Bedrading Clio I 1995 radio installeren

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jorre

Ik heb een clio I 1.2 en ik zou graag een andere radio installeren maar nu blijkt er zo hard geknoeid met die bedrading dat ik niet zou wete welk draadje voor wat staat. Kan iemand mij wijs maken uit die warboel? In het technisch boekje van mij auto staat er niets over. :@
boekhoven

ik heb een clio 1.2 uit '91, Is dat t zelfde. ik ga ff kijken voor je. Maak gelijk wel een paar foto'tjes.

Bij mij heeft mr Reno t op de kabeltjes gezet heel handig. Anders is t idd een complete chaos.

Mzzl
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

[Welkom op de site! Stel je straks nog even voor aub. En is 1 topic niet genoeg?? Je moet de mensen wel ff de kans geven om te reageren. 8)

Nu topic. :D Dat er flink in sommige clio's is geknipt zie je veel vaker. Maar, ik denk dat op je radio wel iets van een Iso stekker zit. Vanuitdaar kan je ook werken. Het schema daarvan moet bij je radio bijzitten.

Ik wil van de week wel even kijken hoe het bij mn eigen clio zit, maar dan moet je me wel even laten weten wat er wel, bij jou zit. als het goed is is je clio ook Iso voorbereid. Achter je radio.onderin hoort een oranje blok/stekker te zitten. zit die er wel of niet? En zo nee. dan wordt het ff puzzelen. maar dat komt in orde. Laat nog ff wat weten aub.

Gr.Frits
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Trouwens, je zegt dat je een ANDERE radio wil installeren. dus je had er al een werkend. kijk even hoe die zat, want daar mee moet je ook een eind kunnen komen. :wink: :p
Jorre

yep I know van die 2 topics :worship: had het te laat gezien van die techniek topic. Ja ik zou ne foto kunne nemen van hoe de bekabeling eruit ziet als ik een digitale camera had (N) je zou schrikken, ik weet dat het ingeplugd is in de radio met zo'n stekker maar er zijn draden die er vanaf geknipt zijn en niet aangesloten dus echt warboel, en nu the top of the case het is een honda radio die er in zit :D :lol:

ahja nog eventjes voorstellen:

Mijn naam is Joris ben afkomstig van België (woeps), sinds deze zomer eigenaar van een gammel ding genaamd Clio, verder wil wat veranderen aan mij clio mar het mag niet te veel kosten ben namelijk student maar ik zal de digitale camera van mijn vriendin is jatten en foto's trekken zodat jullie een beeld kunnen vormen van mijn gammel ding. Dat is het zo wat :worship:
Laatst gewijzigd door Jorre op do 3 mar 2005 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
boekhoven

ja idd, tot hoe ver lopen je kabels.

Zit bij jou die Rode stekker d'r in, met 11 kabels?

daarvan is namelijk:
meest linker 2 (zwart + blauw) +/- van achterbox links
volgende 2 (zwart + grijs) +/- van voorbox links
enkele oranje + 12V constant
Volgende 2 (zwart + rood) zwart + 12V contact / rood = - 12V
Volgende 2 +/- van rechts voor
Laatste 2 +/- van rechts achter

Dan kom je op 11 kabeltjes. Een Voltmeter doet wonderen trouwens :D
Succes
Jorre

euhm ik heb geen rode stekker :D alle 2 zwarte stekkers, maar zal één van deze dagen foto nemen :foto:
Plaats reactie