[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Ben ondertussen zover gevorderd met de clio dat ik eindelijk ook maar eens een projekt topic dacht te openen.
Ik heb de clio in maart 2004 gekocht en reeds het nodige vervangen. Op het moment is er nog niets aan de motor gedaan omdat eerst dringend aan overige dingen gewerkt moest worden.
Ondertussen is de hele remmerij vervangen en verbeterd (oa. 285mm/DS2500), versnellingsbak is gereviseerd door Cannonballman nadat ik hem bij een achtervolging op de Autobahn aan diggelen had gereden (bij 205.000km) etc etc. De auto is, voor zover een reno technisch gezien in orde kan zijn :wink: , ok.
Nu het zover is heb ik een fris blokje opgehaald, afkomstig van een R19 16v en deze zal op mijn gemak worden omgebouwd. Hij staat in de kelder en ik kan ondertussen nog gewoon met de oude motor in de auto rondkarren.

Ik weet niet hoever ik kan komen of hoelang het duurt, maar in mijn achterhoofd ben ik altijd bezig met het idee dat ik met de auto LANG en HARD wil rijden. En alhoewel ik van sprinten hou, hou ik nog meer van "tief-fliegen", aangezien ik toch dicht bij de grens woon met Duitsland en daar zo hard mag rijden als de auto gaat.
Vandaar dat ik te zijner tijd in mijn bak nog een langere 5 zal moeten laten inbouwen om de motor te ontlasten bij volle snelheid en zo een hogere eindsnelheid te halen.
Maar dit staat pas op de planning als het blok af is, zodat er voldoende vermogen geleverd wordt om het zaakje in beweging te houden.
"Concrete" plannen zijn er niet, wel dat ik mij wil gaan behelpen met een turbo op een "voorlopig nog" 1800 blok.

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag omdat ik nog veel meer wil weten over turboŽs op een 1800 blokje.

Heb al wat onderdelen liggen om de voorwielophanging te verbreden mbv. R19 draagarmen maar ben er nog niet aan toe gekomen om te checken hoe dit uitkomt met de assen die ik heb liggen.
Optische tuning doe ik niet veel aan, lager is prima, mooie velgen zijn ook leuk (heb ik nog liggen ook), maar meer dan dat vind ik niet nodig op de Clio. Ben zeer tevreden over de rijeigenschappen van de auto en begrijp nu ook waarom sommige mensen zo serieus met dit model bezig zijn. :)

3 dingen waar ik aandacht aan besteed:
-goede wegligging
-goede remmen
-en goed hard! :D (U)
Laatst gewijzigd door MarcoG op di 30 jan 2007 20:30, 43 keer totaal gewijzigd.
MarcoG
Contacteer:

Laatst gewijzigd door MarcoG op za 7 mei 2005 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

(Y) veelbelovend!!

voor dat turbo pakket, kun je het beste denk ik ff met Maurice van MB babbelen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Marcel B.

ik ben benieuwd!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ben ook erg benieuwd! :)

Ik twijfel een beetje aan de JB3, maar daar zul je vast wel over nagedacht hebben. (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

kan een heel mooi project worden (Y) (Y) , dan ben je toch zeker een van de weinig zoniet de eerste met een clio turbo hier in nederland denk ik. en dan moet het op de autobahn ook wel lukken om een beetje mee te 'blazen' 8) :)
MarcoG
Contacteer:

Het zou best het laatste ritje van de JB3 kunnen worden, maar aan de andere kant heb ik ook wel een beetje vertrouwen in het werk van Cannonballman. :) Heb nog wel een paar weken te gaan voor het zover is.
Ik ga vandaag beginnen met het demonteren van de laatste onderdelen van het blok (koppeling en uitlaatspruitstuk) en dan kan hij ergens deze week geopend worden. Even kijken hoe die er van binnen uitziet.

