Help!! Vreemd probleem met mijn Megane: Geen compressie :S

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jeroen phantomfm
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 6 mei 2005 18:19
Locatie: den Helder
Contacteer:

Hallo, mijn naam is Jeroen, en kom uit den helder.

Er is mij iets vreemds overkomen afgelopen week.
Ik rijd op mijn gemak naar mijn werk, en plotseling stopt mijn renault megane coupe (2000) ermee.
Geen klap niks ! een beetje sissend geluid meer niet.
Ik rijd wel op LPG, naar volle tevredenheid !
Ik probeer te starten maar de complete compressie is verdwenen !!

ANWB erbij: iets met de distributie, echter hij constateerde dat de nokkenassen gewoon draaiden.
Dus de distributie riem moet nog heel zijn, startmotor draait gewoon rond.

In januari de distributie set vervangen: riemen, rollen en waterpomp.
Terug naar degene die dit gedaan heeft...vandaag gebeld om te vragen of ie iets heeft kunnen vinden --> zijn antwoord : er is niets mis met de distributie !

Nou dan weet ik het dus ook niet, het meest logische is dat hij van timing versprongen is waar door de kleppen openstaan wanneer de zuiger bovenin staat...geen compressie dan dus.
Maar iets anders kan ik niet verzinnen, heeft er iemand een surgestie ?

Ik wil even weten of de betreffende garage zijn schuld niet wil erkennen.

Alvast bedankt voor jullie reacties !

-- Edit door moderator: topictitel ontdaan van hoofdletters --
==================================
RENAULT R25 Gaat het kampioenschap winnen.
==================================
ALONSO wordt de nieuwe wereldkampioen !
==================================
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

verlopen van distributie zou heel goed kunnen, lijkt mij opzich ook wel een logische oorzaak van het probleem wat jij hebt. kan zo snel ook nix anders verzinnen waardoor je helemaal geen compressie meer zou hebben
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Klep verbrand? Alle vier? :D

Staat ie écht op tijd?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

K4M?

Daar kunnen in principe, als er iets fout gaat, de tuimelaars tussen de nokkenas en kleppen vandaan springen. Nokkenasje draait dan wel rond, maar kleppen gaan nie meer open. Kijk eens via de vuldop in de kop, en start 'm eens.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Menno schreef: Kijk eens via de vuldop in de kop, en start 'm eens.
Moet je eens bij een GT doen :lol:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

nou ok, 't wordt een beetje vette bende, eventueel ff stukkie folie er over.
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Menno schreef:nou ok, 't wordt een beetje vette bende, eventueel ff stukkie folie er over.
maakt toch niet uit,
hij is toch al kapot...
jeroen phantomfm
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 6 mei 2005 18:19
Locatie: den Helder
Contacteer:

Ik hoop vandaag wat van de garage te vernemen..jullie horen het nog wel.
Verbrande kleppen lijken mij geen rede om helemaal geen compressie te hebben, toch ?

Het blijft een wazig verhaal ! (U)
==================================
RENAULT R25 Gaat het kampioenschap winnen.
==================================
ALONSO wordt de nieuwe wereldkampioen !
==================================
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja als de tuimelaars ernaast liggen lijken me de kleppen ook te sluiten verder?
jeroen phantomfm
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 6 mei 2005 18:19
Locatie: den Helder
Contacteer:

Net gebeld met de garage...hij weet nog steeds niet wat het probleem is.
Hij heeft me verzekerd dat de timing en distributie goed is.

Hij gaat nu beginnen aan de bovenkant van de motor !

Wordt vervolgt... :(

Groeten Jeroen
==================================
RENAULT R25 Gaat het kampioenschap winnen.
==================================
ALONSO wordt de nieuwe wereldkampioen !
==================================
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja op het moment dat ze eruit schieten kunnen toch net een paar kleppen openstaan die eigenlijk dicht moeten zitten.
En toen kwam de zuiger voorbij... *klets*
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

lijkt me niet logisch, als ze eruit schieten sluit de klep toch onmiddelijk?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja misschien ligt ie eerst nog ff scheef waardoor ie openblijft?

