Temperatuur en druk meters

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bennie

Twee van m'n drie metertjes (olietemp enzo) werken niet, is dit te fixen?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Heb je niet wat meer info?
wat doet hij niet?

hoe heb je het aangesloten??
Bennie

Maik (WOOFER) schreef:Heb je niet wat meer info?
wat doet hij niet?

hoe heb je het aangesloten??
Nou, alleen m'n rechtermeter werkt... Die meters zitten er standaard in, ik heb geen flauw idee hoe dat aan gesloten zit??
Ollie

Gaat over een Clio 16V, dus standaard metertjes bedoel je neem ik aan.

Je oliepijl en je oliedruk werken dus beide niet, als ik het goed begrijp. Deze zitten aangesloten op een gecombineerde sensor, dus misschien daar eens even naar kijken.
Is het opeens dat ze niet meer functioneren, of altijd al? Loop anders ook ff simpel de stekkers na op het paneel.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

welke auto?

edit:

Aan jou tekst kon ik niet zien dat het over een clio 16v ging.

want jij zegt neem ik aan. dus je weet he zelf ook niet 100% zeker :p
Laatst gewijzigd door Maik (WOOFER) op vr 26 mar 2004 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Maik, leeeeeeeeezen.... :D
Bennie

Ollie schreef:Gaat over een Clio 16V, dus standaard metertjes bedoel je neem ik aan.

Je oliepijl en je oliedruk werken dus beide niet, als ik het goed begrijp. Deze zitten aangesloten op een gecombineerde sensor, dus misschien daar eens even naar kijken.
Is het opeens dat ze niet meer functioneren, of altijd al? Loop anders ook ff simpel de stekkers na op het paneel.
Ze deden het al niet toen ik m kocht een kleine 2 jaar geleden, maar toch wel fijn als ze gewoon werken... Welke stekkers op het paneel bedoel je?

Bennie

ps: idd een Clio 16v
Ollie

Effe de dashboardkap eraf halen en kijken of alle stekkers op het meterpaneel goed vastzitten en of er eventueel draden loshangen of iets dergelijks. Maar ik vermoed eerder dat de sensor stuk is.
Bennie

Ollie schreef:Effe de dashboardkap eraf halen en kijken of alle stekkers op het meterpaneel goed vastzitten en of er eventueel draden loshangen of iets dergelijks. Maar ik vermoed eerder dat de sensor stuk is.
\
Misschien allemaal stomme vragen maar: Hoe moet ik de dashboardkap eraf halen en waar hebben ze die sensor verstopt?!

Dank u :worship:

ps, wat kosten die sensoren?
Ollie

Dashboardkap eraf is makkelijker dan de auto verlagen en een spoiler erop zetten :p

Gewoon de afdekkap eraf halen, zit vast met een paar torx schroefjes. Je kunt dan zo ook heel simpel het paneeltje loshalen met die 3 metertjes.
Precieze locatie van die sensor moet ik je ff schuldig blijven...
Bennie

Ollie schreef:Dashboardkap eraf is makkelijker dan de auto verlagen en een spoiler erop zetten :p

Gewoon de afdekkap eraf halen, zit vast met een paar torx schroefjes. Je kunt dan zo ook heel simpel het paneeltje loshalen met die 3 metertjes.
Precieze locatie van die sensor moet ik je ff schuldig blijven...
Haha, ok, zal is ff kijken... k laat wel iets weten als ik iets gevonden heb!
Bennie

Nou, daar zat alles vast, die censor kan ik nie vinden... Het dashboard gaat er inderdaad binnen een scheet af ja :lol: Denk dak is witte wijzerplaten ga bestellen, gaat wel makkelijk zo!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

furious_tuning schreef:Nou, daar zat alles vast, die censor kan ik nie vinden...
Die sensor zit ergens onder op je blok, maar waar precies moet ik je schuldig blijven.

Gr.Frits
Laatst gewijzigd door Gerald op vr 26 mar 2004 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennie

Frits schreef:
furious_tuning schreef:Nou, daar zat alles vast, die censor kan ik nie vinden...
Die sensor zit op je blok, maar waar precies moet ik je schuldig blijven.

Gr.Frits
En mochten ze kapot zijn, wat zou dat ongeveer gaan kosten denk je??
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

furious_tuning schreef:En mochten ze kapot zijn, wat zou dat ongeveer gaan kosten denk je??
Heb geen dialogys dus kan het niet voor je opzoeken. Maar echt goedkoop zal het niet zijn. Denk dat je voor 100 euro in de buurt komt.
Rob.H

Maar ik zou eerst ff alles na meten of het nog wel verbinding maakt en of er geen corrosie in de stekkertjes zit. Voor dat je een nieuwe sensor koopt.
Plaats reactie