Schokbreker

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Twister

Vraagje,

Ik heb laatst me as vervangen en 1 schokbreker.
Alleen vind ik me rechterkant ( waar schokbreker is vervangen ) niet lekker inzakken zeg maar, niet gelijk aan de rechter.
Op de snel weg zeer goed te merken.
Het is trouwens schokbreker van de sloop

Dus nu, heeft de inveering alleen met schokbreker te maken of ook met de as ? dat die ook de veroorzaker kan zijn ?
Twister

verwijderd :P
Laatst gewijzigd door Twister op zo 1 mei 2005 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Welke auto is het?

Als het de achteras betreft, en een torsieas is, zou het goed kunnen zijn dat een van de schokbrekers wat minder is. Bij het vervangen van de schokdemper wordt je torsie niet ineens anders, dus kan het niet anders zijn dat de schokdemper beter/slechter is dan de andere. Minder doorveren duidt meestal op een betere schokdemper.

Het is trouwens altijd aan te raden 2 kanten tegelijk te vervangen, vanwege de problemen die je nu merkt.

Mistlichten: heb je geen knopje op je dash? Dat is de enige mogelijkheid. Als ze later ingebouwd zijn, moet er misschien een apart knopje voor zijn. Zijn ze wel aangesloten, en niet enkel voor de sier? Weet je nooit, was in mijn geval ook enkel voor de sier :) probeer ze nu weer werkend te krijgen.

Porsche blok: dat kan niet zomaar, daar moet je veel aanpassingen voor doen. Het is stukken makkelijker om een sneller blok uit hetzelfde type auto over te zetten. Maar ook hier is het stukken makkelijker om te weten welke auto je hebt.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Twister schreef:wat ik ook graag wil weten is hoe ik motorblok van mijn auto kan veranderen, ik wil er graag een porsche motorblok op zetten, dan rijdt ie wat sneller.

Ik wil ook weten hoe ik de mistlichten van mijn auto aan en uit kan zetten?
Met alle respect, maar als je niet weet hoe je de mistlampen aan en uit kan doen, zou ik niet beginnen om een Porsche blok erin gaan hangen.

Er moet zo onwijs veel worden veranderd, en het zeker flink wat duizenden euro's kosten om dat klaar te maken, dat het interessanter is om bij voorbeeld een Clio RS te gaan kopen of iets dergelijks.

Op de linkerhendel van bv een clio, megane kun je de standaard mistlichten aan en uit zetten,
Zijn het lampen die later zijn gemonteerd, dan moet je de draden gaan volgen waar ze heen leiden.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Haas
Car: Megane RS

in geval van een clio I. Leg de vinger op je dash op je snelheidsmeter, en schuif een 10tal cm naar beneden. Zit een vaag plekje om een euro neer te leggen oid (veel te klein voor wat anders iig ;) ). Daar moet ie naast zitten...

Ennuh...porscheblok? Zo'n leluk Type IV VW geval...BLEEEEGH!!! :(
pierre

de hoogte van een wagen ligt er niet aan of de schokbreker oud of nieuw is, wel kan het zijn dat je een verkeerd type hebt gemonteerd met een andere lengte.
Sjoerd B

Joost (DoubleYou) schreef:Welke auto is het?

Als het de achteras betreft, en een torsieas is, zou het goed kunnen zijn dat een van de schokbrekers wat minder is. Bij het vervangen van de schokdemper wordt je torsie niet ineens anders, dus kan het niet anders zijn dat de schokdemper beter/slechter is dan de andere. Minder doorveren duidt meestal op een betere schokdemper.

Het is trouwens altijd aan te raden 2 kanten tegelijk te vervangen, vanwege de problemen die je nu merkt.

Mistlichten: heb je geen knopje op je dash? Dat is de enige mogelijkheid. Als ze later ingebouwd zijn, moet er misschien een apart knopje voor zijn. Zijn ze wel aangesloten, en niet enkel voor de sier? Weet je nooit, was in mijn geval ook enkel voor de sier :) probeer ze nu weer werkend te krijgen.

Porsche blok: dat kan niet zomaar, daar moet je veel aanpassingen voor doen. Het is stukken makkelijker om een sneller blok uit hetzelfde type auto over te zetten. Maar ook hier is het stukken makkelijker om te weten welke auto je hebt.

Ik heb nog wel een origineel setje draden + knopje voor je mistlampjes liggen!
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Bedankt voor het aanbod, maar dat hoeft niet. Ik heb alleen de mistlichten nodig, de stekkers liggen er al wel, was origineel zo. Alleen 19 jaar oude mistlichten roesten op een gegeven moment weg :)

De mistlichten heb ik trouwens ook binnenkort, dus daar hoeft ook geen aanbod meer voor ;)
Sjoerd B

oke dan!!

En dat met die mistlichten had ik ook. Dus ook een nieuw setje erop laten zetten.
Twister

Blijkbaar heeft iemand mijn password :S

2e bericht is niet van mij :S
Blijkbaar iemand op me stage lollig geweest

Sorry, ff password veranderen
Plaats reactie