hallo
ik heb geld gespaard om mijn gtt eens flink onder handen te nemen, alleen ik weet nou niet of ik met mn motor of met mn carosserie moet beginnen, want ik heb een beetje roest, zoals zoveel ph I, dus ik weet niet wat handiger is.....
eerst tunen, of eerst spuiten
-
- Über-Spammer
LOL 
Kan je niet een project topic openen en daar al je vragen in zetten
is misschien makkelijker.
Heb je alles bij elkaar, jij blij het forum blij, iedereen blij.
Spuiten of tunen:
De ene wil een perfect carrosorie hebben en gaat als eerst spuiten.
De ander maakt het niet uit dat zijn auto roestig is, maar wil lekker hard gaan dus die gaat eerst tunnen.
Uiteindelijk, moet je je auto toch eens onder handen nemen dus is het verstandiger, als je het toch goed wilt aanpakken om eerst te gaan spuiten en dan te gaan tunen.

Kan je niet een project topic openen en daar al je vragen in zetten

is misschien makkelijker.
Heb je alles bij elkaar, jij blij het forum blij, iedereen blij.
Spuiten of tunen:
De ene wil een perfect carrosorie hebben en gaat als eerst spuiten.
De ander maakt het niet uit dat zijn auto roestig is, maar wil lekker hard gaan dus die gaat eerst tunnen.
Uiteindelijk, moet je je auto toch eens onder handen nemen dus is het verstandiger, als je het toch goed wilt aanpakken om eerst te gaan spuiten en dan te gaan tunen.
-
- Über-Spammer
ach je moet wat he, als je ziek bent.
maar open gewoon een Project Topic Slash.
maar open gewoon een Project Topic Slash.

als het blok verder nog goed is zou ik zelf eerst aan de carosserie beginnen.....slash schreef:hallo
ik heb geld gespaard om mijn gtt eens flink onder handen te nemen, alleen ik weet nou niet of ik met mn motor of met mn carosserie moet beginnen, want ik heb een beetje roest, zoals zoveel ph I, dus ik weet niet wat handiger is.....
Clio 16v.....
-
Als je er nog langer mee wilt doorrijden, zou ik ervoor zorgen dat de carrosserie hard is. Wil je er alleen maar mee knallen, fiz je blok en laat de roest voor wat het is, maar als het eenmaal begint gaat het steeds harder, dus als je je carrossserie hard maakt, doe het nu en niet over een paar jaar, want dat heb je al 2x zoveel roest.
grtz Bram
grtz Bram
Als je ziet wat de meerderheid doet als ze beginnen is het strippen van de auto, voor hetzelfde geld heb
je strax je blokkie tip top en blijkt je auto onder je reet weg te roesten wat erg zonde is en hoe
langer je wacht met restaureren van je carosserie hoe meer de roest zich verspreid
voordeel van je moter is dat die niet roest althans niet om je zorgen over te maken
enige is wel goed onderhouden
je strax je blokkie tip top en blijkt je auto onder je reet weg te roesten wat erg zonde is en hoe
langer je wacht met restaureren van je carosserie hoe meer de roest zich verspreid

voordeel van je moter is dat die niet roest althans niet om je zorgen over te maken
enige is wel goed onderhouden

-
sjonge sjonge, is je hooby topic;s maken?
Geweldig argumentRemco T. schreef:voor hetzelfde geld heb
je strax je blokkie tip top en blijkt je auto onder je reet weg te roesten

Ik moet ook eens met de spuiter gaan praten. Bij mij is het meer zo dat het spuiten een grote uitgave is, daarom zou ik het ook erg zonde vinden als kort daarna technische mankementen ontstaan die me nog meer geld kosten (mensen, ik studeer nog, dus vandaar deze redenering

