Nieuw blok?
Dat zijn volgens mij de prijzen voor een ruilblok! Je levert je oude blok in, zij maken 'm open en kijken wat er vervangen moet worden. Wat vervangen moet worden, wordt vervangen en dan krijg je 'm weer terug. Dat is wat er met bijvoorbeeld het blok van Marcel dLC gebeurd is.
Persoonlijk hou ik niet zo van die halve revisies. Of je doet het goed, of je doet het niet.
Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Persoonlijk hou ik niet zo van die halve revisies. Of je doet het goed, of je doet het niet.

Ik heb dit verhaal van de gozer die de auto opgebouwd heeft. Hij werkt bij Renault en zegt dat het met zijn blok zo is gegaan. Het blok is opgestuurd naar Frankrijk, alwaar ze 'm uit elkaar hebben gehaald.
kan je dan niet net zo goed je blok bij een revisie bedrijf laten nazien, dan hoef je toch niet naar de dealer, want die doet dan nix anders dan het blok doorsturen naar een revisie bedrijf, en elke tussenpersoon wil er weer wat aan verdienen dus dan kun je beter gelijk zelf naar een revisie bedrijf gaan lijkt me.
ik heb toen ik nog op school zat een half jaar stage gelopen bij een renault dealer, die kon gewoon complete blokken bestellen, en dat gaat zoals chris al zegt, je bestelt een nieuwe motor( die zijn van carter tot klepdeksel dus zonder spruitstukken) en nadat je alles hebt overgebouwt lever je je oude blok weer in bij de dealert
ik heb toen ik nog op school zat een half jaar stage gelopen bij een renault dealer, die kon gewoon complete blokken bestellen, en dat gaat zoals chris al zegt, je bestelt een nieuwe motor( die zijn van carter tot klepdeksel dus zonder spruitstukken) en nadat je alles hebt overgebouwt lever je je oude blok weer in bij de dealert
-
1061 exclusief btw. statiegeld voor een oud blok is 411 euro. \dus een heel nieuw blok is iets van 1600 euro
-
Tja, als je niet ernstig gaat schroeven moet het gewoon voldoen, en is het zeker een mogelijkheid om rekening mee te houden.
Geloof dat er zelfs ook een koppeling en waterpomp opzit.
Goed is goed, toch?
Standaard GTT blokjes hadden in 1988 ook geen titanium drijfstangen en gesmede zuigers, en die blokjes lopen ook nog gewoon.
Ik ken ook een bekende Renault tuner die zn revisie blokken ook niet compleet-alles nieuw opbouwt.
Geloof dat er zelfs ook een koppeling en waterpomp opzit.
Goed is goed, toch?
Standaard GTT blokjes hadden in 1988 ook geen titanium drijfstangen en gesmede zuigers, en die blokjes lopen ook nog gewoon.
Ik ken ook een bekende Renault tuner die zn revisie blokken ook niet compleet-alles nieuw opbouwt.
-
Persoonlijk zou ik m ook liever bij Reno kopen als bij Vege......
Blokjes zijn prima. Je spaart een hoop moeite, en voor 1100 euro heb je een motor die zeker zo goed is als dat ze 15 jaar geleden uit de fabriek rolden. Ruud hier uit born heeft zo'n blok aangeschaft vorig jaar en dat klinkt en loopt als een trein!
Volgens mij is het een ruilmotor en gebruiken ze niet je oude motor.
Volgens mij is het een ruilmotor en gebruiken ze niet je oude motor.
Verhalen die ik hoorde is dar Renault en Vege ze allebei uit het oosten haalden (ouwe renaultfrabriek). En deze blokken niet de zuigers + bussen hebben die ze vroeger gebruikten (Tarabushi etc.).
Ik zou em lekker zelf reviseren, voor zover dat gaat. Iig dat je zelf weet watvoor spul erin gaat. Kep liever dat ik wat sloop door een eigen stommiteit dan dat je dikke pegels betaald voor de troep van een ander
Ik zou em lekker zelf reviseren, voor zover dat gaat. Iig dat je zelf weet watvoor spul erin gaat. Kep liever dat ik wat sloop door een eigen stommiteit dan dat je dikke pegels betaald voor de troep van een ander

-
ik heb het nagevraagd bij renault en betaal 1060 exl btw en dan moet je wel een oud blok inleveren, kirjjg je hem op krat binnen met een waterpomp erop verder helemaal niks.sock schreef:@5gt8vturbo: Dus 1060 euro voor een nieuw blok. Dat weet je zeker?
@iedereen: Als je een GTT blok haalt, krijg je de turbo er dan bij? En wat mis je dan nog allemaal, oftewel wat moet je overzetten?
-
bedoel je geen vliegwiel? want de koppeling zit er echt niet opRiël schreef:En een koppeling. Anders doe je 't niet goedDie horen er op.
-
- Contacteer:
die heb ik wel liggen voor je...voor een leuk prijsje (2e hands)sock schreef:Ok dan! En geld al het bovenstaande ook voor een GTE blok? Is de prijs dan ook 1060 euro?

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik heb hier nog een NIEUW GTE blok staan met inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, dynamo, ecu, kabelboom en nog wat andere dingensock schreef:Ok dan! En geld al het bovenstaande ook voor een GTE blok? Is de prijs dan ook 1060 euro?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
je kunt zelfs nog een nieuw blok voor een 5 alpine (turbo) kopen, 1700 euro ex. oude motor inleveren.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
voor dat geld heb je zelf een beter en een sneller(onder) blok als je de juiste mensen kent
vindt 1700 vry veel zeker als je je oude blok ook nog eens moet inleveren
set niewe zuigers met bussen is niet zo duur als je standaart spul wilt
anders ga je richting de 1100 euro voor de 5 at met sp. zuigers enz
vindt 1700 vry veel zeker als je je oude blok ook nog eens moet inleveren
set niewe zuigers met bussen is niet zo duur als je standaart spul wilt
anders ga je richting de 1100 euro voor de 5 at met sp. zuigers enz