GTE Toerenschommeling
-
Welcome to the club, wat je hebt hebben ook meerdere GTE's waaronder ik ook, al heb ik de laatste tijd er niet veel last van. Maar bij mij schommelt ie dus ook, moet wel zeggen hebben nog niks schoongemaakt.
Moet ik ook nog een keer doen.
Grtz
Moet ik ook nog een keer doen.
Grtz
stoort me ook niet echt loopt verder heeeel netjes dus... d8 misschien ist wel ernstig ofzo (kon het me al niet voorstellenMrtn schreef:nu staan deze motoren wel bekend om de beroerde stationaire loop, van trillen in de rubbers tot 1400toeren. Hebben mijn beide 5jes ook, maar het moet niet TE of ongewoon worden offcourse

Clio 16v.....
Lambasonde... algemeen probleem! vernieuwe! klaar..
tenzij.. er een draadbreuk is, dan ben je nog ff bezig!
tenzij.. er een draadbreuk is, dan ben je nog ff bezig!

Valse lucht...
kan, is zo te testen busje remreiniger erbij en je weet het.. maar ik had toen bij de mijne een kapotte lambasonde, die bleef hangen(vet hoge co enz)Riël schreef:Valse lucht...
meer uitleg?? hoe dit te gebruiken/testen?GTE 16v schreef:kan, is zo te testen busje remreiniger erbij en je weet het.. maar ik had toen bij de mijne een kapotte lambasonde, die bleef hangen(vet hoge co enz)Riël schreef:Valse lucht...
Clio 16v.....
Even aan de viergasmeter hangen in de garage. Zeker dat het geen stappenmotor is die vuil is ?
ik had toen stappenmotor schoongemaakt, en zelfs ook een andere gebruikt(ook van een 16v) maakt allemaal niks uit.. ik had de labda sensor vervangen.. en het was gewoon weg.. maar zoals mrtn zei.. temp sensor en stappenmotor willen het ook nog wel eens zijn.. valse lucht zal hij alleen maar heel erg hoor gaan lopen! meestal is dat je in/uitlaat pakking kapot.. en zul je die moeten vervangen om er vanaf te komen! leuk klusje bthew!
ohjah trouwens, ff tip... om erachter te komen of het je labda sensor is of nie..
bij koude start loopt ie goed..
bij warmer worden gaat je labda sensor werken.. en als hij dus niet goed regelt zal hij ook niet mooi lopen! dus als hij bij een koude motor goed loopt.. en bij een warme niet.. dan weet je het antwoord!
bij koude start loopt ie goed..
bij warmer worden gaat je labda sensor werken.. en als hij dus niet goed regelt zal hij ook niet mooi lopen! dus als hij bij een koude motor goed loopt.. en bij een warme niet.. dan weet je het antwoord!
labda=lamda 
Om te concluderen of deze stuk is overigens, kan je hem het beste gewoon nameten, en niet klakkeloos vervangen omdat de motor niet lekker loopt als hij warm is, dat kan ook andere oorzaken hebben. Die sonde's zijn niet goedkoop, en voor niets vervangen is ook zo zonde.

Om te concluderen of deze stuk is overigens, kan je hem het beste gewoon nameten, en niet klakkeloos vervangen omdat de motor niet lekker loopt als hij warm is, dat kan ook andere oorzaken hebben. Die sonde's zijn niet goedkoop, en voor niets vervangen is ook zo zonde.
Bij mijn GTE had ik ook een te hoog stationair toerental, maar dat kwam door valse lucht. Het plastic verdeeldingetje op de carterontluchting was kapot en er zat en lek in mijn rem-vacuum slang. Deze zitten allebei op het inlaatspruitstuk aangesloten en gaven zodoende een te hoog stationair toerental, en vanwege dat lek van de remslang waarvan het een beetje afhankelijk was hoe de slang hing, scheelde het wel een paar 100 toeren af en toe.
Even een wild idee, mocht het niet aan de lambda sonde liggen, die toch wel de eerste verdachte is, hoe goed is je rembekrachtiger zelf, moet die daar vacuum opbouwen als je start?
Even een wild idee, mocht het niet aan de lambda sonde liggen, die toch wel de eerste verdachte is, hoe goed is je rembekrachtiger zelf, moet die daar vacuum opbouwen als je start?
-
- Car: GTT
ik zoe de stappenmoter contr. en als die vastzit of niet vuil is kan als je pech hebt de eindtrap van je moter ecu doorbranden
Met een oscilloscoop. er moet een regelmatig signaal komen. 2 draden zijn bij jou voor de verwarming van de sonde, de andere is de 'fase' draad.Mrtn schreef:hoe meet je dat? ik heb een 3 dradige lamdaBart V schreef:labda=lamda
het beste gewoon nameten
-
de GTE loopt niet lekker. stationair schommelt het, soms 1100rpm , dan weer 900rpm en dan gaat dan op en neer. Nu begint ie ook al af te slaan al ik start, dan moet ik met het gas blijven spelen om de motor draaiende te houden, ook tijdens rijden soms het gevoel van inhouden. En op het ene moment is er niets aan de hand
Ik heb de stappenmoter al gereinig en ook al een ander gemonteerd , de gasklepschakelaar ook vervangen voor de zekerheid, wat kan het nog meer zijn, sensor van temperatuur, Renix, Ecu, iemand nog tips?

Ik heb de stappenmoter al gereinig en ook al een ander gemonteerd , de gasklepschakelaar ook vervangen voor de zekerheid, wat kan het nog meer zijn, sensor van temperatuur, Renix, Ecu, iemand nog tips?
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
[offtopic]Als je verbetert, verbeter dan goed:Bart V schreef:labda=lamda
lamb·da (de ~, ~'s)
1 de elfde letter van het Griekse alfabet [λ, Λ; ook labda] [/offtopic]
-
waar zit die?Riël schreef:temp sensor zou goed kunnun>
Volgens mij zit er een aan de achterkant in je kop gedraaid, de ander moet in je inlaatluchtkanaal zitten, ik denk ook aan de achterkant van de kop (teminste, bij mijn 1.7).
Je kan de weerstand eens doormeten. De inlaatluchtsensor moet rond de 2 kOhm liggen bij koude lucht, de andere mag wat varieren afh vna de koeltemperatuur.
Je kan de weerstand eens doormeten. De inlaatluchtsensor moet rond de 2 kOhm liggen bij koude lucht, de andere mag wat varieren afh vna de koeltemperatuur.