eerst tunen, of eerst spuiten

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
slash

hallo
ik heb geld gespaard om mijn gtt eens flink onder handen te nemen, alleen ik weet nou niet of ik met mn motor of met mn carosserie moet beginnen, want ik heb een beetje roest, zoals zoveel ph I, dus ik weet niet wat handiger is.....
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

LOL :)

Kan je niet een project topic openen en daar al je vragen in zetten :D
is misschien makkelijker.
Heb je alles bij elkaar, jij blij het forum blij, iedereen blij.

Spuiten of tunen:
De ene wil een perfect carrosorie hebben en gaat als eerst spuiten.

De ander maakt het niet uit dat zijn auto roestig is, maar wil lekker hard gaan dus die gaat eerst tunnen.

Uiteindelijk, moet je je auto toch eens onder handen nemen dus is het verstandiger, als je het toch goed wilt aanpakken om eerst te gaan spuiten en dan te gaan tunen.
slash

ja hahahaa,
kijk ik zit ff ziek thuis, dus dan maar ff internetten....ik zal ophouden :wink:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

ach je moet wat he, als je ziek bent.

maar open gewoon een Project Topic Slash. :)
Vos

slash schreef:hallo
ik heb geld gespaard om mijn gtt eens flink onder handen te nemen, alleen ik weet nou niet of ik met mn motor of met mn carosserie moet beginnen, want ik heb een beetje roest, zoals zoveel ph I, dus ik weet niet wat handiger is.....
als het blok verder nog goed is zou ik zelf eerst aan de carosserie beginnen.....
Clio 16v.....
Bram (vospower)

Als je er nog langer mee wilt doorrijden, zou ik ervoor zorgen dat de carrosserie hard is. Wil je er alleen maar mee knallen, fiz je blok en laat de roest voor wat het is, maar als het eenmaal begint gaat het steeds harder, dus als je je carrossserie hard maakt, doe het nu en niet over een paar jaar, want dat heb je al 2x zoveel roest.

grtz Bram
Remco T.
Contacteer:

Als je ziet wat de meerderheid doet als ze beginnen is het strippen van de auto, voor hetzelfde geld heb
je strax je blokkie tip top en blijkt je auto onder je reet weg te roesten wat erg zonde is en hoe
langer je wacht met restaureren van je carosserie hoe meer de roest zich verspreid :)
voordeel van je moter is dat die niet roest althans niet om je zorgen over te maken
enige is wel goed onderhouden :)
Robert dB.

sjonge sjonge, is je hooby topic;s maken?
slash

nee, ik zit ziek thuis, dus dan moet je WAT
evo
Contacteer:

slash schreef:nee, ik zit ziek thuis, dus dan moet je WAT
http://www.spele.nl :lol:
Dennis VK

Remco T. schreef:voor hetzelfde geld heb
je strax je blokkie tip top en blijkt je auto onder je reet weg te roesten
Geweldig argument (Y)

Ik moet ook eens met de spuiter gaan praten. Bij mij is het meer zo dat het spuiten een grote uitgave is, daarom zou ik het ook erg zonde vinden als kort daarna technische mankementen ontstaan die me nog meer geld kosten (mensen, ik studeer nog, dus vandaar deze redenering :D ). Ik heb gekozen voor het in orde maken van de problemen, dus technisch eerst 100% zeg maar, dan pas de carrosserie.

Alhoewel ik wel de roestplekken aangepakt heb van de zomer dmv het schuur en plamuurwerk zeg maar, zie ik nu toch licht roest terugkomen. Dus de mijne moet ook echt naar de spuiter nu, anders gaat Remco's argument op en dat zou idd zonde zijn.

Maar uiteraard kan je beter eerst de auto 100% hebben, carrosserie strak en gespoten, en dan pas je geld uitgeven aan de leuke extra's! Zoiezo, heb je dan meer tijd om na te denken of je nu echt die luchtfilter/kuipstoelen/uitlaat/dumpvalve ..blabla etc wil :D

Dennizzz
Matijs
Contacteer:

Eerst tunen, en n-e-u-k de looks :D
Ik stop m'n geld liever eerst in een beetje performance, hoe het er uitziet is niet boeiend. Een beetje roestvrij zou leuk zijn, maar als je door de APK komt is het goed genoeg. Als het technisch maar pico bello is. En als ik dan geld teveel heb kan ik altijd nog eens aan een beetje verf gaan denken. En mocht dan blijken dat er toch niet zoveel metaal meer om het roest zit, dan kan je altijd nog op zoek gaan naar een harde kas en je kostbare techniek daar naar overbouwen als hij netjes van de spuiter terug is gekomen.

Beetje zwart-wit zo, maar overdrijven maakt de zaak duidelijk zeg ik dan altijd maar :)
Matijs
Contacteer:

Aan de andere kant, hoe geweldig is het om een GTT zonder roest te hebben? :D
Tunen kan altijd nog. Je auto eerst helemaal strak maken is natuurlijk een perfecte basis voor een mooie projectauto...

:lol: :beer: (Y)
Vos

:lol: :lol: hier kun je vast wel wat mee slash :lol:
Clio 16v.....
slash

ja zeker, eerst mn groep a carb en uitlaatsysteem, en dan spuiten, en dan t grote werk, t25, andere ic etc.etc.....
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Heb je al enig idee welk uitlaat systeem je wilt hebben ?? :D

De K-Tec systemen zijn erg netjes.
ook het geluid is zeer bruut (Y)
Mrtn
Car: R5GTT

eerst tunen, straks beschadig je je nieuwe lak met sleutelen en dat soort niet-grappige dingen :wink:
Mrtn = Maarten
Jasper16v

Tegelijk :) motor eruit, alles perfect maken, dan spuiten en 'nieuwe' motor erin hange ;)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

een dekentje en je motorkap eraf halen helpt heel veel hoor :)
Remco T.
Contacteer:

Matijs schreef:En mocht dan blijken dat er toch niet zoveel metaal meer om het roest zit, dan kan je altijd nog op zoek gaan naar een harde kas
Is wel zo maar dat kan ook andersom :) je kan altijd opzoek gaan naar een ander blok. Denk niet dat er
echt argumenten zijn hiervoor tis wat je zelf wil: ga je voor de looks of het vermogen.
slash

ik wil inderdaad een k-tec, die dikke, niet die side-pipe, ik ben al in "onderhandeling" met speedline, want ik moet nog meer zooi hebben, interc. en elbow, downpipe, groep a carb etc

jl-tuning, omdat je GTT nooooit af is... (Y)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

JL en speedline kunnen je idd een hele hoop vertellen :)
-Matthy-

Als je al begint met meer geld uitgeven dan de dagwaarde van de auto ben je waarschijnlijk van plan hem langer te houden. Dan zou ik hem iid eerst helamaal strippen en strak maken, terwijl de motor eruit is daaraan werken.
Zou zonde zijn van het halve werk anders. En het moet ook niet je dagelijkse vervoer zijn natuurlijk.
Clio 16V=Alive again!
Riël
Über-Spammer

Waarom niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Matthy-

Ik bedoelde eigenlijk dat je er dan een tijd ni in kan rijden, en dus vervoerloos ben. Zulke projecten duren meestal wel een tijdje toch?
Clio 16V=Alive again!
Plaats reactie