Clio 16v 92, advies bij probleem bak

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

beste mensen,

vanmiddag van spijkenisse naar rijswijk gereden, en daarna terug naar hellevoetsluis, flik eindje gereden op zoek naar een clio voor een vriend.

sta bij de dealer in hellevoetsluis, proefritje ed. gemaakt, uur later..

start de motor van de clio, en krijg de pook moeilijk in de 1e versnelling, beetje ratelig gevoel.
rij 2 meter in zn 1, en trek schokkerig/hobbelig op.
dus ik wil keren, en wil de pook in zn achteruit zetten, blijkt dit helemaal niet te lukken, hoop knarsen en tanden rateld gevoel en geluid.

probeer de pook dus weer in zn 1 te krijgen, lukt met geen mogelijkheid, ook de andere versnellingen niet!
de pook staat 1 cm voor de versnelling, maar krijg m met geen mogelijkheid in de versnelling, lijkt alsof ik tegen n muur aan druk.
koppeling is wel gewoon goed, en ook druk erachter.
motor staat wel gewoon nog aan..
nadat ik de motor uitzet gaat ie wel in zn versnelling..

dus de monteur van die dealer komt eraan en steek zn hand onder de luchtfilter ergens en voelt of er beweging in zit, terwijl een collega koppelt, zit wel beweging in!
na een paar keer koppelen hoorde we iets metaligs vallen, dus was vreemd

monteur loopt naar binnen en komt 5 minuten later naar buiten en start de motor, en zet m zo in zn versnelling en rijdt weg.....

nu doet ie weer wel gewoon schakelen, maar vindt het heel vreemd, maandag gaat ie naar de dealer.

alle tips adviezen of vermoedens over wat het kan zijn worden erg op prijs gesteld.

alvast bedankt (Y) .
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

vraag het canonballman. Die schijnt er een enigszins verstand van te hebben... :wink:

Groet,
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

thnx,

kvon t zo'n raar verhaal vandaag, ik was benieuwd of meer mensen t hadden meegemaakt of zoiets dergelijks..
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dat trillen bij optrekken op de
koppeling heb ik gehad en dat viel
toen ook samen met het niet in de
versnelling gaan dus ik me bak eraf
gehaald en toen bleef dat 2 v-d 4
bevestegingspunten van de koppelingsplaat
waren afgebroken....

Bevestig nix maar kan iets zijn misschien ???

Grtzz Tony
:smoke:
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

ok thnx,

dit is dus ook mijn verhaal..

kan dus sluitend zijn met dat metaal da we hoorde vallen na het wrikken en koppelen in de motorruimte, misschien dat zo'n bevestigingspunt loskwam ofzo..

wat heb je toen allemaal vervangen?

misschien is het handig om gelijk iets anders erbij te vervangen, ik las op de site een bedrag van 150 euro voor een koppelingsset, klopt dit?

alvast bedankt voor je reactie (Y)
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ik heb de rekening van de koppelingsset
er even voor je bijgezocht en ik zat op
€ 117.38 ex de BTW en dan heb je de platen
en het druklager erbij dus die prijs komt
wel overeen.
Ik heb het dan wel over een origineel setje
van renault, immitatie zal iets minder zijn!!

dat zijn dan ook eigenlijk de dingen die ik
vervangen heb toen, je kan er evt nog over
nadenken om je krukaskering te vervangen want
het is een nogal veel voorkomend euvel dat die
gaan lekken.
Deze zit trouwens achter je vliegwiel dus die
moet er dan zowieso af. Ligt er net aan dus
of je lekkage ziet, ik heb de gok genomen en heb
m laten zitten....

vet ook even de kogel en de kom in waar de gaffel
over draaid die het druklager bediend.

Kijk gewoon even hoe het eruit ziet als het eraf
is en vergelijk evt even met de nieuwe of deze
overeenkomt en of er dingen weg zijn bij de oude

Ik hoop je hiermee genoeg te hebben geinformeert
Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het nog
wel

Grtzz Tony
:smoke:
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

(Y) harstikke bedankt,

snel aan de slag dan maar, hopen dat alleen de platen vervangen moeten worden, das nog wel te overzien..

laat wel weten wat het geworden is..

mzzl
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

(Y) suc6 ermee, houd me maar ff op
de hoogte (Y)

Grtzz Tony
:smoke:
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

nou,

vandaag bij beunhaas geweest, allemaal erg moeilijk, verwachting is zeggen ze koppeling en drukgroep vervangen, 3 dagen tijd nodig om motor in/uit bouwen..

prijsopgave..... 1200 euro! :@

Veban verdenkt balansgewichtje van de koppeling..

iemand n andere prijsindicatie voor het vervangen van de koppeling??

