probleem turbo garret t3 op gtt
heb me dus een garett t3 aangeschaft 360gr kogelgelagerd,kortom alles op en aan........
nu zit ik met het probleem dat mijn elbow maar 4 gaten heeft en die turbo 5 gaten heeft om een elbow te monteren,in engeland monteren ze die elbow er zo gewoon op met maar vier gaten,heeft iemand hier nog ervaring mee of enige tips of zal ik maar weer aan het klussen gaan en zelf een elbow fixen??
nu zit ik met het probleem dat mijn elbow maar 4 gaten heeft en die turbo 5 gaten heeft om een elbow te monteren,in engeland monteren ze die elbow er zo gewoon op met maar vier gaten,heeft iemand hier nog ervaring mee of enige tips of zal ik maar weer aan het klussen gaan en zelf een elbow fixen??
-
ik zou er zelf ene fixen, en dan direkt eentje die wat groter is dan het orgineel. zou je moeten merken en ik denk zeker met een T3 

Een T3 past inderdaad niet op een GTT, dan moet je een T25 hebben. Die elbow zal nog wel iets voor te verzinnen zijn, maar passen op het uitlaatspruitstuk zal er ook wel niet bij zijn...
Nou mooi dan
Dan hoef je alleen even een aangepaste elbow te maken
Ben benieuwd bij welk toerental die T3 druk gaat leveren. Is er verder nog iets aan de motor aangepast dat een T3 nodig maakt?

zo een beetje alles wat maar aan te passen valt
stalen bussen,speciale kop,spaghetti..geharde krukas,enzoverder.....en nog wel het een en ander op gebied van hem te voorzien van het nodige voer,maar daar moet ik eerst zeker van zijn dat het goed werkt voor ik het online gooi

stalen bussen,speciale kop,spaghetti..geharde krukas,enzoverder.....en nog wel het een en ander op gebied van hem te voorzien van het nodige voer,maar daar moet ik eerst zeker van zijn dat het goed werkt voor ik het online gooi
vette shit

Zelf een elbow maken van een 3-duims lasbocht of er een banjo van maken.
Zorg in ieder geval voor een zo groot mogelijke ruimte na de turbine om het uitlaatgas te laten expanderen en zo de uitlaatstroom snel te laten overgaan van radiale naar pulserende stroming.
Zorg in ieder geval voor een zo groot mogelijke ruimte na de turbine om het uitlaatgas te laten expanderen en zo de uitlaatstroom snel te laten overgaan van radiale naar pulserende stroming.
toch niet zo makkelijk
optie 1
originele elbow zou wel kunnen met drie originele bouten en dan een busje bijzetten valt ie met vier vast te krijgen..............maar dat vind ik zo een beetje kloswerk ,staat me niet echt aan
optie 2
heb die flens die past afgeslepen en dan de flens van een gewone gt ook afgeslepen ,deze passen zo goed als het kan op mekaar ,word zelfs een aardige grotere elbow,maar ten eerste als ik dit laat lassen fond op fond,gaat dat wel houden?????
en dan heb ik hier en daar binnenkant paar hoekjes die ter eigenlijk te veel en ik niet weggeslepen of gefreesd ga krijgen
optie 3
ik sta open voor al wat komt

optie 1
originele elbow zou wel kunnen met drie originele bouten en dan een busje bijzetten valt ie met vier vast te krijgen..............maar dat vind ik zo een beetje kloswerk ,staat me niet echt aan
optie 2
heb die flens die past afgeslepen en dan de flens van een gewone gt ook afgeslepen ,deze passen zo goed als het kan op mekaar ,word zelfs een aardige grotere elbow,maar ten eerste als ik dit laat lassen fond op fond,gaat dat wel houden?????
en dan heb ik hier en daar binnenkant paar hoekjes die ter eigenlijk te veel en ik niet weggeslepen of gefreesd ga krijgen
optie 3
ik sta open voor al wat komt

