Ik wil volgende week (als mijn vakantie begint) mijn GTE even een grote beurt geven.
nu is alleen mijn vraag:
Welke olie moet ik memen. Voor zowel de motorolie en de bakolie.
Ook wil ik de cartenpan pakking vervangen omdat ik denk dat hij hierdoor een heel klein beetje lekt. Alleen het probleem is als ik naar APS of naar Brezan rij vragen ze wat voor auto het is om de pakking te kunnen vinden en dan loopt hett vast omdat ze GTE niet kennen. Nu kan ik de pakking voor een 19TXE bestellen maar wil ik wel zeker weten dat de carter ook hetzelfde is dus bij deze is de carter van een 5GTE hetzelfde als van een 19 TXE?
Verder nog advies wat allemaal te vervangen als je bezig bent?
wat ik wil vervangen zowiezo
* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof
Grote beurt 5GTE
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
motorolie en bakolie ken je vinden in je boekie, als je die nog hebt tenminste 
ik denk 10W40 motor en 80W90 voor de bak...
edit: hoe wil je je carterpan pakking gaan vervangen zonder het blok eruit te halen?

ik denk 10W40 motor en 80W90 voor de bak...
edit: hoe wil je je carterpan pakking gaan vervangen zonder het blok eruit te halen?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
boekie heb ik niet is bij het inporteren kwijt geraakt schijnbaar.-Ray- schreef:motorolie en bakolie ken je vinden in je boekie, als je die nog hebt tenminste
ik denk 10W40 motor en 80W90 voor de bak...
edit: hoe wil je je carterpan pakking gaan vervangen zonder het blok eruit te halen?
En ze zeggen dat het carter eronderuit kan zonder het blok eruit te slopen bij Renault.
Maar gelijk bij deze dan de vraag:
Kan ik mijn carterpan pakking vervangen zonder het blok eruit te halen?
Natuurlijk kun je ook eerst een checken, zodat je ZEKER WEET dat ie daar lekt 

* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof
* oliefilter
* luchtfilter
* remvloeistof
* remmen nakijken (slangen, leidingen, blokjes, schijven) vervangen waar nodig
* distributieriem (als deze net vervangen is hoeft 't natuurlijk niet)
* bougiekabels en verdelerkap
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof
* oliefilter
* luchtfilter
* remvloeistof
* remmen nakijken (slangen, leidingen, blokjes, schijven) vervangen waar nodig
* distributieriem (als deze net vervangen is hoeft 't natuurlijk niet)
* bougiekabels en verdelerkap
Niet moeilijk, wel rotwerkje (je komt er zo lekker bijMartinGTT schreef:Weet iemand of het moeilijk is om de pakking bij het uitlaatspruitstuk te vervangen, bij mijn GTE lekt het daar namelijk

Het kan gezichtsbedrog zijn, omdat het vaak de krukaskering is die lekt, en dan zit er ook een hoop olie aan het carter. Even schoonspuiten dus en een rondje rijden, dan zie je het vanzelf.Riël schreef:Natuurlijk kun je ook eerst een checken, zodat je ZEKER WEET dat ie daar lekt
vanaf de onderkant kun je erbij... heb het al een x gedaan tis ff lastig... ik zou hem op bokken zetten en dan eronder gaan liggen ipv van op een brug ofzo dan is het helemaal een kriem en slecht voor je rug..MartinGTT schreef:eerst inlaat daarna uitlaatspruitstuk zeker
Clio 16v.....
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Filters was ik idd ook van plan was ik er vergeten bij te zetten.Riël schreef:* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof
* oliefilter
* luchtfilter
* remvloeistof
* remmen nakijken (slangen, leidingen, blokjes, schijven) vervangen waar nodig
* distributieriem (als deze net vervangen is hoeft 't natuurlijk niet)
* bougiekabels en verdelerkap
remmen zijn goed nieuwe vloeistof en leidingen net gelegd en gevult.
riem heb ik 10k geleden al gedaan bougiekabels en verdelerkap zijn 2000 geleden al gedaan.
Maar het is dus wel te doen die pakking en idd ik zal eerst nog eens goed gaan kijken of het niet iets anders is maar had al een keer gekeken en ben er bijna zeker van.
Is ook echt maar 1 of 2 druppels per dag.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Iemand nog meer ideeën om naar te kijken/vervangen
wat staat er te doen:
* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof
* oliefilter
* luchtfilter
* benzinefilter
Net gedaan:
* remvloeistof
* remmen
* distributieriem
* bougiekabels en verdelerkap
En kan de carterpan er inderdaad redelijk goed af als de motor er in zit?
wat staat er te doen:
* aandrijfashoezen omdat deze gelijmt zijn.
* De bougie's
* motorolie
* bakolie
* koelvloeistof
* oliefilter
* luchtfilter
* benzinefilter
Net gedaan:
* remvloeistof
* remmen
* distributieriem
* bougiekabels en verdelerkap
En kan de carterpan er inderdaad redelijk goed af als de motor er in zit?
En heeft Ray goed gedacht?-Ray- schreef: ik denk 10W40 motor en 80W90 voor de bak...
uhm.. zoeken naar roest misschien een idee ?
Ook ff complete voorophanging controleren op speling.
- binnenstuurkogels
- Buitenstuurkogels
- Fuseekogels
- Draagarmrubbers
- Stabilisatierubbers
- Wiellagers
- Sporing (te zien aan de slijtage van de voorbanden)
Vergeet van de kogels de stofhoesjes niet, die moeten ook heel zijn, anders kom je én niet door de apk én kan je er donder op zeggen dat ze stuk gaan.
Succes
- binnenstuurkogels
- Buitenstuurkogels
- Fuseekogels
- Draagarmrubbers
- Stabilisatierubbers
- Wiellagers
- Sporing (te zien aan de slijtage van de voorbanden)
Vergeet van de kogels de stofhoesjes niet, die moeten ook heel zijn, anders kom je én niet door de apk én kan je er donder op zeggen dat ze stuk gaan.
Succes
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Is 3 maanden geleden allemaal gelast is nu niets rots meer te vinden op de achterbumper ophanging naRemco T. schreef:uhm.. zoeken naar roest misschien een idee ?
zijn met de APK een paar maanden geleden indien ook maar een beetje slecht allemaal vervangen.Bart V schreef:Ook ff complete voorophanging controleren op speling.
- binnenstuurkogels
- Buitenstuurkogels
- Fuseekogels
- Draagarmrubbers
- Stabilisatierubbers
- Wiellagers
- Sporing (te zien aan de slijtage van de voorbanden)
Vergeet van de kogels de stofhoesjes niet, die moeten ook heel zijn, anders kom je én niet door de apk én kan je er donder op zeggen dat ze stuk gaan.
Succes
(indien 1 kant slecht gelijk beide kanten vervangen)
wat ray zei klopt wel, maar brezan kan dat allemaal opvragen hoor.. ze hebben een boek vol.. en daar staat OOK de R5 GTE in... maja, tegenwoordig zijn ze erg lui!
en voor de carterpan moeten ze gewoon kijken naar 1 of andere renault met een F3N blok!
hoef je ook niet moeilijk te doen!

en voor de carterpan moeten ze gewoon kijken naar 1 of andere renault met een F3N blok!