modificaties gtt phase1?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
welke modificaties zijn er of kun je maken zodat die beter op temperatuur blijft enzo?
zou graag alle modificaties op een rijtje zien
zelf heb ik een etra oliekoeler bv
en stalen hitteschild
hoorde ook zoiets ontsteking verplaatsen?
wat kan je er nog meer aan verbeteren zonder dat je gaat tunen?
zou graag alle modificaties op een rijtje zien
zelf heb ik een etra oliekoeler bv
en stalen hitteschild
hoorde ook zoiets ontsteking verplaatsen?
wat kan je er nog meer aan verbeteren zonder dat je gaat tunen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
thermostaat en thermocontact die eerder opengaan
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
die was ik vergeten, al gebeurdErik Olijnsma schreef:thermostaat en thermocontact die eerder opengaan

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zijn er fotos van bv oude plaats en nieuwe plaats?REMCO-X schreef:Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Ik heb nog een orgineel renaultbeugel hiervoor, mag je van me overnemen.Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wat kost die en waar woon je?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik kan niet zo snel foto,s vinden ,Maar het is heel makkelijk.Boven je turbo(tegen het schutboord) zit je ontsteking deze verplaats je dus naar de andere kant van het schutboord,zodat hij in de apparte ruimte zit waar oa de krik ligt en de accu.Betstelnummer van die beugel is als het goed is 7700742935Luco/Alpine-racer schreef:zijn er fotos van bv oude plaats en nieuwe plaats?REMCO-X schreef:Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
en de bedrading is origineel lang genoeg of moet je alles verlengen?REMCO-X schreef:Ik kan niet zo snel foto,s vinden ,Maar het is heel makkelijk.Boven je turbo(tegen het schutboord) zit je ontsteking deze verplaats je dus naar de andere kant van het schutboord,zodat hij in de apparte ruimte zit waar oa de krik ligt en de accu.Betstelnummer van die beugel is als het goed is 7700742935Luco/Alpine-racer schreef:zijn er fotos van bv oude plaats en nieuwe plaats?REMCO-X schreef:Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
volgens mij alleen de bobinekabel,de rest moet net lang genoeg zijnLuco/Alpine-racer schreef:en de bedrading is origineel lang genoeg of moet je alles verlengen?REMCO-X schreef:Ik kan niet zo snel foto,s vinden ,Maar het is heel makkelijk.Boven je turbo(tegen het schutboord) zit je ontsteking deze verplaats je dus naar de andere kant van het schutboord,zodat hij in de apparte ruimte zit waar oa de krik ligt en de accu.Betstelnummer van die beugel is als het goed is 7700742935Luco/Alpine-racer schreef:zijn er fotos van bv oude plaats en nieuwe plaats?REMCO-X schreef:Onstekingsmodule verplaatsen achter het schutboord dus in de ruimte waar je krik ligt..inplaats van boven de Turbo.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Voor het originele onderdeel nummer van die bobine kabel moet je 1 van deze 2 hebben,Dit komt van een Post van Tijn(van Vroegehhhh
)
Het is een van de volgende twee renault-nummers:
7701349467
7700739794
Dus dan eff vragen bij de dealert welke het is.

