clio16v blok is kapot

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
clio-sport
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 apr 2004 20:42
Locatie: ridderkerk

Ik reed op de snelweg ongeveer 180 km/h en vervolgens voel ik me auto iets inhouden en ik zie dat de olietemp. op 150 graden stond vervolgens hoor ik ok een hoop herrie uit me motor een soort ratelend geluid. ik de auto langs de kant gezet om de olie trug te laten zakken in temp. Tog nog geprobeerd om thuis te komen en me clio viel ineens stil na een aantal kilometers, en starte ook niej meer. (kan miss ook te maken hebben met een dooie accu) maargoed heb um daarna van de weg laten sleepen door de ANWB. die kreeg hier thuis aangekomen de auto weer aan met startkabels maar ook met dat zelfde ratelende geluid. Dit hoor je overigens alleen als je wat gas geeft bij stationair draaien hoor je het niet. Hij zegt dat er een motorlager kapot is misschien dat jullie ideeën hebben en misschien iemand die dt voor mij kan fixen.

alvast bedankt
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Damn, dat is lelijk zeg :( .

Drijfstanglagers misschien?

Succes ermee in ieder geval...

Gr, Frits.
Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op zo 7 nov 2004 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat klinkt toch wel als een revisie(onder)blokje...
Das zuur, gaat toch wel wat geld kosten.

Je kan PtrGte eens contacten voor leuke dingen :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe zit het met je oliepeil?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio-sport
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 apr 2004 20:42
Locatie: ridderkerk

Riël schreef:Hoe zit het met je oliepeil?
Stond niet max maar nog ruim boven ut min. olie druk was ook okeej alleen de olietemp knalde ineens omhoog naar 150 graden daar schrok ik wel van en toen hoorde ik die herrie uit mijn blokje
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Heb je wel gepeild met je peilstok en niet met je metertje op je dash? die dingen zijn niet te vertrouwen. Ik spreek uiot ervaring :(. Heb hetzelfde gehad. Bij mij zit er nu ook een "nieuw" blok in
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

hogere temperatuur door wrijving van het drijfstanglager is mogelijke verklaring voor die hoge olietemp. Zou ook verklaren waarom hij moeilijk startte. Sloeg hij ook af toen je hem stilzette aan de kant?

Succes
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Duidelijk gevalletje van uitgelopen drijfstanglager.
Oorzaak: normale slijtage.
Helaas.
rev it like a rental
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

pm prgte maar,die maakt nieuwe blokjes
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nee hij reviseerd de oude :P

Maar goed, is wel de goedkoopste oplossing ja :) voor 1250 (uit mijn hoofd) heb je een 2.0 onderblok! :D
PaTJE
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 31 mei 2004 13:48
Locatie: Eindhoven

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan gebeuren????
Of is het een gewoon zwak punt van Renault?????
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

PaTJE schreef:Kan iemand mij vertellen hoe dit kan gebeuren????
Of is het een gewoon zwak punt van Renault?????
Nee, slijtage...wordt niet bepaald rustig gereden met die blokjes he ;)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

"gewoon" slijtage is het niet...

vaak combinatie van...

bijvoorbeeld: hoge toerentallen, schijt aan onderhoud (vorige eigenaar bijvoorbeeld!!!) flink planken, en dan slijtage na 170.000-180.000 kilometer...olieverbruik misschien niet goed opgevallen en te laag peil...

allemaal opties die gecombineerd kunnen worden tot het grote gevolg: motorschade...

oh ja, Macro-olie erbij gooien helpt ook nog wel eens een blokje om zeep... :(

DUS: Meestal een combinatie van factoren die dus "dodelijk" is voor je 1.8 16v...

in MIJN ogen dus GEEN kwaal... maar meer menselijke factoren tijdens gebruik...

wel is het altijd klote, zeker als je de auto net hebt en niet weet hoe ruig ermee om gegaan is...
Plaats reactie