Oude 16V blok, welke problemen...ervaringen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Ik heb een ouder 16V blok (205.000km inmiddels) en heb net de versnellingsbak laten reviseren. Die had er al aan geloofd. Nu vraag ik mij af, welke onderdelen te verwachten zijn die kapot gaan in zo'n ouder blokje. Slijtage onderdelen, maar dan specifiek. Ik weet dat het geen zin heeft om zo'n blok volledig te laten reviseren, maar een nieuwe blijkt ook niet zo 123 gevonden. Bovendien weet je bij een ruil-blok ook meestal niet wat je krijgt. Heeft iemand al ervaringen met een ouder blok, of een idee welke onderdelen er rond deze kilometerstand aan gaan?
Abel
Über-Spammer

klep rubbers. klep stoters en de zuigerveren zijn bekende dingen volgens mij (Y)

maar als je bezig gaat olie pomp nakijken en alle olie keer ringen vervangen en de lagers ook maar gelijk
Robke
Car: Lexus IS250

En de drijfstanglagers niet te vergeten. :)
MarcoG
Contacteer:

Drijfstanglagers...is al eigenlijk een onderblok revisie. Dat zou misschien al gebeurd zijn, moet ik met vorige eigenaar bellen. Keeringen worden nu vervangen, zeg, deze week. Oliepomp...mijn olie wordt toch erg warm (145 graden bij goed hard rijden op autobahn). Zou dat aan een versleten oliepomp kunnen liggen, dat ie de olie niet goed meer circuleert?
:beer:
Plaats reactie