Slecht doortrekken in 4de en 5de

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

als ik de gaspedaal echt vloer heb ik in 1ste, 2de en 3de geen problemen en trekt hij echt goed door, maar in 4de en 5de doorduwwen sputterd hij.

'k denk zelf dat de carbu moet afgesteld worden...

juist?
Wassah
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 3 sep 2003 14:03
Locatie: H'lem
Contacteer:

Ben niet een complete leek maar ook niet begunstigt met een te grote autokennis maar ik denk eerder dat het te maken heeft met de ratio's van de versnellingen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De motor sputtert, dus ik neem aan dat dat niks met de bak te maken heeft. :)
Wassah
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 3 sep 2003 14:03
Locatie: H'lem
Contacteer:

Afgeleid plus te snel gelezen en zoals ik al zei ben geen leek en kan niet lezen excuus :D
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

benzine pomp die niet genoeg mee doet?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Goed punt idd, zou daar het eerst naar kijken. (Vlotter leegtrekken?)

Ook aansluitingen en werking van de benzinedrukregelaar (onder de kap, bij je rechtervoorwiel).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

waarom doet hij het dan niet bij de eerste 3 versnellingen waar hij vlot naar zijn toeren gaat?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Daar schakel je sneller door, waardoor de vlotterbak net niet leeg raakt. Met doorschakelen vult ie zich weer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Als het kan probeer eens een andere ontsteking,kan namelijk de vervroeging zijn.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En waarom zou ie dat dan niet in de 1,2 en 3 doen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Riël schreef:En waarom zou ie dat dan niet in de 1,2 en 3 doen?
Minder langdurige belasting waardoor het misschien
minder opvalt en ongemerkt toch aanwezig is ???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

benzinefilter(!!), benzinepomp, benzinedrukregelaar, vacuumslangen voor regelaar, carborateur zelf, onsteking + bijbehorende slangen.

In die volgorde zou ik kijken...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
EddyBibi
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 jun 2004 18:09

Heb eens een dergelijk probleem gehad met een Fiat Coupe. In de laagste versnellingen ging alles goed. Maar bij 4 en 5 ging ie ineens op 3 pitten lopen. Dit deed ie overigens alleen als ie goed warm was. Weet niet of dat bij jou ook het geval is. Het bleek dat de bobine en ontsteking, ouderom?, te warm werd en ging sputteren...
Plaats reactie