Vraagje,
Ik heb laatst me as vervangen en 1 schokbreker.
Alleen vind ik me rechterkant ( waar schokbreker is vervangen ) niet lekker inzakken zeg maar, niet gelijk aan de rechter.
Op de snel weg zeer goed te merken.
Het is trouwens schokbreker van de sloop
Dus nu, heeft de inveering alleen met schokbreker te maken of ook met de as ? dat die ook de veroorzaker kan zijn ?
Schokbreker
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Welke auto is het?
Als het de achteras betreft, en een torsieas is, zou het goed kunnen zijn dat een van de schokbrekers wat minder is. Bij het vervangen van de schokdemper wordt je torsie niet ineens anders, dus kan het niet anders zijn dat de schokdemper beter/slechter is dan de andere. Minder doorveren duidt meestal op een betere schokdemper.
Het is trouwens altijd aan te raden 2 kanten tegelijk te vervangen, vanwege de problemen die je nu merkt.
Mistlichten: heb je geen knopje op je dash? Dat is de enige mogelijkheid. Als ze later ingebouwd zijn, moet er misschien een apart knopje voor zijn. Zijn ze wel aangesloten, en niet enkel voor de sier? Weet je nooit, was in mijn geval ook enkel voor de sier
probeer ze nu weer werkend te krijgen.
Porsche blok: dat kan niet zomaar, daar moet je veel aanpassingen voor doen. Het is stukken makkelijker om een sneller blok uit hetzelfde type auto over te zetten. Maar ook hier is het stukken makkelijker om te weten welke auto je hebt.
Als het de achteras betreft, en een torsieas is, zou het goed kunnen zijn dat een van de schokbrekers wat minder is. Bij het vervangen van de schokdemper wordt je torsie niet ineens anders, dus kan het niet anders zijn dat de schokdemper beter/slechter is dan de andere. Minder doorveren duidt meestal op een betere schokdemper.
Het is trouwens altijd aan te raden 2 kanten tegelijk te vervangen, vanwege de problemen die je nu merkt.
Mistlichten: heb je geen knopje op je dash? Dat is de enige mogelijkheid. Als ze later ingebouwd zijn, moet er misschien een apart knopje voor zijn. Zijn ze wel aangesloten, en niet enkel voor de sier? Weet je nooit, was in mijn geval ook enkel voor de sier

Porsche blok: dat kan niet zomaar, daar moet je veel aanpassingen voor doen. Het is stukken makkelijker om een sneller blok uit hetzelfde type auto over te zetten. Maar ook hier is het stukken makkelijker om te weten welke auto je hebt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Met alle respect, maar als je niet weet hoe je de mistlampen aan en uit kan doen, zou ik niet beginnen om een Porsche blok erin gaan hangen.Twister schreef:wat ik ook graag wil weten is hoe ik motorblok van mijn auto kan veranderen, ik wil er graag een porsche motorblok op zetten, dan rijdt ie wat sneller.
Ik wil ook weten hoe ik de mistlichten van mijn auto aan en uit kan zetten?
Er moet zo onwijs veel worden veranderd, en het zeker flink wat duizenden euro's kosten om dat klaar te maken, dat het interessanter is om bij voorbeeld een Clio RS te gaan kopen of iets dergelijks.
Op de linkerhendel van bv een clio, megane kun je de standaard mistlichten aan en uit zetten,
Zijn het lampen die later zijn gemonteerd, dan moet je de draden gaan volgen waar ze heen leiden.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
in geval van een clio I. Leg de vinger op je dash op je snelheidsmeter, en schuif een 10tal cm naar beneden. Zit een vaag plekje om een euro neer te leggen oid (veel te klein voor wat anders iig
). Daar moet ie naast zitten...
Ennuh...porscheblok? Zo'n leluk Type IV VW geval...BLEEEEGH!!!

Ennuh...porscheblok? Zo'n leluk Type IV VW geval...BLEEEEGH!!!

Joost (DoubleYou) schreef:Welke auto is het?
Als het de achteras betreft, en een torsieas is, zou het goed kunnen zijn dat een van de schokbrekers wat minder is. Bij het vervangen van de schokdemper wordt je torsie niet ineens anders, dus kan het niet anders zijn dat de schokdemper beter/slechter is dan de andere. Minder doorveren duidt meestal op een betere schokdemper.
Het is trouwens altijd aan te raden 2 kanten tegelijk te vervangen, vanwege de problemen die je nu merkt.
Mistlichten: heb je geen knopje op je dash? Dat is de enige mogelijkheid. Als ze later ingebouwd zijn, moet er misschien een apart knopje voor zijn. Zijn ze wel aangesloten, en niet enkel voor de sier? Weet je nooit, was in mijn geval ook enkel voor de sierprobeer ze nu weer werkend te krijgen.
Porsche blok: dat kan niet zomaar, daar moet je veel aanpassingen voor doen. Het is stukken makkelijker om een sneller blok uit hetzelfde type auto over te zetten. Maar ook hier is het stukken makkelijker om te weten welke auto je hebt.
Ik heb nog wel een origineel setje draden + knopje voor je mistlampjes liggen!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Bedankt voor het aanbod, maar dat hoeft niet. Ik heb alleen de mistlichten nodig, de stekkers liggen er al wel, was origineel zo. Alleen 19 jaar oude mistlichten roesten op een gegeven moment weg 
De mistlichten heb ik trouwens ook binnenkort, dus daar hoeft ook geen aanbod meer voor

De mistlichten heb ik trouwens ook binnenkort, dus daar hoeft ook geen aanbod meer voor