Anders ga ik zelf wel aan de slag, di kan ik ff nie behappen..iemand tips over topics ofzo over koppeling vervangen, kan t nie zo goed vinden..

alvast bedankt
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

1200 euro?! Da's gewoon een prijs die ze zo hoog hebben gemaakt, omdat ze er geen zin in hebben. Dat hoor je vaker. (N)

Ik zou toch eens hier en daar wat rond gaan vragen, want dit moet veel goedkoper kunnen.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Lijkt mij niet zo gek hoog Merijn, tel het uurloon ff wat nodig is hiervoor. En jaja, sommigen hier doen dat in een kwart van de tijd, ik weet het, maar toch!
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

klopt merijn, dit is ook precies wat ik dacht, ze zien het volgens mij gewoon niet zitten om te doen, hij zei ook "je had beter een opel kunnen kopen" tja als ik commentaar wil dan vraag ik dr wel om (N) .

kga morge henk maar ff phonen in rijswijk, kijken wat hij zegt..

bij de renault dealer te plaatse heb ik denk ik ook hetzelfde probleem, ik woon in regio rotterdam, iemand tips :)

bedankt, alle tips cq. opmerkingen/adviezen zijn welkom, denk dat het befaamde studentenkrediet maar weer op zn kloten krijgt

thnx
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ollie schreef:Lijkt mij niet zo gek hoog Merijn, tel het uurloon ff wat nodig is hiervoor. En jaja, sommigen hier doen dat in een kwart van de tijd, ik weet het, maar toch!
Reken 300 euro onderdelen. Dan moet je wel een asociaal uurloon rekenen als je dan tot 1200 euro komt, vind ik. :(
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Merijn schreef:
Ollie schreef:Lijkt mij niet zo gek hoog Merijn, tel het uurloon ff wat nodig is hiervoor. En jaja, sommigen hier doen dat in een kwart van de tijd, ik weet het, maar toch!
Reken 300 euro onderdelen. Dan moet je wel een asociaal uurloon rekenen als je dan tot 1200 euro komt, vind ik. :(
als ze er echt drie dagen over doen en je gaat uit van 300 euro aan onderdelen vind ik het uurloon wel meevallen.... 900 euro / 24 uur werk = 37.50 euro per uur......
Clio 16v.....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kom op, 3 dagen! Een beetje monteur doet daar niet meer dan een dag over. En we hebben het over een beunhaas, die niet mag klagen als ie 30 euro per uur vangt (zwart!), dus dan mag je toch wel voor rond de 550 euro klaar zijn.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Merijn schreef:Kom op, 3 dagen! Een beetje monteur doet daar niet meer dan een dag over. En we hebben het over een beunhaas, die niet mag klagen als ie 30 euro per uur vangt (zwart!), dus dan mag je toch wel voor rond de 550 euro klaar zijn.
ik ging uit van een garage.... 30 euro voor een beun vind ik ook duur!!!!
Clio 16v.....
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

ja da dacht ik ook, da het duur was :@

is wel mooi kut, mn bak stond weer vast vanochtend, en binnenkort nog APK ook :@

die beun had t erover dat de hele voortrein eraf moest en het stuurhuis, ik zie nah volgens mij ken je beter de motor oplichten, toen zei ie "ow ja das ook wel n oplossing " je begrijpt wel dat ik daar nie meer kom :evil:
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Lijkt me duidelijk, ja! Nadenken is moeilijk! :D

Succes met de zoektocht naar betere alternatieven. (Y)
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

he mensen,

even een update..

in mijn zoektocht naar goedkope dealert voor het vervangen van koppelingsset, kwam ik uit bij een bedrijf in omgeving Alkmaar
het bedrijf heet J en J onderhoud en de eigenaar die mij mailde heet Jeroen van Zutphen..

ik ken dit bedrijf totaal niet, maar wat dhr. van Zutphen mij voorschotelde klonk als muziek in de oren..