Alhoewel ik wel de roestplekken aangepakt heb van de zomer dmv het schuur en plamuurwerk zeg maar, zie ik nu toch licht roest terugkomen. Dus de mijne moet ook echt naar de spuiter nu, anders gaat Remco's argument op en dat zou idd zonde zijn.
Maar uiteraard kan je beter eerst de auto 100% hebben, carrosserie strak en gespoten, en dan pas je geld uitgeven aan de leuke extra's! Zoiezo, heb je dan meer tijd om na te denken of je nu echt die luchtfilter/kuipstoelen/uitlaat/dumpvalve ..blabla etc wil

Dennizzz
Eerst tunen, en n-e-u-k de looks 
Ik stop m'n geld liever eerst in een beetje performance, hoe het er uitziet is niet boeiend. Een beetje roestvrij zou leuk zijn, maar als je door de APK komt is het goed genoeg. Als het technisch maar pico bello is. En als ik dan geld teveel heb kan ik altijd nog eens aan een beetje verf gaan denken. En mocht dan blijken dat er toch niet zoveel metaal meer om het roest zit, dan kan je altijd nog op zoek gaan naar een harde kas en je kostbare techniek daar naar overbouwen als hij netjes van de spuiter terug is gekomen.
Beetje zwart-wit zo, maar overdrijven maakt de zaak duidelijk zeg ik dan altijd maar

Ik stop m'n geld liever eerst in een beetje performance, hoe het er uitziet is niet boeiend. Een beetje roestvrij zou leuk zijn, maar als je door de APK komt is het goed genoeg. Als het technisch maar pico bello is. En als ik dan geld teveel heb kan ik altijd nog eens aan een beetje verf gaan denken. En mocht dan blijken dat er toch niet zoveel metaal meer om het roest zit, dan kan je altijd nog op zoek gaan naar een harde kas en je kostbare techniek daar naar overbouwen als hij netjes van de spuiter terug is gekomen.
Beetje zwart-wit zo, maar overdrijven maakt de zaak duidelijk zeg ik dan altijd maar

Aan de andere kant, hoe geweldig is het om een GTT zonder roest te hebben? 
Tunen kan altijd nog. Je auto eerst helemaal strak maken is natuurlijk een perfecte basis voor een mooie projectauto...

Tunen kan altijd nog. Je auto eerst helemaal strak maken is natuurlijk een perfecte basis voor een mooie projectauto...

-
- Über-Spammer
Heb je al enig idee welk uitlaat systeem je wilt hebben ?? 
De K-Tec systemen zijn erg netjes.
ook het geluid is zeer bruut

De K-Tec systemen zijn erg netjes.
ook het geluid is zeer bruut

-
- Über-Spammer
een dekentje en je motorkap eraf halen helpt heel veel hoor 

Is wel zo maar dat kan ook andersomMatijs schreef:En mocht dan blijken dat er toch niet zoveel metaal meer om het roest zit, dan kan je altijd nog op zoek gaan naar een harde kas

echt argumenten zijn hiervoor tis wat je zelf wil: ga je voor de looks of het vermogen.
ik wil inderdaad een k-tec, die dikke, niet die side-pipe, ik ben al in "onderhandeling" met speedline, want ik moet nog meer zooi hebben, interc. en elbow, downpipe, groep a carb etc
jl-tuning, omdat je GTT nooooit af is...
jl-tuning, omdat je GTT nooooit af is...

-
- Über-Spammer
JL en speedline kunnen je idd een hele hoop vertellen 

Als je al begint met meer geld uitgeven dan de dagwaarde van de auto ben je waarschijnlijk van plan hem langer te houden. Dan zou ik hem iid eerst helamaal strippen en strak maken, terwijl de motor eruit is daaraan werken.
Zou zonde zijn van het halve werk anders. En het moet ook niet je dagelijkse vervoer zijn natuurlijk.
Zou zonde zijn van het halve werk anders. En het moet ook niet je dagelijkse vervoer zijn natuurlijk.
Clio 16V=Alive again!
Waarom niet?