Naja goed ik weet het niet :p
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

wie zegt dt er geen compressie is, jij ,of is er daadwerkelijk gemeten.
Als je een verbrande klep heb dan heb je op een cilindfer geen compressie,als je geen compressie heb en de distibutie staat op tijd dan legt de koppakking er tussen uit op iets met de klppen,iniedergeval moet de kop er zo en zo af om te kijken wat er aan de hand is.
Aan jou verhaal te horen heb ji een 16v k4 of f4 motor en die distibutie timing is wel lastig te checken dan moet je echt verstand van motoren hebben,er zit namelijklk geen spie op de krukaspoelie
Rica-5sl-powerrr!!!
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:05

komt veel voor houd t maar op kromme kleppen en een gesprongen riem.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Rica-5sl-powerrr!!! schreef:komt veel voor houd t maar op kromme kleppen en een gesprongen riem.
lees a.u.b eerst even het hele topic, alvorens te reageren. Distributie is heel!
jeroen phantomfm
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 6 mei 2005 18:19
Locatie: den Helder
Contacteer:

De distributie is nog heel.

Verder betreft het inderdaat een blok wat zonder spie werkt...
Ik heb de compressie niet gemeten, echter als ik em start hoor je een vergelijkbaar geluid als het ronddraaien van een losse startmotor.

Dus geen enkele vorm van enige tegenwerking van compressie.

De nokkenassen draaien wel keurig mee.

Nog steeds is de auto niet gemaakt...

Wordt vervolgt, groeten Jeroen.
==================================
RENAULT R25 Gaat het kampioenschap winnen.
==================================
ALONSO wordt de nieuwe wereldkampioen !
==================================
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

is de bout van de krukas poulie niet los gelopen komt wel vaker voor na het vervangen van de distibutie en de bout niet vervangen is
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

meet eerst een scompressie dat scheelt een hoop gegis
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

je zuigers zijn in het carter gevallen :lol:
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Robert-Jan schreef:is de bout van de krukas poulie niet los gelopen komt wel vaker voor na het vervangen van de distibutie en de bout niet vervangen is
Dan draaien de nokkenassen toch ook niet mee? Inderdaad compressie meten :)
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Als de spanrol kapot is (of losgeschoten),
dan draait de voorste nokkenas wel,
maar de achterste niet.

zo lijkt het of de distributie heel is,
haal de motorsteun en de afdekkap er maar af,
en dan zul je zien, dat de riem wel erg los staat...

ik hoop voor jou dat ik geen gelijk heb... :wink:
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Ohw, ik dacht dat je zei krukaspoelie, dacht al :wink:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Fleetwood schreef:Als de spanrol kapot is (of losgeschoten),
dan draait de voorste nokkenas wel,
maar de achterste niet.

zo lijkt het of de distributie heel is,
haal de motorsteun en de afdekkap er maar af,
en dan zul je zien, dat de riem wel erg los staat...

ik hoop voor jou dat ik geen gelijk heb... :wink:
Lijkt me sterk...als de spanrol los gaat, vervalt de spanning van de riem. Als hij tussen de nokkenas en krukas al op spanning zou blijven, vervalt dit alsnog als je er verder aan gaat draaien. Hij "valt" dan gewoon van de krukas af.
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Hij kan er niet vanaf vallen,zit strak tussen de kappen in,
heb er al een paar zo gezien..

en nu weer 1 hier staan, hij leek gewoon wat compressie te hebben,
zo te horen, maar was dus niet zo...

het leek mij ook sterk,maar was toch echt zo...
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

inderd het blijft een renault snaar dus gewoon even kappies los en ds kijken
Plaats reactie