[TWINGO] bredere velgen achter passen niet

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Anonymous

Hallo,

Ik heb laatst velgen gekregen voor mijn Twingo(93) maar deze (Renault) velgen passen helaas achter niet. Ze komen tegen, wat ik denk, remkabels aan. Nu heb ik gehoord dat ik hiervoor spacers kan gebruiken om meer ruimte te creeren. Ik denk dat ik 5mm spacers nodig heb. Heb ik hiervoor ook langere bouten nodig? Ik heb navraag gedaan en een velgenbedrijf kon ze voor 30 EUR per stuk bestellen maar op Ebay (uit de UK) kan ik ze volgens mij goedkoper krijgen. Wat zijn jullie ervaringen met spacers en bredere velgen onder de Twingo?

De velgen hebben de volgende specificaties: 165/60R13
De Twingo is niet verlaagd.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 15 dec 2004 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

Nog een beetje extra informatie is wel makkelijk:

weet je de ET-waarde van de velgen?

Hoeveel inch is het?

Welke maat banden zitten er omheen?

Is je twingo verlaagd?
Riël
Über-Spammer

Je kan beter je remkabels beetje aan de kant duwen. Als ie niet op de auto aanloopt past 't wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Je kan beter je remkabels beetje aan de kant duwen. Als ie niet op de auto aanloopt past 't wel.
Volgens mij komt dit vaker voor, is toch de handremkabel??

Ik heb dit wel eens eerder gehoord nl. gewoon ff iets verleggen(wat ik heb gehoord)

Spacers kunnen altijd nog :wink: 5mm hoef je volgens mij geen andere bouten voor(verbeter me als ik het fout heb) en doe een beetje searchen naar die dingen in Nederland, volgens mij kan je ze dan best voor een aardige prijs tegen komen, S6 (Y)
Anonymous

OK bedankt, probeer ik eerst wel die kabels weg te werken. In ieder geval bedankt.
Twingo_maarten

Dat zelfde probleem had ik ook, 25mm was bij mij voldoende en de handrem kabel gewoon even verleggen. Heb die van mij met tyrewraps ( hoe schrijf je dat eigenlijk ??) vast gezet aan de achterbrug. Geloof alleen dat spoorverbreders er met de apk niet op mogen zitten. Weet het alleen niet zeker
blue picture

hoi heel makkelijk wat de andere ook zeggen handremkabels even van spieraalveertje afhalen en iets verder naar binnen leggen met een tairip heel makkelijk groeten dennis blue picture
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

tyrips, tywraps, bindbandjes het is allemaal hetzelfde :D
Rontwingo

Ik heb het ook gehad ik had 8j 14inch ET25 met 4cm verlaging. Ik had gewoon 5mm spoorverbreding eronder en hij liep niet aan tegen de kabel. Overal wel te bestellen denk ik.
Anonymous

Ik heb uiteindelijk 5mm spoorverbreders gekocht maar moest ook de handremkabels nog even met tiewraps vastzetten. Nu zitten ze erop. Het ziet er super uit. Bedankt voor de tips.
-jacco-
Über-Spammer

Foto's!!!, Foto's!!!, Wij willen foto's !!! :D :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
twingo from hell

ik heb achteraan nu 8j 13 steken met et 20 en ik moet een spoorverbreder steken van 1 cm aan elke kant omdat men velg anders tegen de achterbrug komt en ik zzzit momenteel op een verlaging vanachter van rond de 9 cm
Abel
Über-Spammer

twingo from hell schreef:ik heb achteraan nu 8j 13 steken met et 20 en ik moet een spoorverbreder steken van 1 cm aan elke kant omdat men velg anders tegen de achterbrug komt en ik zzzit momenteel op een verlaging vanachter van rond de 9 cm
Rontwingo schreef:Ik heb het ook gehad ik had 8j 14inch ET25 met 4cm verlaging. Ik had gewoon 5mm spoorverbreding eronder en hij liep niet aan tegen de kabel. Overal wel te bestellen denk ik.
Dat van die cm klopt dus wel. aangezien jouw velgen ook wel 0.5 cm verder naar binnen staan.

