Schoonmaken motorruimte

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Frits Clio 16v

Ik vroeg me af hoe ik (als het weer lekker weer word 8) ) alles onder de motorkap kan laten glimmen. Heb ik speciale producten nodig en wat kan ik wel/niet doen zonder problemen te krijgen (bijvoorbeel water --> kortsluiting?).

Alvast bedankt,
Frits.
Donleben
Contacteer:

Een paar bussen remmenreiniger en vervolgens alles goed afnemen en eventueel afspuiten. Kijk wel uit waar je spuit. Het is namelijk niet echt bevordelijk.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
marcel16v

Ik heb vanmiddag nog alles schoongemaakt met een universeel schoonmaakmiddel, ging perfect. En voor hardnekkig vuil gewoon een iets agresiefer middel gebruiken.
Steven
Car: M536

Nee voor die zwarte opgedroogde olie moet je koudontvetter gebruiken, echt wereldspul!
En tis even duur als remmenreiniger.

Voordeel is dat het niet zo snel verdampt als remmenreiniger en je de vette boel na het oplossen met water eraf kan spoelen.

Verder kun je voor het glimmen gewoon wax etc. gebruiken.
Matijs
Contacteer:

Remmenreiniger is toch de pest voor rubber? Dacht dat motorreiniger wat milder is i.v.m. de slangen onder de motorkap.
En Steven, waar kopen we die koudontvetter?
Steven
Car: M536

Brezan natuurlijk :)

Liefst gelijk 5 liter :lol:

BTW, tis net zoiets als motorreiniger, staat er ookz elfs op.
Frits Clio 16v

Ok bedankt voor de reacties, moet goedkomen.
Gr. Frits.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Clio Baccara 16v schreef:Gr. Frits.
Het valt in ieder geval wel op dat ik moet wennen aan dat Gr.Frits, vooral als ik het zelf niet ben :wink:

Gr.Frits
Panoramix

marcel16v schreef:Ik heb vanmiddag nog alles schoongemaakt met een universeel schoonmaakmiddel, ging perfect. En voor hardnekkig vuil gewoon een iets agresiefer middel gebruiken.
Gewoon met het handje schoonmaken? Ben je dus wel eventjes bezig........?

Een reinigingsmiddel erop spuiten en met een hogedrukspuit oid eraf spuiten is dus niet echt prettig voor de motor en het lopen .....?

het voordeel van vettige bouten is wel dat ze vrij makkelijk losgaan :)
Frits Clio 16v

Frits schreef:
Clio Baccara 16v schreef:Gr. Frits.
Het valt in ieder geval wel op dat ik moet wennen aan dat Gr.Frits, vooral als ik het zelf niet ben :wink:

Gr.Frits
Das wel apart ja.
Gr, Frits. :D
marcel16v

Panoramix schreef:
marcel16v schreef:Ik heb vanmiddag nog alles schoongemaakt met een universeel schoonmaakmiddel, ging perfect. En voor hardnekkig vuil gewoon een iets agresiefer middel gebruiken.
Gewoon met het handje schoonmaken? Ben je dus wel eventjes bezig........?

Een reinigingsmiddel erop spuiten en met een hogedrukspuit oid eraf spuiten is dus niet echt prettig voor de motor en het lopen .....?

het voordeel van vettige bouten is wel dat ze vrij makkelijk losgaan :)
Viel wel mee. Was Ajax schoonmaakmiddel (met een prettig geurtje :wink: ). Moet er wel bijzeggen dat ik hiervoor ook reeds de motorruimte goed schoon hield.
Plaats reactie