Ik reed op de snelweg ongeveer 180 km/h en vervolgens voel ik me auto iets inhouden en ik zie dat de olietemp. op 150 graden stond vervolgens hoor ik ok een hoop herrie uit me motor een soort ratelend geluid. ik de auto langs de kant gezet om de olie trug te laten zakken in temp. Tog nog geprobeerd om thuis te komen en me clio viel ineens stil na een aantal kilometers, en starte ook niej meer. (kan miss ook te maken hebben met een dooie accu) maargoed heb um daarna van de weg laten sleepen door de ANWB. die kreeg hier thuis aangekomen de auto weer aan met startkabels maar ook met dat zelfde ratelende geluid. Dit hoor je overigens alleen als je wat gas geeft bij stationair draaien hoor je het niet. Hij zegt dat er een motorlager kapot is misschien dat jullie ideeën hebben en misschien iemand die dt voor mij kan fixen.
alvast bedankt
clio16v blok is kapot
-
Damn, dat is lelijk zeg
.
Drijfstanglagers misschien?
Succes ermee in ieder geval...
Gr, Frits.

Drijfstanglagers misschien?
Succes ermee in ieder geval...
Gr, Frits.
Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op zo 7 nov 2004 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe zit het met je oliepeil?
-
Stond niet max maar nog ruim boven ut min. olie druk was ook okeej alleen de olietemp knalde ineens omhoog naar 150 graden daar schrok ik wel van en toen hoorde ik die herrie uit mijn blokjeRiël schreef:Hoe zit het met je oliepeil?
pm prgte maar,die maakt nieuwe blokjes
"gewoon" slijtage is het niet...
vaak combinatie van...
bijvoorbeeld: hoge toerentallen, schijt aan onderhoud (vorige eigenaar bijvoorbeeld!!!) flink planken, en dan slijtage na 170.000-180.000 kilometer...olieverbruik misschien niet goed opgevallen en te laag peil...
allemaal opties die gecombineerd kunnen worden tot het grote gevolg: motorschade...
oh ja, Macro-olie erbij gooien helpt ook nog wel eens een blokje om zeep...
DUS: Meestal een combinatie van factoren die dus "dodelijk" is voor je 1.8 16v...
in MIJN ogen dus GEEN kwaal... maar meer menselijke factoren tijdens gebruik...
wel is het altijd klote, zeker als je de auto net hebt en niet weet hoe ruig ermee om gegaan is...
vaak combinatie van...
bijvoorbeeld: hoge toerentallen, schijt aan onderhoud (vorige eigenaar bijvoorbeeld!!!) flink planken, en dan slijtage na 170.000-180.000 kilometer...olieverbruik misschien niet goed opgevallen en te laag peil...
allemaal opties die gecombineerd kunnen worden tot het grote gevolg: motorschade...
oh ja, Macro-olie erbij gooien helpt ook nog wel eens een blokje om zeep...

DUS: Meestal een combinatie van factoren die dus "dodelijk" is voor je 1.8 16v...
in MIJN ogen dus GEEN kwaal... maar meer menselijke factoren tijdens gebruik...
wel is het altijd klote, zeker als je de auto net hebt en niet weet hoe ruig ermee om gegaan is...