Mijn temperatuursensor valt de hele tijd weg als ik gas geef.
Waar kan dit aan liggen? Bij stationair, blijft ie constant. De wijzer reageerd op het gaspedaal aangezien de sensor in de carborateur zit en meetrilt bij gasgeven.
Zou de sensor kapot zijn soms? De contacten zijn goed, want we hebben de connectors vervangen op de sensor als bij het thermocontact.
Deze dus:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/dashsensor.jpg[/img]
En waar dat de sensor zit:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/tempsensor.jpg[/img]
Alvast bedankt!
Dennis
Temperatuursensor valt uit bij gasgeven?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
massa ergens?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dat is niet je temperatuursensor. Dat is het thermocontact voor de antiperculatieventilator.
Je temperatuursensor zit op je waterpomp. 2 stekkers, 1 voor het lampje, 1 voor de wijzer. Check die kabel. Kijk ook of nergens ontblootte gaskabel massa kan maken, vanaf waar ie uit je schutbord komt.
Je temperatuursensor zit op je waterpomp. 2 stekkers, 1 voor het lampje, 1 voor de wijzer. Check die kabel. Kijk ook of nergens ontblootte gaskabel massa kan maken, vanaf waar ie uit je schutbord komt.
Kijk dat is handige info, bij kortsluiten ging idd de antiperculatiefan al aanRiël schreef:Dat is niet je temperatuursensor. Dat is het thermocontact voor de antiperculatieventilator.

Ik had de indruk dat het aan deze kabel ligt aangezien de wijzer reageert als je aan de kabel voelt...maar misschien komt dat wel doordat de kabels bij elkaar komen in de boom die naar linksvoor gaat.
Ik kijk het nog eens na, thanks Riël!

-
- Contacteer:
kan ook aan je stekker liggen die achter je koplamp zit
is er toevallig de laatste tijd wat vervangen waardoor het koelsysteem leeg is geweest of er koelvloeistof uit het systeem is gelekt?
dan kan je ook een luchtbel in je koelsysteem hebben
is er toevallig de laatste tijd wat vervangen waardoor het koelsysteem leeg is geweest of er koelvloeistof uit het systeem is gelekt?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ja deze is verrot. Als ik met die stekkerboom schud vallen mijn oliepeil en oliedrukwijzers uit... We hebben al meerdere keren de contacten schoongemaakt maar de connectors zijn versleten. Het plan is om er een flink aantal kroonsteentjes tussen te zetten.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kan ook aan je stekker liggen die achter je koplamp zit
Weet 100% zeker dat het aan de sensor bij de waterpomp ligt. Ik heb alleen nog geen tijd gehad...

Nee dat is het ook niet aangezien we al zo vaak ontlucht hebben. En het lijkt me niet dat ie dan op het gaspedaal reageert...bij stationair draaien doet de wijzer het wel goed namelijk. Bij flinke tegenwind op de snelweg valt ie ook uit.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:is er toevallig de laatste tijd wat vervangen waardoor het koelsysteem leeg is geweest of er koelvloeistof uit het systeem is gelekt?
Het lijkt me dan ook eerder dat de contacten (aansluitinkjes van de draden op de sensor bedoel ik) bij de sensor slecht zijn en dat deze reageren op trillingen van het blok of de wind.
Ik moet toch deze week eens gaan kijken of het zo is

Dat is uiteraard vragen om problemen. Die verbindingen kan je het beste solderen, en met krimpkous afdekken. Gebruik desnoods gewoon kabelklemmen....maar GEEN kroonstenenDennis VK schreef: Het plan is om er een flink aantal kroonsteentjes tussen te zetten.

Succes
Wat is dat voor spul?Foeke schreef:nee gewoon AMP koppelbusjes er tussen knijpen