probleem turbo garret t3 op gtt

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

heb me dus een garett t3 aangeschaft 360gr kogelgelagerd,kortom alles op en aan........
nu zit ik met het probleem dat mijn elbow maar 4 gaten heeft en die turbo 5 gaten heeft om een elbow te monteren,in engeland monteren ze die elbow er zo gewoon op met maar vier gaten,heeft iemand hier nog ervaring mee of enige tips of zal ik maar weer aan het klussen gaan en zelf een elbow fixen??
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

ik zou er zelf ene fixen, en dan direkt eentje die wat groter is dan het orgineel. zou je moeten merken en ik denk zeker met een T3 :p
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Een T3 past inderdaad niet op een GTT, dan moet je een T25 hebben. Die elbow zal nog wel iets voor te verzinnen zijn, maar passen op het uitlaatspruitstuk zal er ook wel niet bij zijn...
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

ik heb een elbow van een of andere auto mee gekregen die wel past,dan kan ik die flens er in principe wel afslijpen en daarop verder knutselen ,maar makkelijk is natuurlijk weer wat anders :p
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

uitlaatspruitstuk is geen probleem,die past
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nou mooi dan :) Dan hoef je alleen even een aangepaste elbow te maken (Y) Ben benieuwd bij welk toerental die T3 druk gaat leveren. Is er verder nog iets aan de motor aangepast dat een T3 nodig maakt?
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

zo een beetje alles wat maar aan te passen valt :smoke:

stalen bussen,speciale kop,spaghetti..geharde krukas,enzoverder.....en nog wel het een en ander op gebied van hem te voorzien van het nodige voer,maar daar moet ik eerst zeker van zijn dat het goed werkt voor ik het online gooi
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

vette shit 8) (Y)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Zelf een elbow maken van een 3-duims lasbocht of er een banjo van maken.

Zorg in ieder geval voor een zo groot mogelijke ruimte na de turbine om het uitlaatgas te laten expanderen en zo de uitlaatstroom snel te laten overgaan van radiale naar pulserende stroming.
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

en nu in het nederlands :lol:

speedline kan je is ffe op msn komen aub ,als je ffe de tijd vind

greets
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

toch niet zo makkelijk :(
optie 1

originele elbow zou wel kunnen met drie originele bouten en dan een busje bijzetten valt ie met vier vast te krijgen..............maar dat vind ik zo een beetje kloswerk ,staat me niet echt aan

optie 2

heb die flens die past afgeslepen en dan de flens van een gewone gt ook afgeslepen ,deze passen zo goed als het kan op mekaar ,word zelfs een aardige grotere elbow,maar ten eerste als ik dit laat lassen fond op fond,gaat dat wel houden?????
en dan heb ik hier en daar binnenkant paar hoekjes die ter eigenlijk te veel en ik niet weggeslepen of gefreesd ga krijgen

optie 3

ik sta open voor al wat komt :smoke:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hoe is die van een 21?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

dat weet ik eigenlijk niet,da's ook nog wel een gedacht maybe ,het is makkelijker om een downpipe aan te passen dan een nieuwe elbow te maken

ik ga is ffe een belletje doen
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ken je nix zelf fabriken met een lasapparaat??
Mrtn = Maarten
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

toch niet zo makkelijk als ik dacht het moet ook allemaal nog goed komen met downpipe en dergelijke,best wel wat paswerk en je moet op dat fond lassen en dat is niet makkelijk,last wel daar niet van maar krijgt veel te verduren van warmte ,afkoeling warmte ,gaat scheuren volgens mij
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Je hebt dus een T3 gekocht zonder dat je wist hoe je em moest monteren? Zo'n grote investering? Kon je dat niet beter van tevoren uitzoeken?

Maaaaaar is wel een erg vette mod natuurlijk...k-tec en bbpt hebben tog ook gtt's met T3's eraan? Hoe hebben zij dat dan gedaan?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

normaal gezien zou hij moeten gepast hebben die man bij garett had gezegd dat ie zou passen,niet dus

er is geen huis van een t3 dat vier gaten heeft om een elbow te bevestigen ,dat zeggen ze er in engeland niet bij ,limburgio heeft ook eentje van k-tech die heeft net hetzelfde probleem ,als het echt moet kan je originele elbow er op maar niet op de manier zoals het hoort
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wel leuk zo'n T3, maar wat heb je of ga je verder aanpassen? Een T3 op een standaard GT motortje heeft niet veel zin lijkt me....
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb wel een een t3 gemonteerd op de gtt van een maatje van me, rijkere sproeiers derin en druk op 1.2 bar da ding ging echt hard 8) 8)
wij hebben toen gewoon zelf montage plaatjes gemaakt op de t3 te monteren op het spruitstuk en zelf een down pipe en elbow gemaakt, met een beetje handigheid kom je meestal al een heel eind
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

-Ray- schreef:wel leuk zo'n T3, maar wat heb je of ga je verder aanpassen? Een T3 op een standaard GT motortje heeft niet veel zin lijkt me....
heb het antwoord al ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

gaat weer een hoop werk worden... :smoke:
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

als dat uitlaathuis bestaat moet er toch ook een elbow voor bestaan voor een andere wagen, morgen ins ff gaan kijken welke wagen ook met zo'n uitlaathuis rijden en dan ff uitzoeken
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

ik heb eentje die wel past maar die pijp gaat ander kant uit!
gat in capot en :smoke:

zo beetje tractor effect nog zo een kleppie boven erop en ik ben gesteld :D
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Ik zal het al verklappen. Is van Nissan 200sx of Patrol.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

capot?
Immer wieder die verdammte Holländer
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

-Ray- schreef:capot?
=Motorkap. :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

thnx 4 the translation ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

iemand ervaring met zoiets zelf te laten maken? kheb nu ook een dikke downpipe die zou moeten passen, echt wel kut, ben benieuwd wat ik van k-tec ga horen!
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Ik ben hem zelf aant maken. Zaterdag ga ik hem lassen en dan zien we het resultaat wel :) ik zal dat wel ff het resultaat posten.
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

mijne is klaar ,toch maar voor de originele gegaan eerst dichting aangepast aan turbo huis,dan weer die dichting afgetekend op de elbow ,dan maar frezen tot ie net paste ,met behulp van een brugje(moeilijk) uit te leggen zit ie nu zo vast als maar ken en is originele elbow beetje vergroot.........voorlopig ga ik het zo doen ,omdat de tijd er voorlopig niet is om het anders te maken ,maar ik ga me nog wel is een volledig nog groter inox elbow fixen

greets
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Ben net terug van het lasbedrijf, maar die vinden het een te groot risico om op de orginele gietijzeren flens een pijp van staal 37 te lassen. het zal waarschijnlijk wel houden maar voor hoe lang is de vraag...dus ik ga nu mijn eigen flens maar in elkaar draaien. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

KennyGTT schreef:Ik zal het al verklappen. Is van Nissan 200sx of Patrol.
Nissan 200SX denk ik niet:
S13 met CA18DET rijd met een T25 die je zonder probleem kan uitwisselen met een GTT. Spoelt alleen veeel later op...
S14(a) heeft een SR20DET met een T28 rollerball, die weer uitwisselbaar is met die van de CA18DET (dus ook GT). Alleen spoelt die T28 op de CA18DET pas bij 4000 rpm op, dus op een GTT is dat helemaal GEEN doen.

Patrol weet ik niet :)
Plaats reactie