Het is een van de volgende twee renault-nummers:
7701349467
7700739794
Dus dan eff vragen bij de dealert welke het is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
kan toch gewoon een siliconen bougiekabel op?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
kan met dialogys niet op nummer zoeken toch?REMCO-X schreef:Voor het originele onderdeel nummer van die bobine kabel moet je 1 van deze 2 hebben,Dit komt van een Post van Tijn(van Vroegehhhh)
Het is een van de volgende twee renault-nummers:
7701349467
7700739794
Dus dan eff vragen bij de dealert welke het is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ok, dan ga ik alvast op zoek, want ik moet zo'n lange hebben 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
fase 2 Magnecors, die had ik ook. ken je zowat mee touwtje springen zo lang 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
verder geen verdere verbeteringen die goed zijn voor de vijf?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
zal wel duurder zijn, want je moet er nu ook nog een dvd bij kopen 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
je kunt ook nog het rode en witte draadje van de BDP sensor omdraaien, krijg je iets meer voorontsteking, je zult echt verschil merken. verder misschien fase 2 veerpoten, maar zou ik niet echt een must noemen.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
De meningen blijver erover verdeeld. Ik zelf Merk en MEET geen verschil. Alleen het wel of niet pingelen heb ik kunnen constateren. Echter is dit maar met 1 auto getest /gemeten.Gerard race GT schreef:je kunt ook nog het rode en witte draadje van de BDP sensor omdraaien, krijg je iets meer voorontsteking, je zult echt verschil merken. verder misschien fase 2 veerpoten, maar zou ik niet echt een must noemen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
totdat de fan opfikt 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gelof dat Menno meer een "Kroeg persoon" is. Dus vervang de kaarsen door pullen bier, De romantische muziek door een beamer, en je hebt de hele avond wel lol. Denk ik dan 
Maar inderdaad. Na enkele jaren is de radiateur zijn rendement kwijt. Het systeem gaat dichtslippen, en door de dingen die ermee gebeuren(anti-lek middeltjes, water in het systeem, oude koelvloeistof, overhitting enz enz. gaat het process alleen maar harder en harder. Met een Externe oliekoeler en een standard radiateur mag het ding niet te warm worden. Ook niet met orginele thermostaat erin. Wij rijden in onze rally-auto met orginele radiateur(bijna 2 jaar oud, en een mocal oliekoeler). Geen temp problemen.

Maar inderdaad. Na enkele jaren is de radiateur zijn rendement kwijt. Het systeem gaat dichtslippen, en door de dingen die ermee gebeuren(anti-lek middeltjes, water in het systeem, oude koelvloeistof, overhitting enz enz. gaat het process alleen maar harder en harder. Met een Externe oliekoeler en een standard radiateur mag het ding niet te warm worden. Ook niet met orginele thermostaat erin. Wij rijden in onze rally-auto met orginele radiateur(bijna 2 jaar oud, en een mocal oliekoeler). Geen temp problemen.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Ik heb zelf ook een 17 rijen oliekoeler van mocal met thermostaat voor circuitgebruik en orginele radiateur, werkt uitstekend, misschien een paar extra sleuven in de voorbumper al wordt deze er dan misschien niet mooier op.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
oliekoeler 13 rijen met thermostaat, gedaan
ontsteking verplaatst gedaan
koperen radiateur, zat er al in
sleuven in bumper (doodzonde)
turbotimer nog niet gedaan
andere thermostaat gedaan
nog meer?
ontsteking verplaatst gedaan
koperen radiateur, zat er al in
sleuven in bumper (doodzonde)

turbotimer nog niet gedaan
andere thermostaat gedaan
nog meer?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb geen koelingsproblemen maar wil graag de modificaties die er zijn en die beter zijn voor de auto toepassen meer niet.
had wel een koelingsprobleem van de week maar dat kwam omdat de fan niet aansloeg, heb nu even een schakelaar ertussen en zaterdag ff het relais vervangen
had wel een koelingsprobleem van de week maar dat kwam omdat de fan niet aansloeg, heb nu even een schakelaar ertussen en zaterdag ff het relais vervangen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
'k vind dat hij al heel veel veranderd heeft, bij mijn phase 1 heb ik alleen een andere thermostaat er in geknald en een wat geopende grill gemonteerd en dat houdt hem erg koel, ook met zware belasting.Merijn schreef:Als dit niet voldoende is voor een fatsoenlijke koeling, dan is er echt iets structureel mis.Heb je het blok een keer goed gespoeld?
Natuurlijk wel de ontstekking achter het schutbord gezet maar dat is meer om er voor te zorgen dat de ontstekking een langer leven heeft.