Grote beurt 5GTE

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik wil volgende week (als mijn vakantie begint) mijn GTE even een grote beurt geven.

nu is alleen mijn vraag:
Welke olie moet ik memen. Voor zowel de motorolie en de bakolie.

Ook wil ik de cartenpan pakking vervangen omdat ik denk dat hij hierdoor een heel klein beetje lekt. Alleen het probleem is als ik naar APS of naar Brezan rij vragen ze wat voor auto het is om de pakking te kunnen vinden en dan loopt hett vast omdat ze GTE niet kennen. Nu kan ik de pakking voor een 19TXE bestellen maar wil ik wel zeker weten dat de carter ook hetzelfde is dus bij deze is de carter van een 5GTE hetzelfde als van een 19 TXE?

Verder nog advies wat allemaal te vervangen als je bezig bent?

wat ik wil vervangen zowiezo

* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

motorolie en bakolie ken je vinden in je boekie, als je die nog hebt tenminste ;)

ik denk 10W40 motor en 80W90 voor de bak...

edit: hoe wil je je carterpan pakking gaan vervangen zonder het blok eruit te halen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

-Ray- schreef:motorolie en bakolie ken je vinden in je boekie, als je die nog hebt tenminste ;)

ik denk 10W40 motor en 80W90 voor de bak...

edit: hoe wil je je carterpan pakking gaan vervangen zonder het blok eruit te halen?
boekie heb ik niet is bij het inporteren kwijt geraakt schijnbaar.

En ze zeggen dat het carter eronderuit kan zonder het blok eruit te slopen bij Renault.

Maar gelijk bij deze dan de vraag:

Kan ik mijn carterpan pakking vervangen zonder het blok eruit te halen?
Anonymous

Kan zonder blok eruit idd
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Natuurlijk kun je ook eerst een checken, zodat je ZEKER WEET dat ie daar lekt ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof

* oliefilter
* luchtfilter
* remvloeistof
* remmen nakijken (slangen, leidingen, blokjes, schijven) vervangen waar nodig

* distributieriem (als deze net vervangen is hoeft 't natuurlijk niet)
* bougiekabels en verdelerkap
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

Weet iemand of het moeilijk is om de pakking bij het uitlaatspruitstuk te vervangen, bij mijn GTE lekt het daar namelijk
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MartinGTT schreef:Weet iemand of het moeilijk is om de pakking bij het uitlaatspruitstuk te vervangen, bij mijn GTE lekt het daar namelijk
Niet moeilijk, wel rotwerkje (je komt er zo lekker bij :p)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

eerst inlaat daarna uitlaatspruitstuk zeker
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Riël schreef:Natuurlijk kun je ook eerst een checken, zodat je ZEKER WEET dat ie daar lekt ;)
Het kan gezichtsbedrog zijn, omdat het vaak de krukaskering is die lekt, en dan zit er ook een hoop olie aan het carter. Even schoonspuiten dus en een rondje rijden, dan zie je het vanzelf.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

MartinGTT schreef:eerst inlaat daarna uitlaatspruitstuk zeker
vanaf de onderkant kun je erbij... heb het al een x gedaan tis ff lastig... ik zou hem op bokken zetten en dan eronder gaan liggen ipv van op een brug ofzo dan is het helemaal een kriem en slecht voor je rug..
Clio 16v.....
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Riël schreef:* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof

* oliefilter
* luchtfilter
* remvloeistof
* remmen nakijken (slangen, leidingen, blokjes, schijven) vervangen waar nodig

* distributieriem (als deze net vervangen is hoeft 't natuurlijk niet)
* bougiekabels en verdelerkap
Filters was ik idd ook van plan was ik er vergeten bij te zetten.

remmen zijn goed nieuwe vloeistof en leidingen net gelegd en gevult.

riem heb ik 10k geleden al gedaan bougiekabels en verdelerkap zijn 2000 geleden al gedaan.

Maar het is dus wel te doen die pakking en idd ik zal eerst nog eens goed gaan kijken of het niet iets anders is maar had al een keer gekeken en ben er bijna zeker van.

Is ook echt maar 1 of 2 druppels per dag.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Iemand nog meer ideeën om naar te kijken/vervangen
wat staat er te doen:
* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof
* oliefilter
* luchtfilter
* benzinefilter

Net gedaan:
* remvloeistof
* remmen
* distributieriem
* bougiekabels en verdelerkap

En kan de carterpan er inderdaad redelijk goed af als de motor er in zit?

-Ray- schreef: ik denk 10W40 motor en 80W90 voor de bak...
En heeft Ray goed gedacht?
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

uhm.. zoeken naar roest misschien een idee ?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ook ff complete voorophanging controleren op speling.

- binnenstuurkogels
- Buitenstuurkogels
- Fuseekogels
- Draagarmrubbers
- Stabilisatierubbers
- Wiellagers
- Sporing (te zien aan de slijtage van de voorbanden)

Vergeet van de kogels de stofhoesjes niet, die moeten ook heel zijn, anders kom je én niet door de apk én kan je er donder op zeggen dat ze stuk gaan.

Succes
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Remco T. schreef:uhm.. zoeken naar roest misschien een idee ?
Is 3 maanden geleden allemaal gelast is nu niets rots meer te vinden op de achterbumper ophanging na
Bart V schreef:Ook ff complete voorophanging controleren op speling.

- binnenstuurkogels
- Buitenstuurkogels
- Fuseekogels
- Draagarmrubbers
- Stabilisatierubbers
- Wiellagers
- Sporing (te zien aan de slijtage van de voorbanden)

Vergeet van de kogels de stofhoesjes niet, die moeten ook heel zijn, anders kom je én niet door de apk én kan je er donder op zeggen dat ze stuk gaan.

Succes
zijn met de APK een paar maanden geleden indien ook maar een beetje slecht allemaal vervangen.
(indien 1 kant slecht gelijk beide kanten vervangen)
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

wat ray zei klopt wel, maar brezan kan dat allemaal opvragen hoor.. ze hebben een boek vol.. en daar staat OOK de R5 GTE in... maja, tegenwoordig zijn ze erg lui! (N)

en voor de carterpan moeten ze gewoon kijken naar 1 of andere renault met een F3N blok! :wink: hoef je ook niet moeilijk te doen!
Plaats reactie