toch niet zo makkelijk als ik dacht het moet ook allemaal nog goed komen met downpipe en dergelijke,best wel wat paswerk en je moet op dat fond lassen en dat is niet makkelijk,last wel daar niet van maar krijgt veel te verduren van warmte ,afkoeling warmte ,gaat scheuren volgens mij
Je hebt dus een T3 gekocht zonder dat je wist hoe je em moest monteren? Zo'n grote investering? Kon je dat niet beter van tevoren uitzoeken?
Maaaaaar is wel een erg vette mod natuurlijk...k-tec en bbpt hebben tog ook gtt's met T3's eraan? Hoe hebben zij dat dan gedaan?
Maaaaaar is wel een erg vette mod natuurlijk...k-tec en bbpt hebben tog ook gtt's met T3's eraan? Hoe hebben zij dat dan gedaan?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
normaal gezien zou hij moeten gepast hebben die man bij garett had gezegd dat ie zou passen,niet dus
er is geen huis van een t3 dat vier gaten heeft om een elbow te bevestigen ,dat zeggen ze er in engeland niet bij ,limburgio heeft ook eentje van k-tech die heeft net hetzelfde probleem ,als het echt moet kan je originele elbow er op maar niet op de manier zoals het hoort
er is geen huis van een t3 dat vier gaten heeft om een elbow te bevestigen ,dat zeggen ze er in engeland niet bij ,limburgio heeft ook eentje van k-tech die heeft net hetzelfde probleem ,als het echt moet kan je originele elbow er op maar niet op de manier zoals het hoort
wel leuk zo'n T3, maar wat heb je of ga je verder aanpassen? Een T3 op een standaard GT motortje heeft niet veel zin lijkt me....
Immer wieder die verdammte Holländer
heb wel een een t3 gemonteerd op de gtt van een maatje van me, rijkere sproeiers derin en druk op 1.2 bar da ding ging echt hard
wij hebben toen gewoon zelf montage plaatjes gemaakt op de t3 te monteren op het spruitstuk en zelf een down pipe en elbow gemaakt, met een beetje handigheid kom je meestal al een heel eind

wij hebben toen gewoon zelf montage plaatjes gemaakt op de t3 te monteren op het spruitstuk en zelf een down pipe en elbow gemaakt, met een beetje handigheid kom je meestal al een heel eind
R5GTT. Drive it like you stole it
heb het antwoord al-Ray- schreef:wel leuk zo'n T3, maar wat heb je of ga je verder aanpassen? Een T3 op een standaard GT motortje heeft niet veel zin lijkt me....

capot?
thnx 4 the translation 

-
Ik ben hem zelf aant maken. Zaterdag ga ik hem lassen en dan zien we het resultaat wel
ik zal dat wel ff het resultaat posten.

mijne is klaar ,toch maar voor de originele gegaan eerst dichting aangepast aan turbo huis,dan weer die dichting afgetekend op de elbow ,dan maar frezen tot ie net paste ,met behulp van een brugje(moeilijk) uit te leggen zit ie nu zo vast als maar ken en is originele elbow beetje vergroot.........voorlopig ga ik het zo doen ,omdat de tijd er voorlopig niet is om het anders te maken ,maar ik ga me nog wel is een volledig nog groter inox elbow fixen
greets
greets
-
Ben net terug van het lasbedrijf, maar die vinden het een te groot risico om op de orginele gietijzeren flens een pijp van staal 37 te lassen. het zal waarschijnlijk wel houden maar voor hoe lang is de vraag...dus ik ga nu mijn eigen flens maar in elkaar draaien. 

Nissan 200SX denk ik niet:KennyGTT schreef:Ik zal het al verklappen. Is van Nissan 200sx of Patrol.
S13 met CA18DET rijd met een T25 die je zonder probleem kan uitwisselen met een GTT. Spoelt alleen veeel later op...
S14(a) heeft een SR20DET met een T28 rollerball, die weer uitwisselbaar is met die van de CA18DET (dus ook GT). Alleen spoelt die T28 op de CA18DET pas bij 4000 rpm op, dus op een GTT is dat helemaal GEEN doen.
Patrol weet ik niet