Als iemand ervaring heeft met dit bedrijf of het bedrijf kent, A.U.B even melden,,

nogmaals J en J onderhoud omg. Alkmaar, onderhoud van franse auto's

als ik van jullie nix hoor dan ga ik gewoon op safe, en sta ik in rijswijk..

bij voorbaat bedankt (Y)
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Kan het eventueel ook wel doen, maar zit niet echt in de buurt. Voor een nieuwe koppeling ben je bij mij tussen de 440 en 500 euro kwijt, afhankelijk of er wel of geen abs opzit. Prijs is inclusief nieuwe koelvloeistof en bakolie.

Vraag aan anderen even of ik betrouwbaar ben :wink:
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Even een "leek" vraag hoe bedoel je dat precies met die abs???
<-------So you know don't mess with a Reno------->
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ABS unit zit vies in de weg bij een clio als je de bak/motor eruit wil halen. Kost gewoon meer tijd de uit-en inbouw.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

canonballman schreef:Vraag aan anderen even of ik betrouwbaar ben :wink:
1e klas oplichter! :lol: ;)
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

ja dat is zeker een bedrag wat ik waardeer :) scheelt 50% met lokale beunen..

alleen is hilvarenbeek wel een eind rijden, zeker met een bak die af en toe vaststaat :@

keep u posted, hopelijk snel een oplossing, krijg echt t heen en weer van die prijsschommelingen in dealers
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Hebben nu de motor en bak van onze clio eruit gehaald.
In totaal hebben we 2,5 uur met zijn tweeën gewerkt en daarna heb ik nog 2 uur alleen eraan gewerkt.
Moet er wel bijzeggen dat wij meer doen dan nodig is. Wij hebben zo ook de olie enzo netjes eraf gelaten. Spruitstukken verwijderd, dynamo enz enz. Dat is in principe niet allemaal nodig. Maar ja, wij doen meteen het torretje schoonmaken. Dus is het wel aan te raden. Dus een dag werk is voldoende om het blok eruit te trekken en de koppeling(en uiteraard de bak) eraf te halen.

opbouwen durf ik nog niet te zeggen. Maar zeg dat het 10 uur is. Dan zit je met 17 uur arbeid(en dan tel ik heeel ruim. Want wij trekken alles eraf en eruit. Wat dus niet helemaal nodig is bij het vervangen de de koppeling ofzo. Als je klacht gericht zou sleutelen kun je er nog een dikke 7 uur vanaf pielen met wat handige vingers). Als je dan 20 euro per uur telt, zit je al gauw aan 340 euri.

Kost gewoon even tijd om het uit te bouwen..
Laatst gewijzigd door Michel S. op wo 10 mar 2004 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Merijn schreef:
canonballman schreef:Vraag aan anderen even of ik betrouwbaar ben :wink:
1e klas oplichter! :lol: ;)
Jij krijgt geen garantie meer!! :evil:






:wink:
[B4RTK3]
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 2 feb 2003 13:39
Locatie: Oss

canonballman schreef: Vraag aan anderen even of ik betrouwbaar ben :wink:
MEGA betrouwbaar !!

(is de mijnes al klaar Reinier ?? :P )

wehehehhehehehehee....
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

Merijn schreef:1200 euro?! Da's gewoon een prijs die ze zo hoog hebben gemaakt, omdat ze er geen zin in hebben. Dat hoor je vaker. (N)

Ik zou toch eens hier en daar wat rond gaan vragen, want dit moet veel goedkoper kunnen.
jaja ZOOOO DUUR!!!! :@
Das echt niet normaal nee!!
Ik heb toen 300 euro betaald op de 19 16v!! Precies dezelfde zooi vervangen!
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Vergeet niet, de 19 heeft ietsie meer sleutelplek hè.
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

haha, ja belachelijk ja, voor 1200 euro kenne ze me rug op >-)

ik kreeg vandaag mail terug van de renault specialist hier in oud-beijerland..

"De koppelingset kost ongeveer € 225.00 ex btw
Arbeid ongeveer 8 uur a €45.00 ex btw = €360 ex btw
Versnellings bak olie 3.5L =€21 ex btw

Totaal ongeveer € 600.00 ex btw "

valt er dus weer 1 af :@ kweet nie wat incl. BTW wordt maar kvin ze best prijzig

maar.. de zoektocht begint nu aardig vorm te krijgen, khoop binnen een week een adres te hebben om te hele hap te vervangen

@canonballman: je hebt PM

greetz mark
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

heb je ook terug, een PM, of is er iets mis gegaan?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

markus16v schreef:haha, ja belachelijk ja, voor 1200 euro kenne ze me rug op >-)

ik kreeg vandaag mail terug van de renault specialist hier in oud-beijerland..

