Temperatuursensor valt uit bij gasgeven?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Mijn temperatuursensor valt de hele tijd weg als ik gas geef.

Waar kan dit aan liggen? Bij stationair, blijft ie constant. De wijzer reageerd op het gaspedaal aangezien de sensor in de carborateur zit en meetrilt bij gasgeven.

Zou de sensor kapot zijn soms? De contacten zijn goed, want we hebben de connectors vervangen op de sensor als bij het thermocontact.

Deze dus:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/dashsensor.jpg[/img]

En waar dat de sensor zit:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/tempsensor.jpg[/img]

Alvast bedankt!
Dennis
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Al getest met een andere sensor?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

massa ergens?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Rick D. schreef:Al getest met een andere sensor?
heb ik niet zo snel een bij de hand....
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Erik Olijnsma schreef:massa ergens?
hmmmm, ik denk het niet eigenlijk, maar heb het niet direct nagekeken.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat is niet je temperatuursensor. Dat is het thermocontact voor de antiperculatieventilator.


Je temperatuursensor zit op je waterpomp. 2 stekkers, 1 voor het lampje, 1 voor de wijzer. Check die kabel. Kijk ook of nergens ontblootte gaskabel massa kan maken, vanaf waar ie uit je schutbord komt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Riël schreef:Dat is niet je temperatuursensor. Dat is het thermocontact voor de antiperculatieventilator.
Kijk dat is handige info, bij kortsluiten ging idd de antiperculatiefan al aan :D

Ik had de indruk dat het aan deze kabel ligt aangezien de wijzer reageert als je aan de kabel voelt...maar misschien komt dat wel doordat de kabels bij elkaar komen in de boom die naar linksvoor gaat.

Ik kijk het nog eens na, thanks Riël! (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

kan ook aan je stekker liggen die achter je koplamp zit

is er toevallig de laatste tijd wat vervangen waardoor het koelsysteem leeg is geweest of er koelvloeistof uit het systeem is gelekt?
dan kan je ook een luchtbel in je koelsysteem hebben
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

als temperatuur gek doet, is 98 procent zeker de sensor kapot, vervangen.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kan ook aan je stekker liggen die achter je koplamp zit
Ja deze is verrot. Als ik met die stekkerboom schud vallen mijn oliepeil en oliedrukwijzers uit... We hebben al meerdere keren de contacten schoongemaakt maar de connectors zijn versleten. Het plan is om er een flink aantal kroonsteentjes tussen te zetten.

Weet 100% zeker dat het aan de sensor bij de waterpomp ligt. Ik heb alleen nog geen tijd gehad... :@
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:is er toevallig de laatste tijd wat vervangen waardoor het koelsysteem leeg is geweest of er koelvloeistof uit het systeem is gelekt?
dan kan je ook een luchtbel in je koelsysteem hebben
Nee dat is het ook niet aangezien we al zo vaak ontlucht hebben. En het lijkt me niet dat ie dan op het gaspedaal reageert...bij stationair draaien doet de wijzer het wel goed namelijk. Bij flinke tegenwind op de snelweg valt ie ook uit.

Het lijkt me dan ook eerder dat de contacten (aansluitinkjes van de draden op de sensor bedoel ik) bij de sensor slecht zijn en dat deze reageren op trillingen van het blok of de wind.

Ik moet toch deze week eens gaan kijken of het zo is :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dennis VK schreef: Het plan is om er een flink aantal kroonsteentjes tussen te zetten.
Dat is uiteraard vragen om problemen. Die verbindingen kan je het beste solderen, en met krimpkous afdekken. Gebruik desnoods gewoon kabelklemmen....maar GEEN kroonstenen (N)

Succes
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

ik heb er a&p'tjes op gezet, ipv die weggeroeste kutstekker

leverde me ook een hoop extra lampjes in mijn dash op.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Bart V schreef:Succes
:lol: !! Ja dat word een partij solderen daar :D
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

nee gewoon AMP koppelbusjes er tussen knijpen
<-------So you know don't mess with a Reno------->
bakke
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 6:20
Locatie: Belgium / Zaventem

Kab der dan mss iemand wel even een fotootje zetten waar de sensor wel zit, en die connector aan de koplamp? Zit met hezelfde probleem en krijg het ook maar niet opgelost :@
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Foeke schreef:nee gewoon AMP koppelbusjes er tussen knijpen
Wat is dat voor spul?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Een recht busje met aan 2 kanten een opening waar je een kabeltje in kan stoppen en dan bijde kanten dicht knijpen met een AMP tang.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Plaats reactie