modificaties gtt phase1?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

welke modificaties zijn er of kun je maken zodat die beter op temperatuur blijft enzo?
zou graag alle modificaties op een rijtje zien
zelf heb ik een etra oliekoeler bv
en stalen hitteschild
hoorde ook zoiets ontsteking verplaatsen?
wat kan je er nog meer aan verbeteren zonder dat je gaat tunen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

thermostaat en thermocontact die eerder opengaan
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:thermostaat en thermocontact die eerder opengaan
die was ik vergeten, al gebeurd :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

REMCO-X schreef:Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
zijn er fotos van bv oude plaats en nieuwe plaats?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
Ik heb nog een orgineel renaultbeugel hiervoor, mag je van me overnemen.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

wat kost die en waar woon je?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
REMCO-X schreef:Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
zijn er fotos van bv oude plaats en nieuwe plaats?
Ik kan niet zo snel foto,s vinden ,Maar het is heel makkelijk.Boven je turbo(tegen het schutboord) zit je ontsteking deze verplaats je dus naar de andere kant van het schutboord,zodat hij in de apparte ruimte zit waar oa de krik ligt en de accu.Betstelnummer van die beugel is als het goed is 7700742935
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

REMCO-X schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
REMCO-X schreef:Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
zijn er fotos van bv oude plaats en nieuwe plaats?
Ik kan niet zo snel foto,s vinden ,Maar het is heel makkelijk.Boven je turbo(tegen het schutboord) zit je ontsteking deze verplaats je dus naar de andere kant van het schutboord,zodat hij in de apparte ruimte zit waar oa de krik ligt en de accu.Betstelnummer van die beugel is als het goed is 7700742935
en de bedrading is origineel lang genoeg of moet je alles verlengen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
REMCO-X schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
REMCO-X schreef:Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
zijn er fotos van bv oude plaats en nieuwe plaats?
Ik kan niet zo snel foto,s vinden ,Maar het is heel makkelijk.Boven je turbo(tegen het schutboord) zit je ontsteking deze verplaats je dus naar de andere kant van het schutboord,zodat hij in de apparte ruimte zit waar oa de krik ligt en de accu.Betstelnummer van die beugel is als het goed is 7700742935
en de bedrading is origineel lang genoeg of moet je alles verlengen?
volgens mij alleen de bobinekabel,de rest moet net lang genoeg zijn
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Voor het originele onderdeel nummer van die bobine kabel moet je 1 van deze 2 hebben,Dit komt van een Post van Tijn(van Vroegehhhh :D )

Het is een van de volgende twee renault-nummers:

7701349467
7700739794

Dus dan eff vragen bij de dealert welke het is.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

kan toch gewoon een siliconen bougiekabel op?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

REMCO-X schreef:Voor het originele onderdeel nummer van die bobine kabel moet je 1 van deze 2 hebben,Dit komt van een Post van Tijn(van Vroegehhhh :D )

Het is een van de volgende twee renault-nummers:

7701349467
7700739794

Dus dan eff vragen bij de dealert welke het is.
kan met dialogys niet op nummer zoeken toch?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan... maar ze hebben vaak niet zulke lange liggen...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ok, dan ga ik alvast op zoek, want ik moet zo'n lange hebben :)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

fase 2 Magnecors, die had ik ook. ken je zowat mee touwtje springen zo lang ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

verder geen verdere verbeteringen die goed zijn voor de vijf?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

of je kan ze zelf maken, net zoals die gast van a 4x4 is born van discovery, heb de dvd's en tis vet simpel :) weet alleen niet of je dan duurder of goedkoper uitkomt........
R 5 Convertible Rulezz
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

zal wel duurder zijn, want je moet er nu ook nog een dvd bij kopen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

je kunt ook nog het rode en witte draadje van de BDP sensor omdraaien, krijg je iets meer voorontsteking, je zult echt verschil merken. verder misschien fase 2 veerpoten, maar zou ik niet echt een must noemen.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Gerard race GT schreef:je kunt ook nog het rode en witte draadje van de BDP sensor omdraaien, krijg je iets meer voorontsteking, je zult echt verschil merken. verder misschien fase 2 veerpoten, maar zou ik niet echt een must noemen.
De meningen blijver erover verdeeld. Ik zelf Merk en MEET geen verschil. Alleen het wel of niet pingelen heb ik kunnen constateren. Echter is dit maar met 1 auto getest /gemeten.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Luco/Alpine-racer schreef:verder geen verdere verbeteringen die goed zijn voor de vijf?
Handmatig fannetje altijd goed voor de stress periode in de file.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

totdat de fan opfikt :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zekeringetje ertussen :p
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

NIEUWE radiateur!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik ga met Menno mee... :)

Nu je een externe oliekoelert hebt, kun je evt. kiezen voor een radiateur van een R5 Diesel. Die heeft de warmtewisselaar niet meer, dus heb je een iets groter koeloppervlak.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ow, gezellig. waar gaan we heen? :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahaha... :lol:

Dinertje bij kaarslicht dan maar? ;)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Gelof dat Menno meer een "Kroeg persoon" is. Dus vervang de kaarsen door pullen bier, De romantische muziek door een beamer, en je hebt de hele avond wel lol. Denk ik dan :P

Maar inderdaad. Na enkele jaren is de radiateur zijn rendement kwijt. Het systeem gaat dichtslippen, en door de dingen die ermee gebeuren(anti-lek middeltjes, water in het systeem, oude koelvloeistof, overhitting enz enz. gaat het process alleen maar harder en harder. Met een Externe oliekoeler en een standard radiateur mag het ding niet te warm worden. Ook niet met orginele thermostaat erin. Wij rijden in onze rally-auto met orginele radiateur(bijna 2 jaar oud, en een mocal oliekoeler). Geen temp problemen.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

oliekoeler monteren,
turbotimer monteren
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Ik heb zelf ook een 17 rijen oliekoeler van mocal met thermostaat voor circuitgebruik en orginele radiateur, werkt uitstekend, misschien een paar extra sleuven in de voorbumper al wordt deze er dan misschien niet mooier op.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

oliekoeler 13 rijen met thermostaat, gedaan
ontsteking verplaatst gedaan
koperen radiateur, zat er al in
sleuven in bumper (doodzonde) :D
turbotimer nog niet gedaan
andere thermostaat gedaan

nog meer?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als dit niet voldoende is voor een fatsoenlijke koeling, dan is er echt iets structureel mis. :) Heb je het blok een keer goed gespoeld?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb geen koelingsproblemen maar wil graag de modificaties die er zijn en die beter zijn voor de auto toepassen meer niet.
had wel een koelingsprobleem van de week maar dat kwam omdat de fan niet aansloeg, heb nu even een schakelaar ertussen en zaterdag ff het relais vervangen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Merijn schreef:Als dit niet voldoende is voor een fatsoenlijke koeling, dan is er echt iets structureel mis. :) Heb je het blok een keer goed gespoeld?
'k vind dat hij al heel veel veranderd heeft, bij mijn phase 1 heb ik alleen een andere thermostaat er in geknald en een wat geopende grill gemonteerd en dat houdt hem erg koel, ook met zware belasting.

Natuurlijk wel de ontstekking achter het schutbord gezet maar dat is meer om er voor te zorgen dat de ontstekking een langer leven heeft.
Plaats reactie