motormanagement ivbm pioneer avic-x1
na een tijdje met een kenwood radiotje te hebben gereden heb ik besloten een pioneer avic-x1 systeem aan te schaffen, natuurlijk weet ik dat om onderweg dvd's te kijken ik de massa niet via de handrem moet laten lopen maar gewoon via de carosserie. nu moet ik ook een kabel aansluiten op de snelheidscircuit van mijn motormanagement. welke kleur heeft deze draad in mijn motormanagement?
-
Heb deze laats op een expert aangesloten.gijsvdven schreef:na een tijdje met een kenwood radiotje te hebben gereden heb ik besloten een pioneer avic-x1 systeem aan te schaffen, natuurlijk weet ik dat om onderweg dvd's te kijken ik de massa niet via de handrem moet laten lopen maar gewoon via de carosserie. nu moet ik ook een kabel aansluiten op de snelheidscircuit van mijn motormanagement. welke kleur heeft deze draad in mijn motormanagement?
Gewoon meters eruit geschroefd, lijntjes volgen en dan met de doormeter kijken of je de goede heb gepakt.
Maar kun je niet bij het bedrijf waar deze vandaan komt vragen voor een schema van jou type auto ?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
vermeld even meer gegevens van de auto.
Bouwjaar, uitvoering, motor.
en meestal zitten ze achter het klokkenpaneel van de clio's.
Kun je vinden met een spanningszoeker
Bouwjaar, uitvoering, motor.
en meestal zitten ze achter het klokkenpaneel van de clio's.
Kun je vinden met een spanningszoeker
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik zou liever een multimeter gebruiken en geen spanningszoeker, anders heb je bijvoorbeeld kans dat de computer over de zeik gaat en bijvoorbeeld je airbag lampje blijft branden.....
Je kan ook iets kapot maken met het meten met een spanningszoeker, dus gebruik dan gewoon een (fatsoenlijke) multimeter.
Je kan ook iets kapot maken met het meten met een spanningszoeker, dus gebruik dan gewoon een (fatsoenlijke) multimeter.
ik dacht dat het motormanagment bij elke clio phase II met de zelfde multikabel in elkaar zat. ik ga het wel gewoon aan mijn dealer vragen, hij is me nog het een en ander verschuldigd. dus op deze vraag zal hij wel moeten antwoorden. tot zo ver iig. bedankt. anders vraag ik het hier wel aan mijn docent electro, die zal wel een makkelijke manier weten om dat ding op te zoeken, vind het btw. raar dat jullie het over het met de multiemeter hebben, op dat circuit komt toch naarmate ik harder rij meer spanning te staan? hoe moet ik dat dan doen, 120 rijden en teglijk alles doormeten??
Kan het gemakkelijkste gemeten worden met een 'powerprobe' . Deze geeft de gemeten pulsen weer dmv een groene (-) en rode (+) led .
Het is geen spanning die al dan niet vermeerderd of verminderd met verandering in snelheid, het is de frequentie van de pulsen die varieert in functie met de snelheid .
Dit zijn de gegevens voor de clio vanaf '98 :
Achter instrumentenpaneel (kilometerteller ed.) een grijze dertigpolige stekker, positie 23, een rose 0.35mm² draad . Daar kan je de snelheidspuls aftakken .
Bruno
Het is geen spanning die al dan niet vermeerderd of verminderd met verandering in snelheid, het is de frequentie van de pulsen die varieert in functie met de snelheid .
Achter instrumentenpaneel (kilometerteller ed.) een grijze dertigpolige stekker, positie 23, een rose 0.35mm² draad . Daar kan je de snelheidspuls aftakken .
Bruno
Spetcialiestebruno @af schreef:Kan het gemakkelijkste gemeten worden met een 'powerprobe' . Deze geeft de gemeten pulsen weer dmv een groene (-) en rode (+) led .
![]()
![]()
Bruno
Jawel.sander o schreef:Zit er bij de clio geen snelheids signaal in de radio stekkers?
-
- Contacteer:
idd dat zal de draad als je van achter op het blokje kijkt dus de draad kan links onder zijn zit aan die kant maar 1 draad in !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zit er nu al in? 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
al tijdje maar had het te druk om te melden, wel heb ik tips voor andere mensen die avic x1 installen, het snelheidssignaal kun je idd uit de standaart stekker halen deze bevind zich op positie 1 kleuren kunnen nogal eens wat verschillen maar het is idd de kabel waarbij er niks tegenover zit. haal je dash er gewoon ff helemaal uit, die nieuwe kabels en kabel naar de verborgen eenheid is vrij fors netzoals de verlening van je antenne kabel. je kunt alles netten plaatsen als je ff je dash verwijderd voor wat meer ruimte. binnenkort komt er de bacup cam en de i-pod interface ook nog op en ga ik mijn versterkers en sub opnieuw inrichten. dan is het voor mijn gevoel klaar.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ik wil er zelf ook 1 in gaan bouwen, maar heb nog wat vraagjes:
Waar heb jij je hide away unit geplaatst?
En wat was de kleur van de draad in jouw radioconnector voor het snelheidssignaal
Waar heb jij je hide away unit geplaatst?
En wat was de kleur van de draad in jouw radioconnector voor het snelheidssignaal
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic