je meteen al vermogen voelt en het turbogat minder groot aanvoelt.
Nu heb ik ooit een vergelijk gelezen op inet tussen 2 verschillend getunede GT's en er was er 1 bij die volgens het artikel ECHT geen turbogat had, maar daar was nog wel meer aan gebeurd (en had zo'n 230 pk) , overigens geen 16v inj.
Waarom trouwens geen prijzen daar vor de 5GT? Ik zie alleen prijzen bij de turboinbouw voor Clio en R19
Tubogat blijft dus, alleen doordat het motorvermogen beter is verdeeld onderin de toeren lijkt het ofdat het er niet zit.
truukje dus.
ook goeie morgen trouwens grossie.
truukje dus.
ook goeie morgen trouwens grossie.

hmmm....wel heel ruig een turbootje op de 16v, kost wel een flinke duit, hoeveel pk zou je puur met die kit pakken? Heeft er iemand ervaring met dit??
ook goeie morgen trouwens grossie.![]()
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Staat erbijOn 2001-10-24 11:20, Zeeuw
wrote:
hmmm....wel heel ruig een turbootje op de 16v, kost wel een flinke duit, hoeveel pk zou je puur met die kit pakken? Heeft er iemand ervaring met dit??
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
inderdaad tussen 200 en 210 pk.
lekker hoor. een fluitend turbootje in een 16v. en dat voor maar 7000 piek. das geen geld toch !!!
lekker hoor. een fluitend turbootje in een 16v. en dat voor maar 7000 piek. das geen geld toch !!!

Iedereen alvast bedankt voor de replies. Had ik toch nog een vraagje over nl: Weet niemand of het mogelijk is om de turbo van een 5 op een clio te bouwen?
ps: 7000 piek is een flink bedrag, maar bedenk wel het koppel wat je krijgt met een turbo op je 16v. Dit zal niet lukken met andere dingen, zoals kop afvlakken etc.
ps: 7000 piek is een flink bedrag, maar bedenk wel het koppel wat je krijgt met een turbo op je 16v. Dit zal niet lukken met andere dingen, zoals kop afvlakken etc.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
De turbo van een 5 GT turbo is niet groot genoeg voor een 1800. Je moet dan een T3 Garret hebben (Escort RS turbo, Alfa 75 turbo, 21 Turbo??, 5 Alpine Turbo??)
En dan moet je nog heel handig zijn met het buigen en lassen van een hoogwaardig RVS uitlaatspruitstuk. Of ben je toevallig eigenaar van een gieterij???
Compressieverhouding omlaag en ga zo nog maar een half a4tje door.............
En dan moet je nog heel handig zijn met het buigen en lassen van een hoogwaardig RVS uitlaatspruitstuk. Of ben je toevallig eigenaar van een gieterij???

Compressieverhouding omlaag en ga zo nog maar een half a4tje door.............
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
eerlijk???? Zet het maar uit je hoofd! Zonder een slootje geld (4000 ofzo) wordt dit een lang verhaal als je het zelf gaat doen. Anderen hebben al het 1 en ander uitgeprobeerd en soms verneukt. Als jij dat allemaal zelf gaat doen wordt het een lang verhaal, of je moet heel veel vrije tijd en gereedschap/machines tot je beschikking hebben.
Kun je niet beter OF een Willie kopen OF zorgen dat je auto nog bochtengeiler wordt??
Laatste is makkelijker en bijna net zo leuk:
Bij het stoplicht een beetje eruit getrokken worden door een BMW Schnitzel om m na een kleine kilometer BUITENOM voorbij te gaan!!!!
Wie is er dan het snelste?? Jij met je 132 pks of hij met zijn 230 pks en zn lef en ballen die hij heeft thuisgelaten
Kun je niet beter OF een Willie kopen OF zorgen dat je auto nog bochtengeiler wordt??
Laatste is makkelijker en bijna net zo leuk:
Bij het stoplicht een beetje eruit getrokken worden door een BMW Schnitzel om m na een kleine kilometer BUITENOM voorbij te gaan!!!!
Wie is er dan het snelste?? Jij met je 132 pks of hij met zijn 230 pks en zn lef en ballen die hij heeft thuisgelaten

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Yes indeed!!!!!!! Zoals je misschien in Chat gelezen hebt heb ik al weer gevlamd, letterlijk en figuurlijk
, met mijn GTT. Nu nog effe afbouwen en een paar kleine storingen eruit en dan gaan we weer!!!!!! Eerst nog zaterdag en kijken of ie heel blijft.
