Nieuw blok?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
sock

Wat kost een nieuw blok voor renault 5 gtt/gte bij de Renault dealer?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Topic moved naar nl.techniek.motor, want in nl.te koop kan niet in topics gepost worden. :)
-PAZ-
Über-Spammer

was dat niet iets van 1100 euro voor een gtt blok, kweet alleen niet of dit inc of ex btw is
Merijn
Über-Spammer

Dat zijn volgens mij de prijzen voor een ruilblok! Je levert je oude blok in, zij maken 'm open en kijken wat er vervangen moet worden. Wat vervangen moet worden, wordt vervangen en dan krijg je 'm weer terug. Dat is wat er met bijvoorbeeld het blok van Marcel dLC gebeurd is.

Persoonlijk hou ik niet zo van die halve revisies. Of je doet het goed, of je doet het niet. :) Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik dacht altijd dat dat net ff anders ging met een ruilblok...

Je koopt een ander die dus weer goed is, en levert je oude in...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer

Ik heb dit verhaal van de gozer die de auto opgebouwd heeft. Hij werkt bij Renault en zegt dat het met zijn blok zo is gegaan. Het blok is opgestuurd naar Frankrijk, alwaar ze 'm uit elkaar hebben gehaald.
-PAZ-
Über-Spammer

kan je dan niet net zo goed je blok bij een revisie bedrijf laten nazien, dan hoef je toch niet naar de dealer, want die doet dan nix anders dan het blok doorsturen naar een revisie bedrijf, en elke tussenpersoon wil er weer wat aan verdienen dus dan kun je beter gelijk zelf naar een revisie bedrijf gaan lijkt me.

ik heb toen ik nog op school zat een half jaar stage gelopen bij een renault dealer, die kon gewoon complete blokken bestellen, en dat gaat zoals chris al zegt, je bestelt een nieuwe motor( die zijn van carter tot klepdeksel dus zonder spruitstukken) en nadat je alles hebt overgebouwt lever je je oude blok weer in bij de dealert
5gt8vturbo

1061 exclusief btw. statiegeld voor een oud blok is 411 euro. \dus een heel nieuw blok is iets van 1600 euro
Merijn
Über-Spammer

En krijg je dan een nieuw blok of een blok waar 'het 1 en ander aan vervangen is'?
Steven
Car: M536

Een nieuw blok wat met goedkope troep in een of ander oostblokland inmekaar gezet. Net als de vegeblokken.

Topspul (Y)

Not :p
canonballman

Tja, als je niet ernstig gaat schroeven moet het gewoon voldoen, en is het zeker een mogelijkheid om rekening mee te houden.
Geloof dat er zelfs ook een koppeling en waterpomp opzit.

Goed is goed, toch?

Standaard GTT blokjes hadden in 1988 ook geen titanium drijfstangen en gesmede zuigers, en die blokjes lopen ook nog gewoon.

Ik ken ook een bekende Renault tuner die zn revisie blokken ook niet compleet-alles nieuw opbouwt.
canonballman

Persoonlijk zou ik m ook liever bij Reno kopen als bij Vege......
Riël
Über-Spammer

Blokjes zijn prima. Je spaart een hoop moeite, en voor 1100 euro heb je een motor die zeker zo goed is als dat ze 15 jaar geleden uit de fabriek rolden. Ruud hier uit born heeft zo'n blok aangeschaft vorig jaar en dat klinkt en loopt als een trein!

Volgens mij is het een ruilmotor en gebruiken ze niet je oude motor.
Steven
Car: M536

Verhalen die ik hoorde is dar Renault en Vege ze allebei uit het oosten haalden (ouwe renaultfrabriek). En deze blokken niet de zuigers + bussen hebben die ze vroeger gebruikten (Tarabushi etc.).

Ik zou em lekker zelf reviseren, voor zover dat gaat. Iig dat je zelf weet watvoor spul erin gaat. Kep liever dat ik wat sloop door een eigen stommiteit dan dat je dikke pegels betaald voor de troep van een ander ;)
sock

@5gt8vturbo: Dus 1060 euro voor een nieuw blok. Dat weet je zeker?

@iedereen: Als je een GTT blok haalt, krijg je de turbo er dan bij? En wat mis je dan nog allemaal, oftewel wat moet je overzetten?
Merijn
Über-Spammer

Je krijgt een kaal blok, met hoogstens een waterpomp erop. De koppeling, spruitstukken, carb en turbo moet je dus gewoon overzetten.
5gt8vturbo

sock schreef:@5gt8vturbo: Dus 1060 euro voor een nieuw blok. Dat weet je zeker?

@iedereen: Als je een GTT blok haalt, krijg je de turbo er dan bij? En wat mis je dan nog allemaal, oftewel wat moet je overzetten?
ik heb het nagevraagd bij renault en betaal 1060 exl btw en dan moet je wel een oud blok inleveren, kirjjg je hem op krat binnen met een waterpomp erop verder helemaal niks.
Riël
Über-Spammer

En een koppeling. Anders doe je 't niet goed :) Die horen er op.
sock

Ok dan! En geld al het bovenstaande ook voor een GTE blok? Is de prijs dan ook 1060 euro?
5gt8vturbo

Riël schreef:En een koppeling. Anders doe je 't niet goed :) Die horen er op.
bedoel je geen vliegwiel? want de koppeling zit er echt niet op
Merijn
Über-Spammer

Volgens mij ook niet...
Riël
Über-Spammer

Volgens mij wel. Anders ben ik wel blind geweest 8)
Martijnberk
Contacteer:

sock schreef:Ok dan! En geld al het bovenstaande ook voor een GTE blok? Is de prijs dan ook 1060 euro?
die heb ik wel liggen voor je...voor een leuk prijsje (2e hands) :beer:
-PAZ-
Über-Spammer

gte is blok is nogal wat anders dan blok van gtt dus er zal wel een verschil zijn in prijs, maar hoeveel je kwijt ben voor gte blok zou ik niet weten
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tegenwoordig zijn ze zonder koppeling, Riel

Ik heb vorige week nog een prijsopgave gedaan en ze kosten 1096,-ex
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

sock schreef:Ok dan! En geld al het bovenstaande ook voor een GTE blok? Is de prijs dan ook 1060 euro?
ik heb hier nog een NIEUW GTE blok staan met inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, dynamo, ecu, kabelboom en nog wat andere dingen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerard race GT

je kunt zelfs nog een nieuw blok voor een 5 alpine (turbo) kopen, 1700 euro ex. oude motor inleveren.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
oldskool

voor dat geld heb je zelf een beter en een sneller(onder) blok als je de juiste mensen kent
vindt 1700 vry veel zeker als je je oude blok ook nog eens moet inleveren
set niewe zuigers met bussen is niet zo duur als je standaart spul wilt
anders ga je richting de 1100 euro voor de 5 at met sp. zuigers enz
Plaats reactie