vanmiddag van spijkenisse naar rijswijk gereden, en daarna terug naar hellevoetsluis, flik eindje gereden op zoek naar een clio voor een vriend.
sta bij de dealer in hellevoetsluis, proefritje ed. gemaakt, uur later..
start de motor van de clio, en krijg de pook moeilijk in de 1e versnelling, beetje ratelig gevoel.
rij 2 meter in zn 1, en trek schokkerig/hobbelig op.
dus ik wil keren, en wil de pook in zn achteruit zetten, blijkt dit helemaal niet te lukken, hoop knarsen en tanden rateld gevoel en geluid.
probeer de pook dus weer in zn 1 te krijgen, lukt met geen mogelijkheid, ook de andere versnellingen niet!
de pook staat 1 cm voor de versnelling, maar krijg m met geen mogelijkheid in de versnelling, lijkt alsof ik tegen n muur aan druk.
koppeling is wel gewoon goed, en ook druk erachter.
motor staat wel gewoon nog aan..
nadat ik de motor uitzet gaat ie wel in zn versnelling..
dus de monteur van die dealer komt eraan en steek zn hand onder de luchtfilter ergens en voelt of er beweging in zit, terwijl een collega koppelt, zit wel beweging in!
na een paar keer koppelen hoorde we iets metaligs vallen, dus was vreemd
monteur loopt naar binnen en komt 5 minuten later naar buiten en start de motor, en zet m zo in zn versnelling en rijdt weg.....
nu doet ie weer wel gewoon schakelen, maar vindt het heel vreemd, maandag gaat ie naar de dealer.
alle tips adviezen of vermoedens over wat het kan zijn worden erg op prijs gesteld.
alvast bedankt