als ik de gaspedaal echt vloer heb ik in 1ste, 2de en 3de geen problemen en trekt hij echt goed door, maar in 4de en 5de doorduwwen sputterd hij.
'k denk zelf dat de carbu moet afgesteld worden...
juist?
Slecht doortrekken in 4de en 5de
Ben niet een complete leek maar ook niet begunstigt met een te grote autokennis maar ik denk eerder dat het te maken heeft met de ratio's van de versnellingen.
Afgeleid plus te snel gelezen en zoals ik al zei ben geen leek en kan niet lezen excuus 

Goed punt idd, zou daar het eerst naar kijken. (Vlotter leegtrekken?)
Ook aansluitingen en werking van de benzinedrukregelaar (onder de kap, bij je rechtervoorwiel).
Ook aansluitingen en werking van de benzinedrukregelaar (onder de kap, bij je rechtervoorwiel).
waarom doet hij het dan niet bij de eerste 3 versnellingen waar hij vlot naar zijn toeren gaat?
Daar schakel je sneller door, waardoor de vlotterbak net niet leeg raakt. Met doorschakelen vult ie zich weer.
En waarom zou ie dat dan niet in de 1,2 en 3 doen?
-
- Contacteer:
Minder langdurige belasting waardoor het misschienRiël schreef:En waarom zou ie dat dan niet in de 1,2 en 3 doen?
minder opvalt en ongemerkt toch aanwezig is ???
benzinefilter(!!), benzinepomp, benzinedrukregelaar, vacuumslangen voor regelaar, carborateur zelf, onsteking + bijbehorende slangen.
In die volgorde zou ik kijken...
In die volgorde zou ik kijken...
Heb eens een dergelijk probleem gehad met een Fiat Coupe. In de laagste versnellingen ging alles goed. Maar bij 4 en 5 ging ie ineens op 3 pitten lopen. Dit deed ie overigens alleen als ie goed warm was. Weet niet of dat bij jou ook het geval is. Het bleek dat de bobine en ontsteking, ouderom?, te warm werd en ging sputteren...