Ik vroeg me af hoe ik (als het weer lekker weer word ) alles onder de motorkap kan laten glimmen. Heb ik speciale producten nodig en wat kan ik wel/niet doen zonder problemen te krijgen (bijvoorbeel water --> kortsluiting?).
Een paar bussen remmenreiniger en vervolgens alles goed afnemen en eventueel afspuiten. Kijk wel uit waar je spuit. Het is namelijk niet echt bevordelijk.
Ik heb vanmiddag nog alles schoongemaakt met een universeel schoonmaakmiddel, ging perfect. En voor hardnekkig vuil gewoon een iets agresiefer middel gebruiken.
Remmenreiniger is toch de pest voor rubber? Dacht dat motorreiniger wat milder is i.v.m. de slangen onder de motorkap.
En Steven, waar kopen we die koudontvetter?
marcel16v schreef:Ik heb vanmiddag nog alles schoongemaakt met een universeel schoonmaakmiddel, ging perfect. En voor hardnekkig vuil gewoon een iets agresiefer middel gebruiken.
Gewoon met het handje schoonmaken? Ben je dus wel eventjes bezig........?
Een reinigingsmiddel erop spuiten en met een hogedrukspuit oid eraf spuiten is dus niet echt prettig voor de motor en het lopen .....?
het voordeel van vettige bouten is wel dat ze vrij makkelijk losgaan
marcel16v schreef:Ik heb vanmiddag nog alles schoongemaakt met een universeel schoonmaakmiddel, ging perfect. En voor hardnekkig vuil gewoon een iets agresiefer middel gebruiken.
Gewoon met het handje schoonmaken? Ben je dus wel eventjes bezig........?
Een reinigingsmiddel erop spuiten en met een hogedrukspuit oid eraf spuiten is dus niet echt prettig voor de motor en het lopen .....?
het voordeel van vettige bouten is wel dat ze vrij makkelijk losgaan
Viel wel mee. Was Ajax schoonmaakmiddel (met een prettig geurtje ). Moet er wel bijzeggen dat ik hiervoor ook reeds de motorruimte goed schoon hield.