Ik ben nog aan het wachten op de juiste spoorverbreders zodat ik met de speedlines kan gaan rijden. Moet een testrit maken om een schatting/berekening te kunnen doen van de benodigde verlenging van de 5e versnelling.
Heb 4,9%, 7,2% en 8,3% langer gevonden.
Laatst gewijzigd door MarcoG op zo 8 mei 2005 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Ach een gereviseerde JB3 stuk trekken is gewoon stoer, daar moet je gewoon keihard om lachen als dat gebeurt door teveel vermogen >-) (lompe schakelaars ff daargelaten)

Alleen is dit onderhand 1.8-16v-turbo-project nummer 23 binnen de RTC en er is nog steeds nix rijdend :~
Nou wies de eerste die er eens wat gaat afmaken :p
MarcoG
Contacteer:

Steven schreef:Ach een gereviseerde JB3 stuk trekken is gewoon stoer, daar moet je gewoon keihard om lachen als dat gebeurt door teveel vermogen >-) (lompe schakelaars ff daargelaten)

Alleen is dit onderhand 1.8-16v-turbo-project nummer 23 binnen de RTC en er is nog steeds nix rijdend :~
Nou wies de eerste die er eens wat gaat afmaken :p
Ik doe mijn best Steven. (Y)

Bovendien wat die bak betreft, ik ga er niet in een sprint mee vandoor, maar het gaat mij vooral om een zo hoog mogelijke eindsnelheid.

Zo ene heb ik nodig:
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 336MFP.jpg[/img]
Robke
Car: Lexus IS250

Met een standaard JB3 bak haal je de 250 km/h bij ongeveer 7500 tpm als het goed is.
Als je er een JC5 van een Williams onder gooit zit je op de 250 km/h bij ongeveer 7000 tpm gok ik.
Je blijft hoe dan ook veel toeren draaien met een Clio op hoge snelheid.....
MarcoG
Contacteer:

Als "test-strecke" heb ik hier naast de deur een parcours van Aken naar Dusseldorf (80km lang, enkele reis).
Ik zou al blij zijn als ik die 7500 toeren zou kunnen verlagen naar ~6500-7000. Dit moet ik nog eens nagaan, omdat er in dat geval misschien wel geen rijdbare bak overblijft bij een cruise-snelheid van 100 ofzo. Maar indien het apparaat voldoende vermogen levert moet er wel iets van die toeren af te halen zijn om ook langer op topsnelheid te kunnen rijden.
Steven

De 5 van de 19-16v bak is ook alweer langer, je zou es met Ro16v moeten praten die heeft ooit eens 245 op de GPS gereje zei ie.
Was volgens mij met de gefuckte 1.8 met een JC5

Tis aerodynamisch gezien geen makkelijke opgave iig :p
MarcoG
Contacteer:

Ro16v heeft helaas zijn hele hebben en houwe verkocht. :(
Maar een JC5 bak was natuurlijk geen slecht idee, en dan kijken of er ergens van een andere bak een langere 5 in kan passen. (Y)
TMC16v

Iemand bij team1916v heeft een bak van een diesel op zijn r19 16v gezet

120 in 5 was 2800

als ik me niet vergis
Rob

Succes dr mee jong (Y)
Sander
Contacteer:

De broer van Henk Dijkstra rijdt met een R19-16V+Turbo en die heeft volgens mij de org. versnellingsbak er nog onder en aan de motor is dacht ik ook niets veranderd. Dus dat is ook een JB3-bak en als Reinier hem open heeft gehad en het één en ander aangepast heeft komt dat wel goed.

Suc6 met je project, ik ben zeer benieuwd.

gr sander

P.s: Ik zelf heb heb GTT met een 1.8-16V en daar zou ik ook wel een turbo op willen.
canonballman

Als je eerst zorgt dat je het VERMOGEN hebt om 250 te rijden, dan komt het met de bakverhoudingen altijd wel goed: er is veel mogelijk.

Ik denk ook niet dat je die JB3 zomaar om zeep helpt, dat gaat lang duren vrees ik.
Voor de rest ga ik met Steven mee: ik zou WILLEN dat ik een blok had dat een gereviseerde JB aan gort trok: bak aanpassen (JC5) en je hebt een kanonnetje.
Riël
Über-Spammer

En een gtturbo bak?

In combinatie met 16 of 17" toch een alleraardigste 5e versnelling hoor!
MarcoG
Contacteer:

Det vermogen moet wel lukken cannon-ball-man :wink:
Er zijn hier op het forum genoeg mensen met de nodige know-how en weer andere die aan de juiste materialen kunnen komen dat ik er wel vertrouwen in heb. En als het gelukt is, :beer: santé :)
Steven

MacMenu van mij als je de eerste rijdende 16v-Turbo hebt van dit forum ;)
MarcoG
Contacteer:

Steven schreef:MacMenu van mij als je de eerste rijdende 16v-Turbo hebt van dit forum ;)
Und die wette geht! :lol:
Frits Clio 16v

Je zou aan Dennis wel wat tips kunnen vragen over een turbo op je 16v.
Hij heeft namelijk een 2.0 16v turbo in z'n clio.
Ik geloof dat hij een versnellingsbak van een cup megane eronder heeft, maar dat weet ik niet zeker.
Ding is in elk geval wel erg snel (240 pk aan de wielen...)

