nou had ik clio 16v velgen gemonteerd.. met 195/45/15 banden.
maar aan de linker kant heb ik genoeg ruimte over.. maar rechts zit ie er tegen aan..

wat is er dan..?
achteras krom?
auto krom?
uitlaten lijnen?
MvG
Erik Schepers
Is zeker niet hetzelfde!Tom schreef:et is toch zelfde als van GTT?!! Zou gewoon moeten passen zonder problemen (zelfs met -6)
oowh?!Riël schreef:Is zeker niet hetzelfde!Tom schreef:et is toch zelfde als van GTT?!! Zou gewoon moeten passen zonder problemen (zelfs met -6)
gtt-as is iets breder....Erik (Schepjes) schreef:Riël schreef:Is zeker niet hetzelfde!Tom schreef:et is toch zelfde als van GTT?!! Zou gewoon moeten passen zonder problemen (zelfs met -6)
Ja, zoals bij het torsverstellen met ravensburger topic, daar waar de torsiestaaf inzit is ook het punt waar de 'draagarm' om draait in de bevestiging. Die arm zit met rubbers in die bevestiging zodat je niet elk klein keitje en wegbelijning voelt als je erover heen rijdt.Erik (Schepjes) schreef:Rubbers ?
zal morgen wel even kijken je bedoelt waar de torsie staven in zitten daaro ergens?
Ik heb alleen maar in een GTT en GTE zelf gereden en dat stuurt lekker strak ook al helt hij wel overErik (Schepjes) schreef: en sja vaag sturen, heb eigelijk niet in een andere 5 gereden duss zou eigelijk niet weten hoe het wel hoort..
Ik heb ook nooit een andere 5 gereden, maar mijn gtt-tje stuur best netjes, helt idd wel veel over en heeft voor mijn gevoel lang niet zoveel wegligging als mijn AX...Calle schreef:Ik heb alleen maar in een GTT en GTE zelf gereden en dat stuurt lekker strak ook al helt hij wel overErik (Schepjes) schreef: en sja vaag sturen, heb eigelijk niet in een andere 5 gereden duss zou eigelijk niet weten hoe het wel hoort..![]()
, dus wat dat betreft kan ik je ook niet helpen...
Overhellen heeft verdomd weinig met je banden te maken en alles met je ophanging. Een GTT heeft een andere achteras die ook nog eens veel stijver is, hij staat lager dan een gewone 5, dunnere anti-roll bar voor en andere veerpoten. Resultaat is een auto die minder overhelt en een stuk minder onderstuurd is dan een gewone vijf. Met een beetje spelen kun je de kont er zelfs goed uit krijgen.Erik (Schepjes) schreef:dat overhellen komt dan toch ook door je banden..?
want met deze bandjes was het wel een stukkie minder..
![]()
maar goed, hoop dat het droog blijft zal ik eens gaan spieken en hopen dat ik wat vind.
Welke plaatjes zijn dat?Erik (Schepjes) schreef:ahaa..
Maar ik was net ff aan het voelen en trekken geweest.. maar ik krijg/zie niks in beweging![]()
vaagheid,
dan ff een vraag die plaatjes die over je bout heen zit in de auto.. die horen toch klem te zitten?
Bij mijn GTE zit het schuim nog over die plaatjes en zitten ze muurvast... Ik weet niet zeker of dit de bouten zijn van je achteras, maar ik kan me in iedergeval niet voorstellen dat het los hoort te zitten.Erik (Schepjes) schreef:http://www.priyantha.nl/rtc/upload/plaa ... teras2.JPG
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/plaa ... hteras.JPG
Maar ik ging net ff schudden en duwen achter op de auto.. en toen veerde die rechts veel minder als links, terwijl het wiel rechts zo niet aanloopt of iets dergelijks,
zou me schokdemper brak zijn?
maar daar van gaat het wiel toch niet naar buiten enzo?
Greets