motormanagement ivbm pioneer avic-x1

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
gijsvdven
Berichten: 10
Lid geworden op: do 30 sep 2004 16:06

na een tijdje met een kenwood radiotje te hebben gereden heb ik besloten een pioneer avic-x1 systeem aan te schaffen, natuurlijk weet ik dat om onderweg dvd's te kijken ik de massa niet via de handrem moet laten lopen maar gewoon via de carosserie. nu moet ik ook een kabel aansluiten op de snelheidscircuit van mijn motormanagement. welke kleur heeft deze draad in mijn motormanagement?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Misschien is het handig om bij dit soort vragen wat meer gegevens te vermelden.

Uberhaupt het type auto kan handig zijn...

:~
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Wordt hoog tijd voor de FAQ en een standaard invulformulier voor dit soort problemen...
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

gijsvdven schreef:na een tijdje met een kenwood radiotje te hebben gereden heb ik besloten een pioneer avic-x1 systeem aan te schaffen, natuurlijk weet ik dat om onderweg dvd's te kijken ik de massa niet via de handrem moet laten lopen maar gewoon via de carosserie. nu moet ik ook een kabel aansluiten op de snelheidscircuit van mijn motormanagement. welke kleur heeft deze draad in mijn motormanagement?
Heb deze laats op een expert aangesloten.
Gewoon meters eruit geschroefd, lijntjes volgen en dan met de doormeter kijken of je de goede heb gepakt.
Maar kun je niet bij het bedrijf waar deze vandaan komt vragen voor een schema van jou type auto ?
gijsvdven
Berichten: 10
Lid geworden op: do 30 sep 2004 16:06

heb clio phase II i.i.g. bedankt tot zover toe
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

vermeld even meer gegevens van de auto.

Bouwjaar, uitvoering, motor.

en meestal zitten ze achter het klokkenpaneel van de clio's.

Kun je vinden met een spanningszoeker
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zou liever een multimeter gebruiken en geen spanningszoeker, anders heb je bijvoorbeeld kans dat de computer over de zeik gaat en bijvoorbeeld je airbag lampje blijft branden.....
Je kan ook iets kapot maken met het meten met een spanningszoeker, dus gebruik dan gewoon een (fatsoenlijke) multimeter.
gijsvdven
Berichten: 10
Lid geworden op: do 30 sep 2004 16:06

ik dacht dat het motormanagment bij elke clio phase II met de zelfde multikabel in elkaar zat. ik ga het wel gewoon aan mijn dealer vragen, hij is me nog het een en ander verschuldigd. dus op deze vraag zal hij wel moeten antwoorden. tot zo ver iig. bedankt. anders vraag ik het hier wel aan mijn docent electro, die zal wel een makkelijke manier weten om dat ding op te zoeken, vind het btw. raar dat jullie het over het met de multiemeter hebben, op dat circuit komt toch naarmate ik harder rij meer spanning te staan? hoe moet ik dat dan doen, 120 rijden en teglijk alles doormeten??
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Kan het gemakkelijkste gemeten worden met een 'powerprobe' . Deze geeft de gemeten pulsen weer dmv een groene (-) en rode (+) led .

Het is geen spanning die al dan niet vermeerderd of verminderd met verandering in snelheid, het is de frequentie van de pulsen die varieert in functie met de snelheid .

Dit zijn de gegevens voor de clio vanaf '98 :

Achter instrumentenpaneel (kilometerteller ed.) een grijze dertigpolige stekker, positie 23, een rose 0.35mm² draad . Daar kan je de snelheidspuls aftakken .


:wink: :wink:

Bruno
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

bruno @af schreef:Kan het gemakkelijkste gemeten worden met een 'powerprobe' . Deze geeft de gemeten pulsen weer dmv een groene (-) en rode (+) led .

Het is geen spanning die al dan niet vermeerderd of verminderd met verandering in snelheid, het is de frequentie van de pulsen die varieert in functie met de snelheid .

Dit zijn de gegevens voor de clio vanaf '98 :

Achter instrumentenpaneel (kilometerteller ed.) een grijze dertigpolige stekker, positie 23, een rose 0.35mm² draad . Daar kan je de snelheidspuls aftakken .


:wink: :wink:

Bruno
Spetcialieste :wink:
sander o
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 20:54
Locatie: Duiven

Zit er bij de clio geen snelheids signaal in de radio stekkers?
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

sander o schreef:Zit er bij de clio geen snelheids signaal in de radio stekkers?
Jawel.
sander o
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 20:54
Locatie: Duiven

Nou,dan moet je hem daar vandaan halen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

idd dat zal de draad als je van achter op het blokje kijkt dus de draad kan links onder zijn zit aan die kant maar 1 draad in !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
gijsvdven
Berichten: 10
Lid geworden op: do 30 sep 2004 16:06

bedankt voor jullie advizen de avic x-1 zit erin nu maar wachten op de volgende meeting want this clio is reay for showoff
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

zit er nu al in? :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
gijsvdven
Berichten: 10
Lid geworden op: do 30 sep 2004 16:06

al tijdje maar had het te druk om te melden, wel heb ik tips voor andere mensen die avic x1 installen, het snelheidssignaal kun je idd uit de standaart stekker halen deze bevind zich op positie 1 kleuren kunnen nogal eens wat verschillen maar het is idd de kabel waarbij er niks tegenover zit. haal je dash er gewoon ff helemaal uit, die nieuwe kabels en kabel naar de verborgen eenheid is vrij fors netzoals de verlening van je antenne kabel. je kunt alles netten plaatsen als je ff je dash verwijderd voor wat meer ruimte. binnenkort komt er de bacup cam en de i-pod interface ook nog op en ga ik mijn versterkers en sub opnieuw inrichten. dan is het voor mijn gevoel klaar.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ik wil er zelf ook 1 in gaan bouwen, maar heb nog wat vraagjes:
Waar heb jij je hide away unit geplaatst?
En wat was de kleur van de draad in jouw radioconnector voor het snelheidssignaal
Cleaned Style
Projecttopic
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Bedoel je met de hide-away-unit de gyroscoop?
Deze had ik toentertijd onder de bijrijdersstoel geplaatst.
Voor de kleur draad moet je ff 't topic van Foeke doorspitten, dacht dat 't daarin vermeld stond.
Plaats reactie