Maar 9 cm naar beneden wow. dat stuitert aardig denk ik ;)
-jacco-
Über-Spammer

Howly Shiet!!!

9CM??? Dan heb je zelfs geen mogelijkheid meer om te stuiteren... :wink:
Ennuh... Zeker geen drempels in de buurt?
Ik moet met vijf cm verlaging al kruipend over die krengen heen... :(
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Monica

Gewoon ophogen :D
Suspensionliftje 8)
twingo from hell

het is op zen minst 9 cm vooraan zelfsmeer dan 10 denk ik het de hoeken van de draagarmen onderaan de motorblok lig ik op een 3 cm van de grond met de voorbumper ook :wink: en als de grote werken aan men auto af zijn deze zomer komt ie nog lager :p

[img]http://rcdesign.prologic.be/modules/cop ... end015.JPG[/img]
Rontwingo

twingo from hell schreef:het is op zen minst 9 cm vooraan zelfsmeer dan 10 denk ik het de hoeken van de draagarmen onderaan de motorblok lig ik op een 3 cm van de grond met de voorbumper ook :wink: en als de grote werken aan men auto af zijn deze zomer komt ie nog lager :p
Ik blijf hem erg mooi vinden maar volgens mij is dat niet rijbaar meer, iig niet in de randstad / nederland.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

:foto: :foto: :foto:
renaultje
Contacteer:

spoor verbreders mag niet voor de apk en je velgen mogen ook niet aanlopen en voor spoor verbreders heb je andere bouten nodig kijk even op http://www.autostyle.nl want de bouten zitten erbij
Rontwingo

renaultje schreef:spoor verbreders mag niet voor de apk en je velgen mogen ook niet aanlopen en voor spoor verbreders heb je andere bouten nodig kijk even op http://www.autostyle.nl want de bouten zitten erbij
Heb ik anders weinig last van gehad. Het was dan maar 5mm maar nergens problemen mee bij de APK. En aan de achterkant staken ze ook nog eens uit :)
twingo from hell

bij julie in nederland mogen de banden uit de kassen steken naar het schijnt alleen het loopvlak moet binnen de kassen steken(heb ik me door en nederlander laten wijsmaken)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

twingo from hell schreef:bij julie in nederland mogen de banden uit de kassen steken naar het schijnt alleen het loopvlak moet binnen de kassen steken(heb ik me door en nederlander laten wijsmaken)
Dat heb ik me ook eens laten vertellen (Y) :D
Nick (germanstyle)

Vroeger mocht dat niet. Tegenwoordig mag hij geloof ik 1 a 2 cm uitsteken.
Let op: alleen de velg en de wang van de band mag uitsteken. Het loopvlak van de band mag in zijn geheel niet uitsteken.

Maar als ik zo de bandenmaat bekeek van de eerste poster dan vind ik het heel vreemd dat dit niet gaat passen. Ik reed ook rond met een 8J achter/7J voor en dat paste zonder problemen(alleen de handremkabel verleggen) Het waren wel 13", maar de auto was ook wel 6cm verlaagd. Heb toendertijd nog nooit gehad dat hij aanliep.
Ik had er trouwens maar een halve cm spacer tussen ipv 1 cm.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

renaultje schreef:spoor verbreders mag niet voor de apk en je velgen mogen ook niet aanlopen en voor spoor verbreders heb je andere bouten nodig kijk even op http://www.autostyle.nl want de bouten zitten erbij
Dikke onzin!

verbreders is echt geen probleem bij een apk, de spoorbreedte mag alleen niet meer dan zoveel % meer bedragen.

Velgen mogen inderdaad niet aanlopen,
Bij spoorverbreders meer dan 5 mm moet je gewoon andere bouten, bij kleiner dan 5 mm is het raadzaam.

De vuistregel is dat de bouten minimaal 3x omwentelingen kunnen maken in de schroefdraad.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre

twingo from hell schreef:bij julie in nederland mogen de banden uit de kassen steken naar het schijnt alleen het loopvlak moet binnen de kassen steken(heb ik me door en nederlander laten wijsmaken)
-oogkassen, oogdoppen
-wielkasten, wieldoppen
rjdewit

Bij mij raken de banden bij invering ook de binnenkant van de wilekasten.
Heb 195 bandjes eronder. Ik denk dat de spoorverbreders dit ook kunnen oplossen. Moet je spoorverbreders zowel voor als achter monteren (sporen) of kan dit alleen achter?

Mzzl
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

kan volgens mij toch zonder enig probleem alleen acher (Y)
Edwin16v
Contacteer:

Ik heb achter ook 195 banden op een Brock B5 velg, 8j geloof ik.
Ook zitten er nog spoorverbreders onder. Bij mij zijn de wielkasten uitgeslepen en nog loopt het aan. Maar alleen bij scherpe bochten, en die maak ik zelden :D

Ik zou er dan een schroefsetje onder gooien, dan kan je zelf de hoogte en hardheid instellen. Dit ga ik binnenkort ook doen.
Rontwingo

Edwin16v schreef:Ik heb achter ook 195 banden op een Brock B5 velg, 8j geloof ik.
Ook zitten er nog spoorverbreders onder. Bij mij zijn de wielkasten uitgeslepen en nog loopt het aan. Maar alleen bij scherpe bochten, en die maak ik zelden :D

Ik zou er dan een schroefsetje onder gooien, dan kan je zelf de hoogte en hardheid instellen. Dit ga ik binnenkort ook doen.
Sleept hij bij jou aan de binnekant of aan de buitenkant aan?

P.s. Voor mij wordt het waarschijnlijk ook weer een Twingo :) dus
gaat de VTR weer de deur uit.
rjdewit

Bij mij raken de banden 14inch/195 breed aan de binnenkant net de wielkasten. denk dat ik dat wel kan oplossen met wielverbreders van 5mm dik. Heb 5 spaakvelgen. Zal morgen ff kijken wat de ET-maat is. Waar kan ik die wielverbreders kopen?
Rontwingo

rjdewit schreef:Bij mij raken de banden 14inch/195 breed aan de binnenkant net de wielkasten. denk dat ik dat wel kan oplossen met wielverbreders van 5mm dik. Heb 5 spaakvelgen. Zal morgen ff kijken wat de ET-maat is. Waar kan ik die wielverbreders kopen?
Bij elke automaterialen zaak wel!
Edwin16v
Contacteer:

Rontwingo schreef:
Edwin16v schreef:Ik heb achter ook 195 banden op een Brock B5 velg, 8j geloof ik.

Ik heb er nu een FK schroefset onder, maar zonder spoorverbreder loopt de velg tegen de veer/schokbreker aan.
Ik heb het zelfs geprobeerd met een spoorverbreder van 15mm, dan loopt het loodje aan de binnenkant van mijn velg nog tegen de schokbreker.
Dat wordt nu dus zoeken naar spoorverbreders van 20 of 25mm :D
Dat wordt dus zoeken naar 25mm
Gabri van der Veen
Über-Spammer

loodje binnenkant velg laten vervangen is ook een optie misschien :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Edwin16v schreef:
Rontwingo schreef:

Ik heb er nu een FK schroefset onder, maar zonder spoorverbreder loopt de velg tegen de veer/schokbreker aan.
Ik heb het zelfs geprobeerd met een spoorverbreder van 15mm, dan loopt het loodje aan de binnenkant van mijn velg nog tegen de schokbreker.
Dat wordt nu dus zoeken naar spoorverbreders van 20 of 25mm :D
Dat wordt dus zoeken naar 25mm
Is een spoorverbreder van 25 mm niet iets te??? Dacht nl dat dat niet al te best is voor de ophanging, of hoe je dat ook noemt :D
Haas
Car: Megane RS

gewoon proberen met plaklood..
25mm is wel erg veel... :s slecht voor je lagers en je weggedrag, zeker bij zo'n korte wielbasis als een twingo :)
Plaats reactie