Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

Hallo daar,

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het bouwen van een turbolader op 1.8 16v clio blok? Is dit eigenlijk wel eens mogelijk?

bvd
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.fastchip.nl" TARGET="_blank">fastchip.nl</A><!-- BBCode End -->

:lol:
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

kijk ff in de gallery -----motorblokken bij de allerlaatste plaatjes van

http://www.clio16v.f2s.com
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

On 2001-10-24 06:54, PLATBEKTERRIER
wrote:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.fastchip.nl" TARGET="_blank">fastchip.nl</A><!-- BBCode End -->

:lol:
Wow, dat is een toffe tuner, zelfs handleidingen voor het ombouwen naar 16v injectie! (niet dat ik dat kan, maar goed :smile: ) zal die lui eens bellen voor een beetje info over meer power :grin:
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Die tuner is henk, die heb een keertje in het alpine magazine gestaan met de puntjes op de i die 5 is echt geweldig..
Anonymous

Er staat dat met dat injectiesysteem je GEEN Turbogat meer hebt, leg mij dat eens uit, je heb namelijk volgens mij ALTIJD een turbogat,

toch?
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Lijkt mij ook Tackie. Je turbogat is afhankelijk van je turbo. Heb je een kleinere turbo dan zal het turbogat kleiner zijn (omdat de rotor sneller op 'gang' is).

Msschien haal je met injectie onderin wel wat meer vemogen uit je auto dan met een carb waardoor je meteen al vermogen voelt en het turbogat minder groot aanvoelt.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

als dat ding echt een beetje strak gecalibreerd is, kan dat zeker helpen om turbo sneller op te laten komen
rev it like a rental
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

On 2001-10-24 11:13, grossie
wrote:
Lijkt mij ook Tackie. Je turbogat is afhankelijk van je turbo. Heb je een kleinere turbo dan zal het turbogat kleiner zijn (omdat de rotor sneller op 'gang' is).

Msschien haal je met injectie onderin wel wat meer vemogen uit je auto dan met een carb waardoor je meteen al vermogen voelt en het turbogat minder groot aanvoelt.
Zelfs dan moet je het voelen: de turbo vergroot immers het vermogen aanzienlijk op het moment dat ie in werking treedt.

Nu heb ik ooit een vergelijk gelezen op inet tussen 2 verschillend getunede GT's en er was er 1 bij die volgens het artikel ECHT geen turbogat had, maar daar was nog wel meer aan gebeurd (en had zo'n 230 pk) , overigens geen 16v inj.



Waarom trouwens geen prijzen daar vor de 5GT? Ik zie alleen prijzen bij de turboinbouw voor Clio en R19
Anonymous

Tubogat blijft dus, alleen doordat het motorvermogen beter is verdeeld onderin de toeren lijkt het ofdat het er niet zit.

truukje dus.

ook goeie morgen trouwens grossie. :smile:
Anonymous

hmmm....wel heel ruig een turbootje op de 16v, kost wel een flinke duit, hoeveel pk zou je puur met die kit pakken? Heeft er iemand ervaring met dit??
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

ook goeie morgen trouwens grossie. :smile:
:wink:
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

On 2001-10-24 11:20, Zeeuw
wrote:
hmmm....wel heel ruig een turbootje op de 16v, kost wel een flinke duit, hoeveel pk zou je puur met die kit pakken? Heeft er iemand ervaring met dit??
Staat erbij
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

inderdaad tussen 200 en 210 pk.
lekker hoor. een fluitend turbootje in een 16v. en dat voor maar 7000 piek. das geen geld toch !!! :lol:
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

Iedereen alvast bedankt voor de replies. Had ik toch nog een vraagje over nl: Weet niemand of het mogelijk is om de turbo van een 5 op een clio te bouwen?

ps: 7000 piek is een flink bedrag, maar bedenk wel het koppel wat je krijgt met een turbo op je 16v. Dit zal niet lukken met andere dingen, zoals kop afvlakken etc.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

De turbo van een 5 GT turbo is niet groot genoeg voor een 1800. Je moet dan een T3 Garret hebben (Escort RS turbo, Alfa 75 turbo, 21 Turbo??, 5 Alpine Turbo??)
En dan moet je nog heel handig zijn met het buigen en lassen van een hoogwaardig RVS uitlaatspruitstuk. Of ben je toevallig eigenaar van een gieterij??? :smile:
Compressieverhouding omlaag en ga zo nog maar een half a4tje door.............
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

Aha.. bult werk dus. Mocht ik een T3 op de kop kunnen tikken, zou iemand mij wat tips kunnen mailen wat er allemaal moet gebeuren?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

eerlijk???? Zet het maar uit je hoofd! Zonder een slootje geld (4000 ofzo) wordt dit een lang verhaal als je het zelf gaat doen. Anderen hebben al het 1 en ander uitgeprobeerd en soms verneukt. Als jij dat allemaal zelf gaat doen wordt het een lang verhaal, of je moet heel veel vrije tijd en gereedschap/machines tot je beschikking hebben.
Kun je niet beter OF een Willie kopen OF zorgen dat je auto nog bochtengeiler wordt??
Laatste is makkelijker en bijna net zo leuk:
Bij het stoplicht een beetje eruit getrokken worden door een BMW Schnitzel om m na een kleine kilometer BUITENOM voorbij te gaan!!!!
Wie is er dan het snelste?? Jij met je 132 pks of hij met zijn 230 pks en zn lef en ballen die hij heeft thuisgelaten :smile:
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Amen!

Wanneer gaan we weer ringen is hierop dan weer een logische vervolgvraag! :smile:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Yes indeed!!!!!!! Zoals je misschien in Chat gelezen hebt heb ik al weer gevlamd, letterlijk en figuurlijk :smile: , met mijn GTT. Nu nog effe afbouwen en een paar kleine storingen eruit en dan gaan we weer!!!!!! Eerst nog zaterdag en kijken of ie heel blijft.
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

7000 piek is toch een bult geld voor een turbo.. iemand andere ideeen voor een pk'tje of 50/75 extra? NOS gaat wel lekker, maar moet je zo vaak bijvullen. iemand trouwens ervaring met NOS?
Plaats reactie