"De koppelingset kost ongeveer € 225.00 ex btw
Arbeid ongeveer 8 uur a €45.00 ex btw = €360 ex btw
Versnellings bak olie 3.5L =€21 ex btw

Totaal ongeveer € 600.00 ex btw "

valt er dus weer 1 af :@ kweet nie wat incl. BTW wordt maar kvin ze best prijzig

maar.. de zoektocht begint nu aardig vorm te krijgen, khoop binnen een week een adres te hebben om te hele hap te vervangen

@canonballman: je hebt PM

greetz mark

8 uur voor deze reparatie, door 1 man??
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar weet wel dat HEEL weinig monteurs dat lukt.

Als er nou GEEN abs op zit: okee, als je flink doorwerkt, en niks tegenzit (en dat is vaak wel bij een oudere reno)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

canonballman schreef:

8 uur voor deze reparatie, door 1 man??
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar weet wel dat HEEL weinig monteurs dat lukt.

Als er nou GEEN abs op zit: okee, als je flink doorwerkt, en niks tegenzit (en dat is vaak wel bij een oudere reno)
Daar sta ik achter.
Als je er handigheid in krijgt, dan gaat het wat vlotter. En bij een GTT lukt me dit absoluut. Maar een clio is veel meer afbouwen van randapparatuur. Zou je toch al heel hard moeten werken en mag je echt niks tegen zitten, 1 schroef die niet wil en je hebt al een probleem lijkt mij. Denk niet dat ze de hele voortrein eronder uit pakken.

Ik zou het eerder inschatten op een 13 uur ofzo. Lijkt me goed te doen. Tijd voor errors en probs wat je aan een 10+ jarig autootje kunt tegenkomen
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
markus16v
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 apr 2003 9:03
Locatie: Spijkenisse

nou mensen,

probleem is verholpen! :D

hij rijdt weer als een zonnetje, heerlijk!

probleem was ... gebroken veer in mijn koppelingsplaten :@ ik heb het gezien en was erg vreemd om te zien, gewoon gebroken..

maa goed, ik wou ff zeggen dat t opgelost is met dank aan vakmanschap van reinier(canonballman), toppie, was de lang afstand zeker waard (Y)

thnx :worship:

mzzl,

markus
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Ik zie dat je een clio voor een maat van je zoekt,
Ik heb er nog 1 staan, zie advertentie...
Misschien is het wat voor hem.
markus16v schreef:beste mensen,

vanmiddag van spijkenisse naar rijswijk gereden, en daarna terug naar hellevoetsluis, flik eindje gereden op zoek naar een clio voor een vriend.

sta bij de dealer in hellevoetsluis, proefritje ed. gemaakt, uur later..

start de motor van de clio, en krijg de pook moeilijk in de 1e versnelling, beetje ratelig gevoel.
rij 2 meter in zn 1, en trek schokkerig/hobbelig op.
dus ik wil keren, en wil de pook in zn achteruit zetten, blijkt dit helemaal niet te lukken, hoop knarsen en tanden rateld gevoel en geluid.

probeer de pook dus weer in zn 1 te krijgen, lukt met geen mogelijkheid, ook de andere versnellingen niet!
de pook staat 1 cm voor de versnelling, maar krijg m met geen mogelijkheid in de versnelling, lijkt alsof ik tegen n muur aan druk.
koppeling is wel gewoon goed, en ook druk erachter.
motor staat wel gewoon nog aan..
nadat ik de motor uitzet gaat ie wel in zn versnelling..

dus de monteur van die dealer komt eraan en steek zn hand onder de luchtfilter ergens en voelt of er beweging in zit, terwijl een collega koppelt, zit wel beweging in!
na een paar keer koppelen hoorde we iets metaligs vallen, dus was vreemd

monteur loopt naar binnen en komt 5 minuten later naar buiten en start de motor, en zet m zo in zn versnelling en rijdt weg.....

nu doet ie weer wel gewoon schakelen, maar vindt het heel vreemd, maandag gaat ie naar de dealer.

alle tips adviezen of vermoedens over wat het kan zijn worden erg op prijs gesteld.

alvast bedankt (Y) .
Plaats reactie