Op het forum heet hij dennis16v, z'n e-mail heb ik ook wel voor je als je wilt.

[img]http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0300.JPG[/img]

In elk geval succes met je project, ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt (Y)

Gr, Frits.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

clio heeft iig betere cw waarde dan een 5 ghehe

maar een 2 liter motor van de clio met een jc5
levert bij 7400 toeren in vierde versnelling een snelheid op van 225 km/h op de teller van de vijf die redelijk zuiver is afgesteld
en die 7400 toeren haal je door een groep n comp te gebruiken zonder verdere aanpassingen aan nokkenassen ed.
maar of die dan 250 haalt in vijf? luchtweerstand he :evil:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MarcoG
Contacteer:

Ik haal de voor- en de achterruit eruit, weg luchtweerstand. :wink:
Maar die toeren moeten omlaag omdat ik betwijfel of het blok op deze manier al een halfuur zou kunnen draaien...en daarna nog bruikbaar is. Vandaar ook mijn voorkeur voor een turbo, die levert mij vermogen op bij minder toeren dan een atmosferische motor.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

klopt wel maar een turboblok vind ik onderhoudsgevoeliger en lastiger sleutelen, alles zit volgebouwd
wel veel leuker die turbokick hoor :worship:
die moderne motoren kunnen best 7400 toeren hebben hoor.
motorisch zijn renault best goed, alleen die "troep" eromheen vaak niet :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PatrickG

Succes ermee, super als het lukt!!
Nadeem

Klinkt goed allemaal, veelbelovend (Y)

Succes en keep us posted :smoke:
MarcoG
Contacteer:

Na regelmatig "testen" :wink: op de autobahn, rook het gruwelijk naar bakolie. Heb vanmiddag in de zon even fijn kunnen zoeken naar waar dat vandaan kwam...

op heterdaad betrapt
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... sensor.jpg[/img]

na vakkundig de sensor geopend te hebben, weet ik nu ook waarom de achteruitrijlichten zo vreemd deden
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... sensor.jpg[/img]

morgen maar voor een nieuw gaan
Xabre
Car: 19 16V

Wat is dat precies voor sensor? :)
Trust me. I know what I'm doing.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

achteruitrij licht sensor :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
MarcoG
Contacteer:

Dat is (was) de sensor die het signaal "achteruitrijlichten-aan" gaf aan de achteruitrijlichten zodra je de auto in de .....achteruit zette. :wink:
Die zit links aan je versnellingsbak, als je langs je linkervoorwiel naar binnen kijkt kun je em zien zitten.
Die sensor werd al loeiheet een paar weken geleden, had daarom de stekker er maar uitgetrokken. Niet gedacht dat dat ding zo weg zou smelten.
Strijder

Maar komt het dan doordat je hem af en toe ''teste''?
MarcoG
Contacteer:

Dat weet ik niet....ik heb wel 20.000km geleden de versnellingsbak goed kapot gereden op de Autobahn. Maar die sensor is ook al oud (224.500km)...misschien is ie vochtig geworden en door de kortsluiting gesmolten en toen gaan lekken.

Het gekke is, hij lekte dus niet om de sensor heen, maar de olie komt dwars door de sensor. Daar waar die twee stalen pinnetjes zitten voor de stekker komt de olie eruit. Tijdens stilstand druppelsgewijs (heel langzaam) maar tijdens het rijden zeker wat sneller.
Riël
Über-Spammer

Plons je er meteen nieuwe olie in?
canonballman

Mm, eerste keer dat ik zoiets zie/meemaak. Maar het kan dus wel degelijk: weer wat geleerd vandaag!

Nieuwe olie is niet nodig als je alleen een sensor vervangt, en volgens mij was deze olie net nieuw, niet Marco?

Heb wel ooit meegemaakt dat olieDRUK sensors gaan lekken, maar achteruitrijschakelaars....
Plaats reactie