Oude 16V blok, welke problemen...ervaringen?
Ik heb een ouder 16V blok (205.000km inmiddels) en heb net de versnellingsbak laten reviseren. Die had er al aan geloofd. Nu vraag ik mij af, welke onderdelen te verwachten zijn die kapot gaan in zo'n ouder blokje. Slijtage onderdelen, maar dan specifiek. Ik weet dat het geen zin heeft om zo'n blok volledig te laten reviseren, maar een nieuwe blijkt ook niet zo 123 gevonden. Bovendien weet je bij een ruil-blok ook meestal niet wat je krijgt. Heeft iemand al ervaringen met een ouder blok, of een idee welke onderdelen er rond deze kilometerstand aan gaan?
Drijfstanglagers...is al eigenlijk een onderblok revisie. Dat zou misschien al gebeurd zijn, moet ik met vorige eigenaar bellen. Keeringen worden nu vervangen, zeg, deze week. Oliepomp...mijn olie wordt toch erg warm (145 graden bij goed hard rijden op autobahn). Zou dat aan een versleten oliepomp kunnen liggen, dat ie de olie niet goed meer circuleert?

